Το μακρύ ταξίδι της υπηρέτησης σε δημόσιο σχολείο άρχισε το 2009 και πέρασε από 40 κύματα στις θάλασσες του Αιγαίου.
Το 2009 η πρόσκληση έγραφε ωρομίσθιος στην Ικαρία, “ευκαιρία για απόκτηση εμπειρίας” είπα στον εαυτό μου αφού οικονομικά δε γίνεται να ανταπεξέλθει κάποιος με 12 ώρες εβδομαδιαίως, “θα κάνω και κάτι άλλο παράλληλα” σκέφτηκα καθώς γέμιζα τη βαλίτσα.
Η χρονιά ομολογουμένως δύσκολη αλλά οι μαθητές και οι άνθρωποι αντιστάθμισμα σε όλη την παραμονή στο νησί. Το επόμενο έτος 2010, η πρόσκληση έγραφε Λέσβος, πρόσθετη διδακτική στήριξη, το ίδιο καθεστώς ωρομισθίας και υπομονής. Ίδιες σκέψεις κατακλύζουν το μυαλό, υπομονή μια χρονιά είναι θα περάσει. Εν τέλει πέρασε, και μαζί της και οι ευχάριστες αναμνήσεις από μαθητές, γονείς, συναδέλφους.
Τα επόμενα χρόνια που πέρασαν ήταν πονηρά, οι υπηρετήσεις σε σχολεία χαρακτηρίστηκαν από το ίδιο τοπίο και συναισθήματα. Αυτά τα χρόνια είναι τα χρόνια των μνημονίων και της πλάτης που έβαλαν όλοι οι εκπαιδευτικοί με τον πενιχρό μισθό για να κρατήσουν την εκπαίδευση ζωντανή, ( αυτά τα χρόνια της άοκνης προσφοράς ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί ξεχάστηκαν τόσο σκόπιμα ..).
Η υπηρέτηση σε Χίο, Σάμο, Ικαρία, Λέσβο, Ψαρά, Λήμνο χαρακτηρίζονται από σκληρή δουλειά για να μείνει όρθιο το σχολείο, πρωτίστως για τους μαθητές, αφού αυτοί θα μείνουν ¨ζωντανοί¨ μετά από αυτή τη λαίλαπα, ¨αν γλυτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα¨..
Σε αυτά όλα τα χρόνια, σεβόμενος τον εαυτό μου και το επάγγελμα που υπηρετώ, γνωρίζοντας ότι, ¨η παιδεία είναι καταφύγιο για τους αδύναμους και κόσμημα για τους δυνατούς¨, επένδυσα σε αυτή με δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό στην παιδαγωγική και δε θυμάμαι αριθμό σεμιναρίων. Η προσωποποίηση του ¨πορτφόλιο¨ και του ¨προσοντολογίου¨ δηλαδή, που τόσο έντεχνα ονόμασαν οι γνωρίζοντες “πληρωμένα πτυχία”, θα συμφωνήσω αλλά με μια επισήμανση, πληρωμένα με αυπνία, άγχος, διάβασμα, ταξίδια και αγωνία.
Ας μη ξεχάσω εδώ ότι στην όλη πορεία ήρθε η οικογένεια και τα παιδιά, κόντρα στις απαιτήσεις των καιρών που τα οικονομικά δεν επιτρέπουν τη συντήρηση του εαυτού μου, ή ακόμα και το φαινόμενο της μετανάστευσης στις πλούσιες χώρες της Ευρώπης (δημογραφικό πρόβλημα της χώρας). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε καλοκαίρι η ίδια σκέψη τριβελίζει το μυαλό, “μετανάστευση στο εξωτερικό αφού εδώ δε βγαίνει”.
Καταλήγοντας στο 2021, ήρθε επιτέλους η ώρα του διορισμού, δήλωση περιοχών, χωρίς κενά στην περιοχή μου, η σκέψη πάντα η ίδια “δυο χρόνια είναι θα περάσουν”, “θα εργαστεί η σύζυγος ως αναπληρώτρια” στον ίδιο νομό και όλα θα φτιάξουν.
Η χρονιά ως ¨νεοδιόριστος¨ στη Μεσσηνία χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερη χαρμολύπη, χαρά διότι τα παιδιά προσαρμόστηκαν εύκολα, αφού αισθάνθηκαν την οικογένεια ενωμένη μετά από τόσα χρόνια. Λύπη, διότι “ πότε επιτέλους θα επιστρέψουμε σπίτι μας;”.
Το 2022, έτος σταθμός, μας βρίσκει ξανά με τη σκέψη της μετανάστευσης, ο λόγος απλός για μένα, δυσνόητος για εκείνους που κυβερνούν το υπουργείο και τη χώρα. Οι νέοι διορισμοί, κρύβουν πίσω τους τα κενά που δε δόθηκαν ποτέ για δήλωση, τα κενά αυτά εμφανίστηκαν φέτος, 4 στο νησί της Χίου, τόπος που έτυχε να επιθυμούμε οικογενειακώς να επιστρέψουμε και να δημιουργήσουμε. 0 κενά θα απομείνουν στη Μεσσηνία για τη σύζυγο αφού έκλεισαν όλα στην ειδικότητα της με τους νέους διορισμούς ( στη Χίο παραμένουν ως έχουν). Επομένως, επιστρέφουμε σε ένα καθεστώς ομηρίας χειρότερο από αυτό των πρώτων χρόνων, ή η σύζυγος θα μείνει άνεργη ή χωρισμός ξανά της οικογένειας.
Όλα αυτά για μια απόφαση που θα μπορούσε να βελτιώσει τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών, χωρίς κανένα απολύτως κόστος για το δημόσιο. Κατάργηση της διετούς υπηρέτησης της οργανικής και δικαίωμα μετάθεσης πριν τους νέους διορισμούς, τόσο απλό τόσο κατανοητό.
Χαιρετίζουμε τους νέους διορισμούς και τους συναδέλφους που διορίζονται φέτος, ευχόμαστε στους αναπληρωτές, σύντομα να τελειώσει η ανασφάλειά τους που προέρχεται από το καθεστώς “αδιοριστίας”
Υ.Γ Οποιαδήποτε ομοιότητα με καταστάσεις και γεγονότα (σίγουρα κάτι σας θυμίζει όλο αυτό) είναι τυχαία..
Υ.Γ Το επίπεδο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία της χώρας είναι υψηλό, φροντίστε να το διατηρήσετε σε πείσμα των καιρών.
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί του 2021
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη