κινητοποιηση εκπαιδευτικών
Η μισθολογική κατάσταση των µελών ΔΕΠ τις τελευταίες δεκαετίες έχει επιδεινωθεί δραματικά, καθώς οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι δεν έλαβαν τις αυξήσεις που δόθηκαν σε άλλους κλάδους ειδικών μισθολογίων προ κρίσης, ενώ υπέστησαν όλες τις μετέπειτα μειώσεις.

Το Πανεπιστήμιο, η Ελλάδα κατέχει δύο ακόμη αρνητικά ρεκόρ. Τόσο η χρηματοδότηση συνολικά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όσο και οι αποδοχές των μελών ΔΕΠ βρίσκονται μακράν στα χαμηλότερα επίπεδα της ευρωπαϊκής ένωσης. Η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, η οποία την περίοδο των μνημονίων υπέστη μείωση της τάξης του 60-70%, δεν επανήλθε ποτέ, έστω ως ποσοστό του ΑΕΠ, στα προ κρίσης επίπεδα, εξαναγκάζοντάς τα ΑΕΙ να χρησιμοποιούν πόρους, που υπό κανονικές συνθήκες θα δίνονταν για την έρευνα,  για να καλυφθούν οι λειτουργικές τους ανάγκες. Παράλληλα, η επιλογή της κυβέρνησης για την μη αναπλήρωση των συναδέλφων που αφυπηρετούν, αν και ήταν νομοθετικά κατοχυρωμένη,  οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση του ακαδημαϊκού και του υπόλοιπου προσωπικού των ΑΕΙ. Επιπλέον, ενώ η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων γίνεται με το σταγονόμετρο, η κυβέρνηση επιλέγει να δαπανήσει υπέρογκα, κατ’ αναλογία,  ποσά για διορισμούς από το παράθυρο εκατοντάδων μελών της «πανεπιστημιακής αστυνομίας». Η δομή αυτή, στην  οποία έχει αντιταχθεί σύσσωμη η πανεπιστημιακή κοινότητα, αν και ουσιαστικά ανενεργή,  έχει ήδη επιφέρει   προβλήματα στη λειτουργία των ΑΕΙ.  

Σαν να μην ήταν όλα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο αρκετά, η κυβέρνηση επέλεξε να επιβάλει μια σειρά θεσμικών μέτρων που αποσκοπούν στην ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (εξίσωση τίτλων σπουδών πανεπιστημίων και ιδιωτικών κολεγίων, ξενόγλωσσα προπτυχιακά με δίδακτρα, ΕΒΕ, κ.λ.π.) με κορωνίδα την ψήφιση το καλοκαίρι χωρίς ουσιαστική διαβούλευση ενός νόμου-πλαίσιο που αποδυναμώνει περαιτέρω τον δωρεάν και  δημοκρατικό χαρακτήρα του Δημόσιου Πανεπιστημίου και οδηγεί στην εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Κατ’ αναλογία  ακολουθείται και εδώ η ίδια πολιτική που ασκείται στην Υγεία και σε όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δικαιώματα.

Πόσοι ακόμη λόγοι για να συμμετάσχουμε στις κινητοποιήσεις  που εξήγγειλαν ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ για τις 9 Νοεμβρίου; σημειώνει ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ

Η Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ

Πόσοι ακόμη λόγοι για να συμμετάσχουμε στις κινητοποιήσεις  που εξήγγειλαν ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ για τις 9 Νοεμβρίου;

Στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες ζούμε ένα ακόμη ακραίο αρνητικό παράδοξο. Ενώ η Ελλάδα είναι μια χώρα που δεν χαρακτηρίζεται από ενεργειακή ανεπάρκεια, όλο και περισσότεροι πολίτες ωθούνται στα όρια της ενεργειακής φτώχειας, καθώς με τις πολιτικές της κυβέρνησης και τις ανεξέλεγκτες αυξήσεις στην υποτιθέμενα απελευθερωμένη αγορά ενέργειας κατέχουμε το πανευρωπαϊκό ρεκόρ ακρίβειας στην ενέργεια.  Επακόλουθα, με τον πληθωρισμό σε υψηλά 25ετίας (αγγίζοντας τον Σεπτέμβριο το 12,1%), η πλειοψηφία των εργαζομένων και της νεολαίας αδυνατεί να αντεπεξέλθει ακόμα και σε βασικές ανάγκες.

Ειδικά σε ό,τι αφορά το Πανεπιστήμιο, η Ελλάδα κατέχει δύο ακόμη αρνητικά ρεκόρ. Τόσο η χρηματοδότηση συνολικά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όσο και οι αποδοχές των μελών ΔΕΠ βρίσκονται μακράν στα χαμηλότερα επίπεδα της ευρωπαϊκής ένωσης. Η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, η οποία την περίοδο των μνημονίων υπέστη μείωση της τάξης του 60-70%, δεν επανήλθε ποτέ, έστω ως ποσοστό του ΑΕΠ, στα προ κρίσης επίπεδα, εξαναγκάζοντάς τα ΑΕΙ να χρησιμοποιούν πόρους, που υπό κανονικές συνθήκες θα δίνονταν για την έρευνα,  για να καλυφθούν οι λειτουργικές τους ανάγκες. Παράλληλα, η επιλογή της κυβέρνησης για την μη αναπλήρωση των συναδέλφων που αφυπηρετούν, αν και ήταν νομοθετικά κατοχυρωμένη,  οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση του ακαδημαϊκού και του υπόλοιπου προσωπικού των ΑΕΙ. Επιπλέον, ενώ η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων γίνεται με το σταγονόμετρο, η κυβέρνηση επιλέγει να δαπανήσει υπέρογκα, κατ’ αναλογία,  ποσά για διορισμούς από το παράθυρο εκατοντάδων μελών της «πανεπιστημιακής αστυνομίας». Η δομή αυτή, στην  οποία έχει αντιταχθεί σύσσωμη η πανεπιστημιακή κοινότητα, αν και ουσιαστικά ανενεργή,  έχει ήδη επιφέρει   προβλήματα στη λειτουργία των ΑΕΙ.  

Σαν να μην ήταν όλα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο αρκετά, η κυβέρνηση επέλεξε να επιβάλει μια σειρά θεσμικών μέτρων που αποσκοπούν στην ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (εξίσωση τίτλων σπουδών πανεπιστημίων και ιδιωτικών κολεγίων, ξενόγλωσσα προπτυχιακά με δίδακτρα, ΕΒΕ, κ.λ.π.) με κορωνίδα την ψήφιση το καλοκαίρι χωρίς ουσιαστική διαβούλευση ενός νόμου-πλαίσιο που αποδυναμώνει περαιτέρω τον δωρεάν και  δημοκρατικό χαρακτήρα του Δημόσιου Πανεπιστημίου και οδηγεί στην εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Κατ’ αναλογία  ακολουθείται και εδώ η ίδια πολιτική που ασκείται στην Υγεία και σε όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δικαιώματα.

Παράλληλα, η κοντόφθαλμη αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που βίωσε η χώρα μας οδήγησε στη δραστική μείωση των μισθών όλων των εργαζομένων. Ειδικά όμως η μισθολογική κατάσταση των µελών ΔΕΠ τις τελευταίες δεκαετίες έχει επιδεινωθεί δραματικά, καθώς οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι δεν έλαβαν τις αυξήσεις που δόθηκαν σε άλλους κλάδους ειδικών μισθολογίων προ κρίσης, ενώ υπέστησαν όλες τις μετέπειτα μειώσεις. Έτσι οδηγηθήκαμε σε τεράστιες ανισορροπίες στα ειδικά μισθολόγια και σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο των αποδοχών των καθηγητών πανεπιστημίου στη χώρα μας, καθώς η μείωσή τους, συνυπολογίζοντας τον πληθωρισμό, ξεπερνά το 40% σε σχέση με τις αποδοχές προ δεκαετίας.

Μέσα στα πλαίσια της πολιτικής της εμπορευματοποίησης του δημόσιου πανεπιστημίου και της λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η μισθολογική απαξίωση των πανεπιστημιακών αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο. Με τον τρόπο αυτό πιέζεται µία μεγάλη μερίδα µελών ΔΕΠ να συμμετέχει σ' ένα αδιάκοπο κυνήγι εύρεσης χρηματοδότη της έρευνας και την ίδια ώρα να αναζητά πρόσθετους οικονομικούς πόρους  υποστηρίζοντας  τις όλο και αυξανόμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες των πανεπιστημίων. Πλην όμως, οι ώρες της ημέρας είναι συγκεκριμένες και ήδη δαπανάμε περισσότερες απ’ όσες αντιστοιχούν στον εργάσιμο χρόνο μας για να επιτελέσουμε το λειτούργημά μας και να αντεπεξέλθουμε στα όλο και αυξανόμενα διδακτικά, ερευνητικά και διοικητικά μας καθήκοντα.

Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο µε τη  συστηματική άρνηση να θεσμοθετηθεί η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση των µελών ΔΕΠ. Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται μια προνομιούχος κατηγορία πανεπιστημιακών των οποίων, σε αντίθεση με την πλειοψηφία, τα κύρια εισοδήματα δεν προέρχονται από τη μισθοδοσία τους αλλά από δραστηριότητες εκτός της ακαδημαϊκής ενασχόλησης. Παράλληλα, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις   μέσω προγραμμάτων απόκτησης «ακαδημαϊκής εμπειρίας»  οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση τους διδάσκοντες-ουσες.

Ο Σύλλογος ΔΕΠ ΘΕ θεωρεί ότι η διεκδίκηση αξιοπρεπούς μισθού των µελών ΔΕΠ και καθεστώτος πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση ενός πανεπιστημίου στο ύψος των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Ως εκ τούτου, συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, με αποχή από τα διδακτικά και διοικητικά μας καθήκοντα, διεκδικώντας για τα μέλη μας αλλά και για όλες τις κατηγορίες διδασκόντων στα ΑΕΙ:

  • Την αποκατάσταση των αποδοχών σε αξιοπρεπή επίπεδα, με πρώτο βήμα την επαναφορά των μισθών στα επίπεδα προ του 2012.
  • Εφαρμογή της πρόσφατης απόφασης του ΣτΕ (υπ΄ αριθμ. 1912/2022) σε όλους τους πανεπιστημιακούς, ανεξάρτητα αν έχουν προσφύγει στα δικαστήρια.
  • Ενσωμάτωση των επιδομάτων στον βασικό μισθό.
  • Σύνταξη στο 80% του μισθού του τελευταίου εργασιακού έτους.
  • Πάγια αύξηση στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ ώστε να μπορούν να αντεπεξέρχονται  στις βασικές  ανάγκες τους χωρίς να μπαίνουν στον πειρασμό να εμπορευτούν τίτλους σπουδών.
  • Άμεση χορήγηση νέων θέσεων μελών ΔΕΠ, πέρα από την πλήρη κάλυψη των αφυπηρετήσεων, καθώς και θέσεων τεχνικού και διοικητικού  προσωπικού.
  • Δραστική μείωση και πλαφόν στα τιμολόγια ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου. Κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας. Όχι άλλη μεταφορά δημόσιων πόρων στα καρτέλ των φίλιων επενδυτών.  

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekav
Νέα τραγωδία αργά το βράδυ: 18χρονος νεκρός και δυο τραυματίες σε τροχαίο δυστύχημα
Με αίμα βάφτηκε η άσφαλτος όταν ΙΧ αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν 3 νεαρά άτομα βγήκε από την πορεία του και προσέκρουσε με ιδιαίτερη σφοδρότητα σε...
Νέα τραγωδία αργά το βράδυ: 18χρονος νεκρός και δυο τραυματίες σε τροχαίο δυστύχημα
ΕΛΜΕ Πειραιά, κινητοποίηση, ΔΙΔΕ Πειραιά
Συγκέντρωση σήμερα στη 1 μμ στη ΔΔΕ Πειραιά για το νέο μπαράζ διώξεων εκπαιδευτικών
Σήμερα Παρασκευή στη 1 μμ θα πραγματοποιηθεί μεγάλη συγκέντρωση εκπαιδευτικών στα γραφεία της Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά για τις...
Συγκέντρωση σήμερα στη 1 μμ στη ΔΔΕ Πειραιά για το νέο μπαράζ διώξεων εκπαιδευτικών
ΔΙΕΚ
Σπουδαστές Δημοσίων ΣΑΕΚ: Πώς να πάρετε το στεγαστικό επίδομα των 1.500 ή 2.000 ευρώ - Οδηγός
Ενας χρήσιμος οδηγός για όλους τους ενδιαφερόμενους σπουδαστές, με 22 ερωταπαντήσεις και σαφείς οδηγίες για να λάβουν το επίδομα εφόσον είναι...
Σπουδαστές Δημοσίων ΣΑΕΚ: Πώς να πάρετε το στεγαστικό επίδομα των 1.500 ή 2.000 ευρώ - Οδηγός