amfitheatro-aei-foitites
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
«Όχι» στην υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ λένε οι φοιτητές του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ)

«Η σύνδεση του 20% της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση εντείνει τη διαφοροποίηση των Ιδρυμάτων και την εμπορευματοποίηση» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του ΜΑΣ.

«Τα κριτήρια με τα οποία αξιολογούν τα ΑΕΙ δεν προσανατολίζονται στην καλυτέρευση των όρων σπουδών μας αλλά στο πώς το Πανεπιστήμιο θα γίνει ακόμα πιο ακριβό για τους φοιτητές, φθηνό για το κράτος και κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις» προσθέτει.

Στη συνέχεια, αναφέρει ότι «η περικοπή της χρηματοδότησης ανάλογα με την «αξιολόγηση» οδηγεί σε διεύρυνση του χάσματος μεταξύ των διαφορετικών Ιδρυμάτων».

«Τα πιο «αδύναμα» ΑΕΙ αντί να στηρίζονται, ώστε να συμβαδίζουν με τα υπόλοιπα, «τιμωρούνται» με αποτέλεσμα να μένουν ακόμη πιο πίσω. Ακόμα και στα ΑΕΙ που φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της αξιολόγησης οι αριθμοί "ευημερούν", αλλά οι φοιτητές τους όχι. Το ΕΚΠΑ πήρε το "χρυσό" όταν φοιτητές με μηδενικό εισόδημα μένουν έξω από την εστία! Το ΕΜΠ το "αργυρό" όταν ολόκληρα κτίρια μένουν χωρίς θέρμανση το χειμώνα! Το ΑΠΘ κέρδισε την 4η θέση μάλλον επειδή στην αναλογία "φοιτητών-αστυνομικών" έσπασε όλα τα ρεκόρ!» συμπληρώνει.

Τέλος, οι σπουδαστές ζητούν να αυξηθεί η χρηματοδότηση των ΑΕΙ, να καταργηθούν τα δίδακτρα κάθε μορφής, να γίνουν προσλήψεις για να καλυφθούν όλα τα κενά σε μέλη ΔΕΠ, να καταργηθεί η ΕΘΑΑΕ και να μη συγχωνευτούν τμήματα.

Η ανακοίνωση των σπουδαστών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών:

Συναγερμός! Να μην αποδεχτούμε την υποχρηματοδότηση των Ιδρυμάτων!

Η ανακοίνωση της κρατικής χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων για το 2022 στη βάση των αποτελεσμάτων της "αξιολόγησης", οδηγεί πολλά Ιδρύματα σε οικονομική ασφυξία!! Για άλλη μία χρονιά η χρηματοδότηση διατηρείται στον “πάτο” σε μία περίοδο που το κόστος λειτουργίας  των Ιδρυμάτων έχει εκτοξευτεί λόγω της ακρίβειας, ενώ οι ελλείψεις σε καθηγητές, προσωπικό καθαριότητας, υποδομές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό βγάζουν μάτι! Με αυτούς τους προϋπολογισμούς, τα περισσότερα πανεπιστήμια δεν καλύπτουν ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα!

Η σύνδεση του 20% της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση εντείνει τη διαφοροποίηση των Ιδρυμάτων και την εμπορευματοποίηση!

Τα κριτήρια με τα οποία αξιολογούν τα ΑΕΙ δεν προσανατολίζονται στην καλυτέρευση των όρων σπουδών μας αλλά στο πως το Πανεπιστήμιο θα γίνει ακόμα πιο ακριβό για τους φοιτητές, φθηνό για το κράτος και κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις!  Αυτό που αξιολογούν στην ουσία είναι ο βαθμός εμπορευματοποίησης της γνώσης με βάση τις πωλήσεις εκπαιδευτικών (π.χ. προγράμματα διά βίου μάθησης) και ερευνητικών προϊόντων (πατέντες, τεχνοβλαστοί). Η «διεθνοποίηση» μετριέται με βάση τις πωλήσεις ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών. Ενώ η ποιότητα του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος αξιολογείται μεταξύ άλλων με βάση τις δωρεές και χορηγίες που συγκεντρώνει ένα ΑΕΙ. Για το Υπουργείο Παιδείας «άριστο» ΑΕΙ είναι αυτό που λειτουργεί με όρους επιχείρησης και κοιτάει τους φοιτητές στην τσέπη! Αν το Υπουργείο θεωρεί ότι με την οικονομική ασφυξία θα αναγκάσει τους φοιτητές να αποδεχτούν την αντιεκπαιδευτική  πολιτική της ΕΕ & των κυβερνήσεων είναι βαθιά γελασμένη!

Η περικοπή της χρηματοδότησης ανάλογα με την «αξιολόγηση» οδηγεί σε διεύρυνση του χάσματος μεταξύ των διαφορετικών Ιδρυμάτων! Τα πιο «αδύναμα» ΑΕΙ αντί να στηρίζονται, ώστε να συμβαδίζουν με τα υπόλοιπα, «τιμωρούνται» με αποτέλεσμα να μένουν ακόμη πιο πίσω. Ακόμα και στα ΑΕΙ που φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της αξιολόγησης οι αριθμοί "ευημερούν", αλλά οι φοιτητές τους όχι. Το ΕΚΠΑ πήρε το "χρυσό" όταν φοιτητές με μηδενικό εισόδημα μένουν έξω από την εστία! Το ΕΜΠ το "αργυρό" όταν ολόκληρα κτίρια μένουν χωρίς θέρμανση το χειμώνα! Το ΑΠΘ κέρδισε την 4η θέση μάλλον επειδή στην αναλογία "φοιτητών-αστυνομικών" έσπασε όλα τα ρεκόρ!

Οι φοιτητές μέσα από τους Συλλόγους μας, με οργάνωση του αγώνα σε κάθε έτος και τμήμα, μπορούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας! Να παλέψουμε για:

  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
  • Ισότιμη χρηματοδότηση όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για σπουδές υψηλού επιπέδου για κάθε φοιτητή, για πτυχία με αξία.
  • Κατάργηση των διδάκτρων κάθε μορφής.
  • Προσλήψεις για κάλυψη όλων των κενών σε μέλη ΔΕΠ, εργαστηριακό και διοικητικό/τεχνικό προσωπικό.
  • Όχι στις καταργήσεις - συγχωνεύσεις τμημάτων με βάση τους όρους και τα "εμπορικά" κριτήρια της ΕΘΑΑΕ.
  • Κατάργηση της ΕΘΑΑΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα