Κοινωνιολόγοι: Ιδιωτικά πανεπιστήμια; Οχι ευχαριστώ!
Από την κατάργηση των κοινωνικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η ίδια πολιτική

Οχι στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα λένε και οι Κοινωνιολόγοι της Θεσσαλονίκης.

Ο Σύλλογός τους (ΣΕΚ παρ. Θεσ/κης) σε ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα, τονίζει ότι η εκπαίδευση στη χώρα μας δεν εξυπηρετεί πλέον ούτε στο ελάχιστο τη διαμόρφωση δημοκρατικά σκεπτόμενων πολιτών που θα δώσουν το δικό τους στίγμα σε αυταρχικές πολιτικές όπως αυτές που βιώνουμε έντονα τα τελευταία χρόνια.

«Η αρχή έγινε με την κατάργηση όλων των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη άρνηση του Υπουργείου να συμμορφωθεί με το πόρισμα του ΣτΕ που επιτάσσει τη μερική έστω επαναφορά τους. Συνεχίζεται με την απόφαση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος που προτάσσει το δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης.», σημειώνουν και καταλήγουν:

Η επιθυμία για κερδοσκοπία στην υγεία και στην εκπαίδευση, δύο βασικά δημόσια αγαθά για κάθε δημοκρατική πολιτεία, είναι ανεπίτρεπτη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Κοινωνιολόγων Θεσσαλονίκης

Ως κοινωνικοί επιστήμονες, έχουμε βρεθεί ήδη από το 2019 ανήσυχοι έως και εξοργισμένοι για την εκπαιδευτική πολιτική που ασκούν οι έκτοτε κυβερνήσεις.

Δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε ότι διαρκώς αυξανόμενες ανισότητες και τα προβλήματα που δημιουργούνται και διογκώνονται (βία, ρατσισμός, έλλειψη κριτικής σε αντιεπιστημονικές θεωρίες κ.α.) οφείλονται μεταξύ άλλων και στην έλλειψη παιδείας, της οποίας σημαντικό μέρος κατέχουν οι εκπαιδευτικοί θεσμοί, οι οποίοι οφείλουν να χρηματοδοτούνται από τη πολιτεία ώστε να είναι προσβάσιμοι σε όλους.

Δυστυχώς, η εκπαίδευση στη χώρα μας δεν εξυπηρετεί πλέον ούτε στο ελάχιστο τη διαμόρφωση δημοκρατικά σκεπτόμενων πολιτών που θα δώσουν το δικό τους στίγμα σε αυταρχικές πολιτικές όπως αυτές που βιώνουμε έντονα τα τελευταία χρόνια.

Η αρχή έγινε με την κατάργηση όλων των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη άρνηση του Υπουργείου να συμμορφωθεί με το πόρισμα του ΣτΕ που επιτάσσει τη μερική έστω επαναφορά τους.

Συνεχίζεται με την απόφαση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος που προτάσσει το δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Δεν θα επιχειρηματολογήσουμε για την ανάγκη του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του πανεπιστημίου. Έχουν ήδη κατατεθεί πολλά επιχειρήματα, αντλώντας και από τις εμπειρίες των χωρών που υπάρχει ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση (σε περιορισμένη όμως κλίμακα) και δίδακτρα στα δημόσια πανεπιστήμια. Ούτε για τις αξιολογότατες επιδόσεις των Ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην έρευνα και στη ανάδειξη ικανότατων επιστημόνων στη διεθνή αγορά εργασίας παρά τη χρόνια υποχρηματοδότηση και συστηματική απαξίωση.

Η επιθυμία για κερδοσκοπία στην υγεία και στην εκπαίδευση, δύο βασικά δημόσια αγαθά για κάθε δημοκρατική πολιτεία, είναι ανεπίτρεπτη.

Αλλά το πιο εξοργιστικό είναι ότι η ίδια η πολιτεία παρακάμπτει τον ανώτατο νόμο της χώρας, το Σύνταγμα, που ορίζει στο άρθρο 16 το δημόσιο χαρακτήρα των πανεπιστημίων.

Καλούμε τόσο τη κυβέρνηση, όσο και τους δημοκρατικά σκεπτόμενους πολίτες να αναλογιστούν τις ευθύνες τους στις νέες γενιές και στο παρόν και στο μέλλον της χώρας που ετοιμάζουν αυτού του είδους οι αυταρχικές κινήσεις.

Για το ΣΕΚ παρ. Θεσ/κης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

edra.jpg
Η άσκηση της παιδαγωγικής σε χαλεπούς καιρούς: Ένα πεδίο σύγκλισης της «χαρούμενης γνώσης», της επισφαλούς εργασίας και της δημιουργικής αϋπνίας
«Άναρχα, κατά πώς φαίνεται, μπήκα κιόλας στο πολύπαθο πεδίο της λεγόμενης «δημιουργικής γραφής», ένα θέμα που εμπίπτει στο μενού του Συνεδρίου, αν...
Η άσκηση της παιδαγωγικής σε χαλεπούς καιρούς: Ένα πεδίο σύγκλισης της «χαρούμενης γνώσης», της επισφαλούς εργασίας και της δημιουργικής αϋπνίας
avgo
Αυγά: Πόσο πρέπει να τα μαγειρεύουμε για να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου
Τα αυγά αποτελούν μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης και σίγουρα μια καλύτερη επιλογή πρωινού συγκριτικά με άλλα δημοφιλή πρωινά γεύματα πλούσια σε ζάχαρη...
Αυγά: Πόσο πρέπει να τα μαγειρεύουμε για να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου