filis
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
«Αδικαιολόγητη η μη αξιοποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για τις εγγραφές και τη φοίτηση των Ουκρανών προσφύγων στα ελληνικά πανεπιστήμια», τονίζει ο Νίκος Φίλης σε ερώτηση που κατέθεσε στη Νίκη Κεραμέως - Συνυπογράφουν άλλοι 40 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

«Αδικαιολόγητη» χαρακτηρίζει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκος Φίλης, τη μη αξιοποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για τις εγγραφές και τη φοίτηση των Ουκρανών προσφύγων στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Ο κ. Φίλης κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη Βουλή, την οποία συνυπογράφουν άλλοι 40 βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Προτίθεται σε συνεργασία με τις ουκρανικές διπλωματικές αρχές να διερευνήσει το ενδιαφέρον για φοίτηση σε ελληνικά πανεπιστήμια προβαίνοντας σε πρόσκληση για όσους Ουκρανούς πολίτες τελούν σε καθεστώς προσωρινής προστασίας ή άλλης μορφής διεθνούς προστασίας και ενδιαφέρονται να φοιτήσουν ή να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ελληνικά πανεπιστήμια;», ρωτά μεταξύ άλλων τη Νίκη Κεραμέως ο Νίκος Φ'ιλης.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Αδικαιολόγητη η μη αξιοποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για τις εγγραφές και τη φοίτηση των Ουκρανών προσφύγων στα ελληνικά πανεπιστήμια»

Στις 27 Απριλίου εκπρόσωποι της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, εκπρόσωπος της διοίκησης του ΔΟΑΤΑΠ, η Πρόξενος της Ουκρανίας, καθώς και υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκαν για να εξετάσουν, μεταξύ άλλων, την πιθανότητα να παρακολουθήσουν οι Ουκρανοί φοιτητές μαθήματα σε ελληνικά ΑΕΙ, τη δυνατότητα να πιστοποιηθεί ο βαθμός που θα πάρουν στις εξετάσεις και να σταλεί στα ουκρανικά ΑΕΙ από τα οποία προέρχονται, την πιθανότητα συμμετοχής Ουκρανών αποφοίτων λυκείου σε δημόσια ΙΕΚ, το θέμα των βασικών γνώσεων ελληνικής γλώσσας για όσους επιθυμούν να σπουδάσουν στην χώρα.

Aπό το σχετικό δελτίο τύπου  συνάγεται ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ήδη καταφύγει στην άμεση αξιοποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, αντίθετα φαίνεται να αγνοεί ότι:

•    Η Ουκρανία είναι  μέλος του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ)

•    πολλά πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Ουκρανίας έχουν συμφωνίες ανταλλαγών Erasmus, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης αναγνώρισης μαθημάτων και καταχώρησης βαθμολογίας μέχρι και δύο εξαμήνων σπουδών

•    Η Ελλάδα δέχεται πληροφορίες από το δίκτυο ENIC-NARIC, το οποίο  συντονίζει τα Εθνικά Κέντρα Πληροφοριών για την Αναγνώριση Ακαδημαϊκών Τίτλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και παρέχει αυτόματα δεδομένα σχετικά με τα προσόντα που αποκτώνται μετά την ολοκλήρωση της σχολικής φοίτησης, τα οποία επιτρέπουν την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

•    Στη Σύσταση (ΕΕ) 2022/554 της Επιτροπής της 5ης Απριλίου 2022  σχετικά με την αναγνώριση των προσόντων των ατόμων που προσπαθούν να ξεφύγουν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία γίνονται κρίσιμες αναφορές στο  για το δίκτυο ENIC-NARIC

•    Στα ελληνικά πανεπιστήμια φοιτούν εδώ και δεκαετίες φοιτητές βάσει των συμφωνιών Erasmus καθώς και άλλων διμερών διακρατικών συμφωνιών χωρίς να απαιτείται πρότερη γνώση της ελληνικής

•    Ήδη λειτουργούν στα πανεπιστήμια Σχολεία Ελληνικής Γλώσσας και φροντιστηριακά μαθήματα ελληνικής για ξενόγλωσσους φοιτητές, προκειμένου  να αποκτήσουν τις απαραίτητες γλωσσικές δεξιότητες

•    Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στη Συνεδρία αριθ. 1127/24-3-2022, μετά από εισήγηση του Πρύτανη αποφάσισε να στηρίξει τους φοιτητές του Πανεπιστημίου της Μαριούπολης δίνοντας τη δυνατότητας σε όσους από αυτούς το επιθυμούν, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να εγγραφούν στο αντίστοιχο τμήμα που φοιτούν, στη Μαριούπολη, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Το υπουργείο Παιδείας αγνοεί αδικαιολόγητα όλα τα ανωτέρω, καθώς στη συνάντηση της 27ης.4.2022 περιορίζεται  σε “πιθανότητες”. Τονίζεται ότι η θεσμοθέτηση επιπλέον διαδικασιών και από μηδενική βάση είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει εμπόδια στη φοίτηση των Ουκρανών προσφύγων στα πανεπιστήμιά μας. Ωστόσο, η στάση αυτή της ηγεσίας του υπουργείου δεν εκπλήσσει, εξηγείται στην αντιπροσφυγική  πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ, εξηγείται στη ρητορική μίσους εναντίον των προσφύγων που υπηρετεί και ενθαρρύνει η κυβέρνηση της ΝΔ.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:

1. Προτίθεται σε συνεργασία με τις ουκρανικές διπλωματικές αρχές να διερευνήσει το ενδιαφέρον για φοίτηση σε ελληνικά πανεπιστήμια προβαίνοντας σε πρόσκληση για όσους Ουκρανούς πολίτες τελούν σε καθεστώς προσωρινής προστασίας ή άλλης μορφής διεθνούς προστασίας και ενδιαφέρονται να φοιτήσουν ή να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ελληνικά πανεπιστήμια;

2. Πως θα υποστηρίξει τους ήδη εγγεγραμμένους ή/και φοιτούντες σε ελληνικά πανεπιστήμια στο τρέχων ακαδημαϊκό εξάμηνο Ουκρανούς φοιτητές για την απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών τους;

3. Ποιο θα είναι εντέλει το πλαίσιο φοίτησης των Ουκρανών φοιτητών στα ελληνικά πανεπιστήμια; Θα βασιστεί στις υπάρχουσες θεσμικές προβλέψεις του ΕΧΑΕ, του συστήματος ENIC-NARIC και σε όσα από τα προτεινόμενα στη Σύσταση 554/5-4-2022 της Ε.Ε. δεν προσκρούουν σε πάγιες θέσεις της χώρας μας, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη φοίτηση των εν λόγω φοιτητών και μάλιστα άμεσα πριν την αρχή του επόμενου ακαδημαϊκού έτους;

4. Θα συγκροτηθεί άμεσα ομάδα εργασίας από εκπροσώπους της Συνόδου των Πρυτάνεων και τα έμπειρα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης και του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων του υπουργείου Παιδείας, ώστε να διευθετηθούν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις και οι απαραίτητες κανονιστικές πράξεις εφαρμογής τους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

  1. Φίλης Νίκος
  2. Τζούφη Μερόπη
  3. Αβραμάκης Λευτέρης
  4. Αναγνωστοπούλου Σία
  5. Αυλωνίτης Αλέξανδρος
  6. Βαγενά Άννα
  7. Βαρδάκης Σωκράτης
  8. Βέττα Καλλιόπη
  9. Βίτσας Δημήτρης
  10. Γκιόλας Γιάννης
  11. Δρίτσας Θοδωρής
  12. Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
  13. Ζουράρις Κώστας
  14. Ηγουμενίδης Νικόλαος
  15. Θραψανιώτης Μανόλης
  16. Καλαματιανός Διονύσης
  17. Λάππας Σπύρος
  18. Μάλαμα Κυριακή
  19. Μαμουλάκης Χάρης
  20. Μάρκου Κώστας
  21. Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  22. Μουζάλας Γιάννης
  23. Μπάρκας Κώστας
  24. Μωραΐτης Θάνος
  25. Ξανθόπουλος Θεόφιλος
  26. Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
  27. Παπαδόπουλος Σάκης
  28. Παπαηλιού Γιώργος
  29. Πέρκα Θεοπίστη
  30. Πούλου Γιώτα
  31. Ραγκούσης Γιάννης
  32. Σκουρλέτης Πάνος
  33. Σκουρολιάκος Παναγιώτης
  34. Σκούφα Μπέττυ
  35. Συρμαλένιος Νίκος
  36. Τόλκας Άγγελος
  37. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
  38. Φάμελλος Σωκράτης
  39. Φωτίου Θεανώ
  40. Χαρίτσης Αλέξης
  41. Ψυχογιός Γιώργος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο
Οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων που στοχεύουν την πρόσβαση σε Πολυτεχνικές Σχολές ας γνωρίζουν ότι σύμφωνα με σχετική ΚΥΑ τέσσερα...
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο