ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ρήτρα έχει ως εξής : 5 παιδιά για το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο, 7 παιδιά για το διθέσιο Νηπιαγωγείο κ.ο.κ. Και τότε συμβαίνει κάτι απολύτως αναμενόμενο. Οι συνθήκες μίας οικογένειας αλλάζουν και αποσύρεται μία αίτηση. Και πόσα παιδιά μένουν; 6! Τι γίνεται; Τι σημαίνει αυτό για μένα;

Tα γεγονότα που πυροδότησαν τη συγγραφή του συγκεκριμένου άρθρου, δεν ήταν μόνο οι άμεσες εμπειρίες μου από τη διαδικασία πρόσληψης ως αναπληρώτριας Νηπιαγωγού, αλλά κυρίως μία φράση της συγκεκριμένης Υπουργού «Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τους περισσότερους αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί ποτέ». Θα ήθελα να μιλήσω για αυτόν τον αριθμό αναπληρωτών που μιλάει η Υπουργός. Και συγκεκριμένα για αυτόν τον πλασματικό αριθμό.

Παρόλο που έχω να αναλύσω και να θίξω πολλά, εκατομμύρια, μιλιούνια θέματα από την ώρα ανάληψης της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας από τη συγκεκριμένη κυρία, θα επικεντρωθώ μόνο σε ένα γεγονός. Το γεγονός αυτό είναι η πρόσληψη κάμποσων ΨΥΧΩΝ για το «νέο, καινοτόμο, πρωτοποριακό, ριζοσπαστικό» πρόγραμμα του Διευρυμένου Ωραρίου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Γνωρίζω ότι ο αριθμός των επαγγελματιών αυτών είναι μικρός, αλλά θεωρώ ευθύνη μου να εκθέσω τη συγκεκριμένη πλασματική διαδικασία.

Αρχικά, θα επιθυμούσα να ξεκινήσω με μία παραδοχή. Η «Υπουργός» είναι σημαντικό να επέλθει σε μία συνειδητοποίηση των πραγμάτων που προτείνει για θεσμοθέτηση και εφαρμογή στο χώρο της παιδείας. Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσει ότι οι «νέες, καινοτόμες, πρωτοποριακές, ριζοσπαστικές» εφαρμογές της αφορούν Ανθρώπους, Παιδιά, Γονείς, Κηδεμόνες, Νηπιαγωγούς. Δεν δύναται, για τη συλλογή παραπάνω ψήφων να παίζει με τις ζωές των επαγγελματιών αυτής της εκδιωγμένης σχολικής βαθμίδας.

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Προσλαμβάνομαι σε διθέσιο Νηπιαγωγείο, Χαίρομαι, Αναλαμβάνω υπηρεσία Δευτέρα. Ενημερώνομαι ότι έχω προσληφθεί στο νέο Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας του Διευρυμένου Ωραρίου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Αυτόματα μου έρχεται στη μνήμη μου η ρήτρα του Υπουργείου για τον αριθμό των παιδιών που πρέπει να φοιτούν στο Διευρυμένο ωράριο 16:00-17:30 (*Ο αναπληρωτής του Προγράμματος εργάζεται 13:30-17:30 πραγματοποιώντας συνδιδασκαλία με τη Νηπιαγωγό του Ολοημέρου μέχρι τις 16:00). Ειδικότερα, η ρήτρα έχει ως εξής : 5 παιδιά για το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο, 7 παιδιά για το διθέσιο Νηπιαγωγείο κ.ο.κ. Και τότε συμβαίνει κάτι απολύτως αναμενόμενο. Οι συνθήκες μίας οικογένειας αλλάζουν και αποσύρεται μία αίτηση. Και πόσα παιδιά μένουν; 6! Τι γίνεται; Τι σημαίνει αυτό για μένα;

Για να τα ξαναπάρουμε από την αρχή. Μια μέρα του καλοκαιριού λέει το Υπουργείο Παιδείας στις/ους Προϊστάμενες/ους των Νηπιαγωγείων «Σημειώστε ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ανάλογα με τον αριθμό φοίτησης των παιδιών στο Νηπιαγωγείο σας, πόσα παιδιά ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ πιστεύετε ότι ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ θα συμμετάσχουν στο Διευρυμένο Ωράριο του Ολοήμερου Προγράμματος». Βέβαια, επειδή κάποιες/οι Προϊστάμενες/οι είναι ευσυνείδητα  άτομα, τις μέρες εκείνες των διακοπών κάλεσαν τους γονείς του τμήματος τους και τους ρώτησαν αν ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο Νέο Πρόγραμμα. Έτσι, οι Προϊστάμενες  σημείωσαν τον αριθμό των γονέων και έτσι δημιουργήθηκε το τμήμα με τα ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ «ΠΑΙΔΕΙΑΣ». Και βέβαια, με ένα πρόχειρο τηλεφώνημα και με ανεπίσημες συνθήκες, ο γονιός, αντίστοιχα, θα απαντήσει και αυτός ανεπίσημα και «γρήγορα».

Ποιο θα μπορούσε, άραγε, να ήταν το αναμενόμενο αποτέλεσμα αυτής απόλυτα ανεπίσημης διαδικασίας;

Να αλλάξουν οι συνθήκες μίας οικογένειας μέσα σε δύο μήνες -μετά από μία πρόχειρη τηλεφωνική επικοινωνία και όχι επίσημη, σοβαρή διαδικασία και να μην συμπληρώνεται ο αντίστοιχος αριθμός φοίτησης των μαθητών στο Διευρυμένο Πρόγραμμα για το διθέσιο Νηπιαγωγείο στο οποίο βρίσκομαι. Ήταν μία εφιαλτική εβδομάδα. Δεν ήξερα αν θα μείνω στο μέρος που ήμουν ή όχι, έως ότου έμαθα το πρωί της 12ης Σεπτεμβρίου, της μέρας που άνοιγαν τα σχολεία, καθώς ήταν η τελευταία μέρα των ΕΠΙΣΗΜΩΝ αιτήσεων των γονέων για το Διευρυμένο Ωράριο.

Και όλο αυτό γιατί ; Γιατί Κ. Κεραμέως, προκειμένου να προσελκύσει αριθμό ψήφων, δημιούργησε ένα Νέο Πρόγραμμα με ΟΧΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ για να εντυπωσιάσει ΜΕ τον ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ αναπληρωτών.

Ύστερα, λοιπόν, από την προσωπική μου εμπειρία, πληροφορήθηκα, μετά από πολλά τηλεφωνήματα, ότι σε περίπτωση που δεν συμπληρωνόταν ο αριθμός, θα επανατοποθετούμουν σε άλλη σχολική μονάδα. ΑΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΟΥ. Ωστόσο, ενημερώθηκα, όπως είναι λογικό, ότι πολλές αναπληρώτριες/ες Νηπιαγωγοί αντιμετώπιζαν το ίδιο θέμα.

Και άραγε η Κ. Κεραμέως θα είχε συλλογιστεί τις απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις, αφού θεσμοθέτησε τη ρήτρα ( ; ) : Αφού πολλές/οί είχαν το ίδιο θέμα, και αφού οι Νηπιαγωγοί ήταν υπεράριθμοι για το συγκεκριμένο Πρόγραμμα-καθώς δεν υπήρχαν σχολεία με τις συγκεκριμένες ανάγκες- που θα πήγαιναν ; Θα μας επανατοποθετούσαν στην ίδια πόλη που είχαμε ενοικιάσει σπίτι; Και αν δεν υπήρχαν αρκετά σχολεία (*είναι συγκεκριμένος ο αριθμός σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα) σε αυτήν την πόλη που κάλυπταν τη ρήτρα, θα μας επανατοποθετούσαν σε άλλη πόλη που δεν είχαμε ενοικιάσει σπίτι και θα ήταν δύσκολο να βρούμε, καθώς, ήδη, θα είχαν καλυφθεί;

Κανείς δεν ξέρει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα