Σοφία Ζαχαράκη
Στην επιστολή που απευθύνθηκε προς την Υπουργό Παιδείας γίνεται λόγος για ελλείψεις καθηγητών, συχνές και αδικαιολόγητες απουσίες στελεχών, καθώς και για ανεπαρκείς υποδομές που δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των μαθητών

Το Αμιγές Ελληνικό Γυμνάσιο - Λύκειο Φρανκφούρτης αντιμετωπίζει σοβαρές δυσλειτουργίες, με γονείς να εκφράζουν έντονη ανησυχία για την ποιότητα της εκπαίδευσης και τη διοικητική εικόνα του σχολείου.

Στην επιστολή που απευθύνθηκε προς την Υπουργό Παιδείας γίνεται λόγος για ελλείψεις καθηγητών, συχνές και αδικαιολόγητες απουσίες στελεχών, καθώς και για ανεπαρκείς υποδομές που δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των μαθητών.

Παράλληλα, καταγγέλλεται ένα κλίμα αδιαφάνειας και κακοδιοίκησης, με διαδικασίες τοποθέτησης στελεχών που θεωρούνται μη αξιοκρατικές.

Οι γονείς ζητούν άμεση παρέμβαση και ουσιαστικό έλεγχο, τονίζοντας ότι η συνεχιζόμενη κατάσταση υπονομεύει την εμπιστοσύνη στην ελληνική εκπαίδευση του εξωτερικού και αφήνει τα παιδιά χωρίς την υποστήριξη που δικαιούνται.

Η επιστολή των γονέων:

Με την παρούσα επιστολή επιθυμώ να σας εκφράσω τις σοβαρές ανησυχίες μου ως γονέας μαθητή/μαθήτριας ελληνικού σχολείου στη Γερμανία, για μια σειρά προβλημάτων που επηρεάζουν ουσιωδώς την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την ποιότητα της εκπαίδευσης που προσφέρεται στα παιδιά μας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συνεχής υποβάθμιση των συνθηκών, με ενδεικτικά παραδείγματα:

1. Ασυνέπεια στο ωρολόγιο πρόγραμμα: Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα από την αρχή του σχολικού έτους δημοσιεύεται κάθε Κυριακή βράδυ, γεγονός που προκαλεί αναστάτωση τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς.

2. Επαναλαμβανόμενα περιστατικά εκφοβισμού: Δεν υπάρχουν επαρκείς κυρώσεις ή μέτρα πρόληψης, με αποτέλεσμα οι θύτες να επαναλαμβάνουν τις πράξεις τους. Παρά τις ενέργειες της διεύθυνσης του ενός σχολείου, οι άλλοι εμπλεκόμενοι (διεύθυνση σχολείου, συντονιστικό γραφείο) φαίνεται να επιδεικνύουν αδιαφορία.

3. Ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή: Οι εγκαταστάσεις και οι τουαλέτες είναι σε κακή κατάσταση, ενώ απουσιάζουν βασικά εκπαιδευτικά μέσα όπως διαδραστικοί πίνακες, βιντεοπροβολείς και αθλητικό υλικό.

4. Διοικητική απουσία και κακοδιοίκηση: Η διευθύντρια και ο υποδιευθυντής απουσιάζουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς συχνά και για μεγάλα διαστήματα μέχρι σήμερα, χωρίς σαφή διαφάνεια ως προς τις αιτίες και την κάλυψη των εκπαιδευτικών τους καθηκόντων. Η διευθύντρια διδάσκει μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Ο υποδιευθυντής θεάθηκε στο αεροδρόμιο χαίροντας άκρα υγείας να κάνει διακοπές, ενώ λέγεται ότι βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια. Επιπλέον, αναφέρονται ανάρμοστες δηλώσεις για προσωπικές σχέσεις με ανώτερα στελέχη, που ενισχύουν την αίσθηση αδιαφάνειας και ατιμωρησίας. Ο υποδιευθυντής ανέφερε σε γονείς: «Εγώ του χρόνου θα φύγω και θα βάλω διευθύντρια την ……………… και υποδιευθύντρια την ……………. Εμένα ο συντονιστής είναι κολλητός μου φίλος».

5. Απαξίωση θεσμών και φορέων: Το συντονιστικό γραφείο και ο συντονιστής φέρονται να αγνοούν επανειλημμένα επιστολές και αιτήματα για απαντήσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς (καθηγητές-δασκάλους), μη ανταποκρινόμενοι στις θεσμικές τους υποχρεώσεις.

6. Απόρριψη συμμετοχής σε πολιτιστικές δράσεις: Ενώ ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων εκδήλωσε ενδιαφέρον να συμμετάσχει στην εθνική παρέλαση της Στουτγάρδης, το αίτημα απορρίφθηκε χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, παρά τη θεσμική παρουσία των πλέον επίσημων ελληνικών αρχών.

Η κατάσταση αυτή θίγει άμεσα τα παιδιά μας, που αντιμετωπίζουν ελλιπή μόρφωση, συνεχείς απουσίες διδασκόντων φιλικά προσκείμενων στη διοίκηση, απουσία βασικών υποδομών και κλίμα αβεβαιότητας. Αν λάβουμε υπόψη και την αυξημένη χρηματοδότηση των σχολείων του εξωτερικού, εύλογα τίθενται ερωτήματα για το πού καταλήγουν αυτοί οι πόροι και γιατί δεν αντανακλώνται σε βελτίωση των συνθηκών.

Ως γονείς μετανάστες, στηρίζουμε το ελληνικό σχολείο γιατί πιστεύουμε στη διατήρηση της γλώσσας και της πολιτιστικής ταυτότητας των παιδιών μας. Δεν μπορούμε όμως να δεχθούμε αυτή την απαξίωση. Το σχολείο είναι στελεχωμένο με προσωπικό, χρήματα έχουν δοθεί και αντί να λειτουργεί σωστά και χωρίς προβλήματα αυτό δεν συμβαίνει λόγω έλλειψης ικανών ανθρώπων στις θέσεις ευθύνης.

Ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας, για την ανάληψη των απαραίτητων μέτρων, ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, να ελεγχθούν οι αρμόδιοι φορείς και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των οικογενειών στην ελληνική εκπαίδευση του εξωτερικού. Με σεβασμό και ειλικρινή ανησυχία, Δεν αναφέρω το όνομα μου για ευνόητους λόγους (για να μη στοχοποιηθούμε εμείς και τα παιδιά μας).

Το παραπάνω γράμμα στάλθηκε προς την Υπουργό Παιδείας τη χρονιά που πέρασε. Φέτος όμως; Η χρονιά ξεκίνησε από εκεί που σταμάτησε. «Η Φρανκφούρτη εκπέμπει SOS» Τα προβλήματα δεν αφορούν μόνο το Δημοτικό, όπως αναφέρατε σε προηγούμενη ανάρτησή σας, αλλά και το Αμιγές Ελληνικό Γυμνάσιο - Λύκειο Φρανκφούρτης.

Και δυστυχώς, δεν πρόκειται για περιστασιακά ζητήματα, αλλά για χρόνια παθογένεια που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται, αλλά επιδεινώνεται χρόνο με τον χρόνο. Ένα σχολείο χωρίς καθηγητές Η φετινή χρονιά 2025-2026 ξεκίνησε, όπως και πολλές προηγούμενες, με σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ενώ πλησιάζουμε τα Χριστούγεννα, το σχολείο εξακολουθεί να μην έχει εκπαιδευτικό Φυσικής. Τα παιδιά της κατεύθυνσης δεν διδάσκονται Φυσική ούτε Χημεία.

Αναρωτιόμαστε: Πως θα δώσουν Πανελλήνιες; Οι διαδικασίες πρόσληψης σέρνονται, κανείς δεν ενημερώνει, κανείς δεν αναλαμβάνει ευθύνη. Το ερώτημα παραμένει: ποιος φταίει; Το σχολείο; Το συντονιστικό; Το Υπουργείο; Ή μήπως όλοι μαζί; Οι απουσίες που έγιναν «καθεστώς» Ακόμη και όσοι υπηρετούν ήδη στο σχολείο, λειτουργούν χωρίς έλεγχο και χωρίς συνέπεια. Τρεις καθηγητές απουσιάζουν τακτικά.

Η διευθύντρια και ο πρώην υποδιευθυντής απουσιάζουν για εβδομάδες εναλλάξ - ο ένας έρχεται, ο άλλος φεύγει. Τις πρώτες ώρες είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί η διευθύντρια στο σχολείο. Και όταν είναι εκεί, πολλές φορές δεν διδάσκει, επικαλούμενη «εργασίες στο γραφείο». Κι όμως, η ίδια διδάσκει πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα!

Παράλληλα ο πρώην υποδιευθυντής (το σχολείο δεν δικαιολογεί υποδιευθυντή ακόμα λόγω αριθμού μαθητών) μετά από δύο εβδομάδες διακοπών, λείπει άλλη μία εβδομάδα - ακριβώς την εβδομάδα της 28ης Οκτωβρίου - ενώ το Ευρωπαϊκό Σχολείο Φρανκφούρτης στο οποίο εργάζεται η σύζυγος του έχει κι αυτό διακοπές όπως λέχθηκε.

Σύμπτωση; Δύσκολο να το πιστέψει κανείς. Και όταν βρίσκεται στο σχολείο επικαλείται κι αυτός «εργασίες γραφείου». Επιστρέφει ο θεολόγος λείπει η καθηγήτρια των Γερμανικών για μία εβδομάδα μετά από Σαββατοκύριακο και δεν είναι η πρώτη φορά. Και όταν είναι στο σχολείο απουσιάζει κι αυτή τακτικά προφασιζόμενη τί άλλο: «εργασίες στο γραφείο». Πόσοι επιτέλους είναι αυτοί που κάνουν «εργασίες γραφείου» σε ώρες που θα έπρεπε να βρίσκονται στην αίθουσα και να διδάσκουν στα παιδιά μας; Επίσης την ίδια εβδομάδα λείπει και ο καθηγητής της πληροφορικής.

Η καθηγήτρια της Βιολογίας απουσίασε κι αυτή για μία εβδομάδα. Σχεδόν κάθε εβδομάδα, από την αρχή της χρονιάς, σημειώνονται νέες απουσίες, συνήθως Πέμπτη και Παρασκευή. Μετά έρχεται Σαββατοκύριακο… ή Σαββατοκύριακο και μετά Δευτέρα, Τρίτη…. και πάμε ξανά από την αρχή. Φτάνουμε στα Χριστούγεννα και δεν έχει διδαχθεί η απαιτούμενη ύλη. Η λύση δεν είναι να παραδίδουν μάθημα ενός μήνα σε μία ώρα. Βέβαια όλα αυτά δεν είναι τωρινά. Συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας. Το αποτέλεσμα είναι ένα: τα παιδιά μας μένουν ξανά και ξανά χωρίς μάθημα. Κι ένα ερώτημα: Όλες αυτές οι απουσίες ή οι άδειες καταγράφονται; Και αν ναι πως δικαιολογούνται τόσες πολλές;

Όλοι διαμαρτύρονται - κανείς δεν ακούει Οι γονείς φωνάζουμε. Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται, επίσης διαμαρτύρονται. Κι όμως, τίποτα δεν αλλάζει. Καμία έρευνα, κανένας έλεγχος, καμία απάντηση. Η ατιμωρησία έχει γίνει κανονικότητα. Όποιος κι αν φταίει - είτε το Υπουργείο, είτε το Συντονιστικό, είτε η ίδια η διεύθυνση - το βέβαιο είναι ένα: τα παιδιά μας πληρώνουν το τίμημα. Η αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις των στελεχών Δεν πρόκειται μόνο για καθημερινές ελλείψεις. Το πρόβλημα ξεκινά από ψηλά: από τον τρόπο που γίνονται οι τοποθετήσεις στελεχών.

Η ίδια διευθύντρια παραμένει στη θέση της για άλλη μία χρονιά, ενώ οι διαδικασίες επιλογής θυμίζουν άλλες εποχές – όχι αξιοκρατία, αλλά γνωριμίες και σχέσεις. Μένει να δούμε αν θα συμβεί και με την υποδιεύθυνση αυτό που ειπώθηκε. Ποιοι αποφασίζουν τελικά; Υπάρχουν νόμοι και κανονισμοί ή όλα λειτουργούν με προσωπικές εξυπηρετήσεις; Αφού υπάρχουν νόμοι γιατί δεν εφαρμόζονται;

Οι περισσότεροι γονείς δεν γνωρίζουν ποια ακριβώς είναι η διεύθυνση, μιας και άλλος είναι τοποθετημένος και άλλος εμφανίζεται στις καθημερινές συναλλαγές μαζί τους. Παιδιά χωρίς φωνή Μέσα σε όλο αυτό, οι μόνοι που πραγματικά αδικούνται είναι τα παιδιά. Παιδιά που προσπαθούν, που αγαπούν την ελληνική γλώσσα, που κουβαλούν την ταυτότητα και την ψυχή της Ελλάδας στο εξωτερικό - και παρ’ όλα αυτά βλέπουν το ίδιο τους το σχολείο να τα εγκαταλείπει.

Η ώρα της ευθύνης Κυρία Υπουργέ, η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι Έλληνες του εξωτερικού κρατούν ζωντανή τη γλώσσα και την παιδεία μας, αλλά το κράτος φαίνεται να τους έχει ξεχάσει.

Ήρθε η ώρα κάποιος να αναλάβει δράση. Να γίνει έλεγχος. Να μπουν κανόνες. Να υπάρξει λογοδοσία. Γιατί, στο τέλος, αυτό που καταρρέει δεν είναι μόνο ένα σχολείο στη Φρανκφούρτη - είναι η αξιοπιστία της ίδιας της ελληνικής παιδείας. Έλεος πια!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κνωσός
ΕΠΑΛ Μυκόνου: Μαθητές δημιούργησαν ψηφιακό ξεναγό αρχαιολογικών χώρων
Η εφαρμογή SphinxTrails, εμπνευσμένη από τον θρυλικό γρίφο της Σφίγγας, ενώνει την πολιτιστική κληρονομιά με τις νέες τεχνολογίες
ΕΠΑΛ Μυκόνου: Μαθητές δημιούργησαν ψηφιακό ξεναγό αρχαιολογικών χώρων
Σοφία Ζαχαράκη
Σοβαρές καταγγελίες για δυσλειτουργίες στο Ελληνικό Σχολείο Φρανκφούρτης - Έκκληση γονέων προς την Σοφία Ζαχαράκη
Στην επιστολή που απευθύνθηκε προς την Υπουργό Παιδείας γίνεται λόγος για ελλείψεις καθηγητών, συχνές και αδικαιολόγητες απουσίες στελεχών, καθώς και...
Σοβαρές καταγγελίες για δυσλειτουργίες στο Ελληνικό Σχολείο Φρανκφούρτης - Έκκληση γονέων προς την Σοφία Ζαχαράκη