Οταν πολλοί εξ όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση έλεγαν ότι οι επιλογές της κ.Κεραμέως σε σχολεία και Πανεπιστήμια οδηγούν στην κατάταξη των μονάδων, όπως συμβαίνει λχ με τις διεθνείς αξιολογήσεις ξένων ιδρυμάτων, το ΥΠΑΙΘ έλεγε ότι δεν προκύπτει από πουθενά κάτι τέτοιο.
Να όμως που η ανακοίνωση των κριτηρίων βάσει των οποίων χορηγήθηκε, για πρώτη φορά, το 20% της χρηματοδότησης στα ΑΕΙ, οδηγεί προφανέστατα σε κατάταξη, ανάλογα με τις επιδόσεις των πανεπιστημίων στα κριτήρια που τους τέθηκαν.
Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) λοιπόν, σε σημερινή της ανακοίνωση με θέμα «Δημοσιοποίηση των δεδομένων για την κατανομή της ετήσιας χρηματοδότησης των ΑΕΙ» επιχειρεί να μας πείσει ότι δεν ευθύνεται καθώς «δεν έχει την αποστολή να προβαίνει σε αξιολογική κατάταξη των ελληνικών Πανεπιστημίων και δεν έχει προτείνει τέτοια κατάταξη»
Η ΕΘΑΑΕ επισημαίνει μάλιστα ότι «μόνο μια ενότητα κριτηρίων (Α: Συνεχής βελτίωση βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων) εφαρμόσθηκε σε όλα τα Πανεπιστήμια. Επομένως το αποτέλεσμα που προέκυψε από την εφαρμογή των κριτηρίων δεν αποτελεί αξιολογική κατάταξη και κακώς θεωρήθηκε τέτοια. Μια αξιολογική κατάταξη προϋποθέτει διαφορετικό σχεδιασμό και εφαρμογή των ίδιων κριτηρίων για όλα τα Ιδρύματα»
Δηλαδή η ΕΘΑΑΕ επιπλήττει όσους χρησιμοποίησαν τα στοιχεία που η ίδια παρέθεσε για να αξιολογήσουν τις επιδόσεις των ιδρυμάτων, κάτι που μπορεί να έχει επίπτωση στη χρηματοδότησή τους, αλλά κατά την Αρχή δεν αποτελεί αξιολόγηση. Δηλαδή κατά την ΕΘΑΑΕ το να υπολογίζεις πόσα χρήματα θα δοθούν στα ιδρύματα με «ποιοτικούς δείκτες» δεν είναι αξιολόγηση. Κι ας αποτελεί «μια καλή πρώτη βάση αναφοράς για την κατάσταση της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα» Μάλιστα...
Περίεργο που και οι ίδιοι οι πανεπιστημιακοί φαίνεται πως την εκλαμβάνουν ως κατάταξη όμως.
Η ανακοίνωση της ΕΘΑΑΕ
Το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ εφάρμοσε για πρώτη φορά μια νέα διαδικασία αποτίμησης του έργου που παράγεται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και με βάση αυτά τα ευρήματα εισηγήθηκε, σύμφωνα με τον νόμο, στο Υπουργείο Παιδείας την κατανομή του 80% και του 20% της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Η ΕΘΑΑΕ δημοσιοποίησε στον ιστότοπό της (www.ethaae.gr) τα δεδομένα που κατέγραψε και οδήγησαν στην εισήγησή της, πρώτον, για λόγους διαφάνειας και, δεύτερον και κυριότερον, γιατί αποτελούν μια καλή πρώτη βάση αναφοράς για την κατάσταση της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Προσεκτική μελέτη του συνόλου των στοιχείων, είτε σε εθνικό επίπεδο είτε σε επίπεδο ιδρύματος, μπορεί να οδηγήσει σε σειρά χρήσιμων συμπερασμάτων και να αποτελέσει ένα ακόμη εργαλείο στην διαμόρφωση στρατηγικής και σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Η ΕΘΑΑΕ δεν έχει την αποστολή να προβαίνει σε αξιολογική κατάταξη των ελληνικών Πανεπιστημίων και δεν έχει προτείνει τέτοια κατάταξη. Εφάρμοσε κριτήρια ποιότητας και επιτευγμάτων αποκλειστικά για τη μοριοδότηση των ιδρυμάτων. Μόνο μια ενότητα κριτηρίων (Α: Συνεχής βελτίωση βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων) εφαρμόσθηκε σε όλα τα Πανεπιστήμια. Επομένως το αποτέλεσμα που προέκυψε από την εφαρμογή των κριτηρίων δεν αποτελεί αξιολογική κατάταξη και κακώς θεωρήθηκε τέτοια. Μια αξιολογική κατάταξη προϋποθέτει διαφορετικό σχεδιασμό και εφαρμογή των ίδιων κριτηρίων για όλα τα Ιδρύματα.
Στο πλαίσιο της αποστολής της, η ΕΘΑΑΕ θα συνεχίσει να συλλέγει, να αναλύει και να παρουσιάζει τα δεδομένα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, συμβάλλοντας στην εθνική προσπάθεια για τη συνεχή αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.
Πίνακας: Η επιχορήγηση των ΑΕΙ για το 2022 βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη