Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα. Δόμνα Μιχαηλίδου, σε συνέντευξη στην εφημερίδα "Κοινωνική", άνοιξε τα «χαρτιά» της για τις πρωτοβουλίες που προωθούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα και ανάμεσα σε άλλα τοποθετήθηκε και στα θέματα που έχουν να κάνουν με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ- κ. Μιχαηλίδου, θα θέλαμε ως καθ’ ύλην αρμόδια να μας απαντήσετε για το θέμα που έχει ανακύψει με τα κενά των εκπαιδευτικών, ειδικά στην περιοχή του Πειραιά, με αφορμή και όσα έχουν καταγγελθεί τελευταία από πλευράς ΕΛΜΕ.
Δόμνα Μιχαηλίδου - Κάθε χρόνο δίνεται στην κυριολεξία μια μάχη με τον χρόνο για να καλυφθούν έγκαιρα και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα λειτουργικά κενά στα σχολεία όλων των βαθμίδων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι τα κενά διαμορφώνονται δυναμικά για αυτό και για όσα προκύπτουν στην πορεία, όπως κάθε χρόνο συμβαίνει, κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να καλύπτονται άμεσα. Έχουμε κάνει ήδη κοντά στις 45.000 προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού. Έχουμε καταλήξει όμως σε ένα συμπέρασμα. Ποιο είναι αυτό; Ο τρόπος αποτύπωσης των κενών είναι ένας τρόπος που πρέπει να αλλάξει. Και θα τον αλλάξουμε. Αν δει κανείς την αναλογία των μαθητών με τους καθηγητές στην Ελλάδα θα καταλάβει ότι η χώρα μας έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες στην Ευρώπη. Η αναλογία αυτή δεν δικαιολογεί την ύπαρξη τόσων κενών, όπως αυτά αποτυπώνονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ-Δώστε μας μια εικόνα, για το τι σκοπεύετε να αλλάξετε τα επόμενα χρόνια στις προσλήψεις εκπαιδευτικών
Δόμνα Μιχαηλίδου - Για την επόμενη σχολική χρονιά, τον τρόπο καταγραφής των κενών, θα τον αλλάξουμε. Χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αναγκών. Πώς θα το κάνουμε; Μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με μια πλήρη αντικειμενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα μειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών μας, των οικογενειών τους αλλά και των εκπαιδευτικών μας. Είναι πολύ σημαντικό ότι, εξαιρουμένης της Α” Δημοτικού, έχουμε καταγεγραμμένο τον μαθητικό πληθυσμό. Με το νέο ψηφιακό εργαλείο θα μπορέσουμε να αποτυπώσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όχι μόνο γρηγορότερα, αλλά και πιο αξιόπιστα με έναν τρόπο συστηματικό και τεκμηριωμένο. Θέλουμε το εκπαιδευτικό δυναμικό μας να συμβάλλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη κι αυτό να γίνεται με τέτοιο τρόπο ο οποίος θα δείχνει σεβασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα κι όχι να απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς μας την τελευταία στιγμή να ενημερώνονται για το πού θα πάνε. Το σύστημα είναι υπό διαμόρφωση και θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο.
-Πότε θα δούμε προσλήψεις κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων στα σχολεία;
Τα κρούσματα βίας και εκφοβισμού στα σχολεία παραμένουν πρόβλημα οξυμένο και ποιος μπορεί να διαφωνήσει ότι η ενεργή παρουσία ενός ειδικού είναι απολύτως απαραίτητη. Δεν κλείνουμε τα μάτια. Έχουμε μάθει να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες. Στελεχώνουμε τα σχολεία μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και εξασφαλίζουμε στα παιδιά ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Θέλουμε να τα ενθαρρύνουμε να μιλούν σε ειδικούς, όταν το χρειάζονται. Προς την κατεύθυνση αυτή, μέσα σε τέσσερα χρόνια, διπλασιάσαμε τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών. Το 2019 ήταν 1.600 και σήμερα έχουμε 3.200 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς δίπλα στα παιδιά μας, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς. Και συνεχίζουμε. Αυτό που κάνουμε τώρα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι να καταρτίσουμε πρωτόκολλα με συγκεκριμένες αρμοδιότητες για τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς ώστε να ξέρουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν. Και μια μεγάλη αλλαγή που ετοιμάζουμε. Οι σχολικοί ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί θα βλέπουν όλους τους μαθητές κι όλες τις μαθήτριες. Πρέπει να είναι μία κανονική, μια οριζόντια διαδικασία. Και μάλιστα να γίνεται αυτή η διαδικασία χωρίς να έχει προηγηθεί η συναίνεση του γονέα. Διότι μπορεί ο γονέας να κακοποιεί και να μην δίνει την άδεια το παιδί του να μιλήσει στον ειδικό. Ως Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ήρθα πολλές φορές, δυστυχώς, αντιμέτωπη με τέτοια περιστατικά. Προστατεύουμε και θωρακίζουμε την ασφάλεια των παιδιών μας. Δεν κάνουμε -και δεν κάνω- βήμα πίσω.
Από τη συνέντευξη στην Εφημερίδα Κοινωνική και στον Κώστα Παναγιωτάκη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ποιο σχολείο έχει βγάλει 9 καθηγητές Πανεπιστημίων
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη