Με αφορμή καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), δύο σημαντικά θέματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης έφτασαν πρόσφατα στη Βουλή. Από τη μία, τα προβλήματα στην Ιόνιο Σχολή και οι καθυστερήσεις πληρωμών των εκπαιδευτικών, όπως επισημαίνει η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Νάντια Γιαννακοπούλου, και από την άλλη, η παράνομη και επικίνδυνη μεταφορά μαθητών σε αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης, που έφερε στην επιφάνεια η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κ. Σοφία – Χάιδως Ασημακοπούλου.
Η κ. Γιαννακοπούλου, στην αναφορά της προς την υπουργό Παιδείας κ. Ζαχαράκη, σημειώνει: «Η Ιόνιος Σχολή, με περίπου 1.300 μαθητές σε δύο μονάδες, δεν δικαιολογεί την κατάσταση καθυστερήσεων στις αποδοχές των εκπαιδευτικών, με αποκορύφωμα την καταβολή μόλις 250 ευρώ ως έναντι για τους καλοκαιρινούς μήνες».
Από την πλευρά της, η κ. Ασημακοπούλου θέτει κρίσιμα ερωτήματα για την ασφαλή μεταφορά μαθητών: «Πώς είναι δυνατόν οργανισμοί που ουσιαστικά λειτουργούν χωρίς θεσμικό πλαίσιο να παραλαμβάνουν παιδιά από το δημόσιο σχολείο; Ποιοι ελέγχουν την καταλληλότητα των οδηγών και των μέσων μεταφοράς; Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος;».
Η ΟΙΕΛΕ τονίζει ότι η πολιτική ηγεσία οφείλει να δώσει απαντήσεις και να προχωρήσει στη νομοθετική ρύθμιση των Κέντρων Μελέτης, «για να διασφαλιστεί η εκπαιδευτική ποιότητα, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και, κυρίως, η υγεία και η ασφάλεια χιλιάδων παιδιών».
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Παρεμβάσεις ΠΑΣΟΚ και Ελληνικής Λύσης στη Βουλή για ζητήματα ιδιωτικής εκπαίδευσης (προβλήματα στην Ιόνιο Σχολή, παράνομη μεταφορά μαθητών σε Κέντρα Μελέτης)
Δύο ζητήματα που ανέδειξε έντονα η ΟΙΕΛΕ το τελευταίο διάστημα έφεραν στη Βουλή το ΠΑ.ΣΟ.Κ. (με αναφορά της Βουλευτού Β2' Δυτικού Τομέα Αθηνών κ. Νάντιας Γιαννακοπούλου) και η Ελληνική Λύση (με ερώτηση της Βουλευτού Β΄ Πειραιά κ. Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου). Η αναφορά της κ. Γιαννακοπούλου αφορά στα σοβαρότατα προβλήματα στην Ιόνιο Σχολή με τις καθυστερήσεις πληρωμών των εκπαιδευτικών και η ερώτηση της κ. Ασημακοπούλου σχετίζεται με το σκάνδαλο της παράνομης και επικίνδυνης μεταφοράς μαθητών στα αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης.
Η αναφορά του ΠΑΣΟΚ για την Ιόνιο Σχολή
Επικαλούμενη την απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στην Ιόνιο Σχολή στις 30/10 λόγω της μη καταβολής των νόμιμων αποδοχών και αναλυτικό άρθρο της Ελπίδας Οικονομίδη στο mononews.gr για την κατάσταση στο ιστορικό σχολείο, η κ. Γιαννακοπούλου κατέθεσε αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας κ. Ζαχαράκη, ζητώντας την παρέμβασή της για να αποκατασταθεί η νομιμότητα.
Στην αναφορά γίνεται λόγος για την εξαιρετική εικόνα του σχολείου με 1300 περίπου μαθητές σε δύο μονάδες (Μαρούσι και Φιλοθέη) που δεν δικαιολογεί αυτή την κατάσταση. Επίσης, περιγράφονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί λόγω της συνεχώς επιδεινούμενης κατάστασης με την καθυστέρηση στην καταβολή των αποδοχών τους με αποκορύφωμα την καταβολή μόλις 250 ευρώ ως έναντι για τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η ερώτηση της Ελληνικής Λύσης για την παράνομη μεταφορά μαθητών στα Κέντρα Μελέτης
Η ερώτηση της κ. Ασημακοπούλου προς την κ. Ζαχαράκη αναφέρεται στην πρόσφατη ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται από τους ιδιοκτήτες των παράνομων Κέντρων Μελέτης να μεταφέρουν μαθητές. Μια πρακτική άκρως επικίνδυνη, διότι τα παιδιά μεταφέρονται χωρίς πιστοποιημένα οχήματα και επαγγελματίες οδηγούς και χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενοι όροι για την ασφαλή μεταφορά μαθητών. Είναι, δε, προκλητικό το ότι η μεταφορά αυτή γίνεται με την ανοχή (αν όχι τη συνέργεια) κάποιων εκπαιδευτικών/διευθυντικών στελεχών σε δημόσια σχολεία.
Η κ. Ασημακοπούλου υπενθυμίζει πέντε ερωτήσεις που έχει καταθέσει το κόμμα της σχετικά με την λειτουργία των αρρύθμιστων Κέντρων Μελέτης, αναφέροντας πως μόνο σε μία υπήρχε μια αόριστη απάντηση για την νομοθέτηση – κάποια στιγμή στο μέλλον… - σχετικά με τις δομές αυτές (ας ελπίσουμε να μην θρηνήσουμε θύματα έως τότε). Καταλήγει, θέτοντας τα ακόλουθα ερωτήματα προς την Υπουργό Παιδείας:
1. Πώς είναι δυνατόν οργανισμοί που ουσιαστικά λειτουργούν χωρίς θεσμικό πλαίσιο να παραλαμβάνουν παιδιά από το δημόσιο σχολείο;
2. Ποιοι ελέγχουν την καταλληλότητα των οδηγών και των μέσων μεταφοράς;
3. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος;
4. Γιατί, παρά τις δεσμεύσεις, δεν έχει ακόμη προχωρήσει το Υπουργείο σε θεσμική ρύθμιση για τη λειτουργία των «Κέντρων Μελέτης»;
Ελπίζουμε να απαντήσει η πολιτική ηγεσία στα κρίσιμα αυτά ερωτήματα και να προχωρήσει, επιτέλους, στη νομοθετική ρύθμιση των Κέντρων Μελέτης για να διασφαλιστεί η εκπαιδευτική ποιότητα, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και, κυρίως, η υγεία και η ασφάλεια χιλιάδων παιδιών που παρακολουθούν μαθήματα στις δομές αυτές.
Για το Δ.Σ. της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γιώργος Χριστόπουλος Δημήτρης Κάζαγλης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Κοκκινάκη Υπατία