Ο πόλεμος των...ρούχων: Ενταση στη Βουλή για το χαρακτηρισμό «τρανς μαθήτρια»
Κατά τη διάρκεια ερώτησης του βουλευτή του ΜέΡΑ25 για τα γεγονότα στο Μουσικό Σχολείο του Ιλίου

Ενταση προκλήθηκε το πρωί στη Βουλή ανάμεσα στην υφυπουργό Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή και τον βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη, όταν ο τελευταίος, που είχε καταθέσει ερώτηση για το περιστατικο στο Μουσικό σχολείο Ιλίου με τίτλο «Ομοφοβική επίθεση καθηγητή σε τρανς μαθήτρια στο Μουσικό Σχολείο του Ιλίου», επέμεινε να χρησιμοποιεί τον χαρακτηρισμό «τρανς».

Η κ.Μακρή αντέδρασε λέγοντας ότι είναι συγκλονισμένη επειδή ένας Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου προσδιορίζει έναν ανήλικο μαθητή δώδεκα ετών ως τρανς μαθήτρια, όταν ο ίδιος ουδέποτε χαρακτήρισε ή προσδιόρισε έτσι τον εαυτό του και υποστήριξε ότι ο κ.Αρσένης έβαλε «ταμπέλα» κατά τη δική του κρίση.

Απαντώντας ο βουλευτής, είπε τα εξής: «Κυρία Μακρή, εγώ δεν φοβάμαι το γεγονός, το ενδεχόμενο να είναι τρανς μαθήτρια. Δεν με τρομάζει. Εσάς σας τρομάζει; Σας τρομάζει το γεγονός ότι μπορεί και να είναι; Εμένα δεν με τρομάζει.Αν έγινε κάποιο λάθος, να ζητήσουμε συγγνώμη από το παιδί. Όμως, εμένα δεν με τρομάζει αυτό το ενδεχόμενο. Εσάς σας τρομάζει σαν πολιτική ηγεσία; Σας τρομάζει σαν πολιτική ηγεσία, κυρία Μακρή; Εσείς είστε ανοικτοί στον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό του φύλου;»

Για να λάβει ανταπάντηση «με τρομάζει που επιμένετε εσείς να βάζετε «ταμπέλα» στο ανήλικο. Σας το επεσήμανα στην πρωτολογία μου όσο μπορούσα πιο προσεκτικά και παρ’ όλα αυτά επιμένετε. Με τρομάζει το ότι δεν το αναγνωρίζετε»

Επι της ουσίας, το μόνο που μάθαμε από την κ.Μακρή είναι το πόσο καλά είναι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ότι «αφού ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, ότι ο αυτοπροσδιορισμός είναι σεβαστός από εκπαιδευτικούς, από μαθητές, από την κοινωνία, ας ξεκαθαρίσουμε και ότι αφ’ ης στιγμής αυτοπροσδιοριστεί ο εκπαιδευόμενος, ο μαθητής, εν συνεχεία θα πρέπει τους στοιχειώδεις ενδυματολογικούς κανόνες να τους τηρήσει»

Δηλαδή; 

Ακολουθεί όλη η στιχομυθία που έγινε από τα πρακτικά της Βουλής:

Τι είπε ο Κρίτων Αρσένης

Κυρία Υπουργέ, είμαστε όλοι συγκλονισμένοι μ’ αυτό που έγινε στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου, όπου ένας καθηγητής, με βάση τα δημοσιεύματα και τις ανακοινώσεις των παιδιών, επιτέθηκε σε τρανς μαθήτρια της πρώτης γυμνασίου που πήγε στο σχολείο ντυμένη με φούστα αποκαλώντας την ντροπή της κοινωνίας, όπως μαθαίνουμε, και αποβάλλοντάς την από την τάξη.

Είναι αδιανόητο να τραυματίζονται ψυχές ανθρώπων από εκπαιδευτικούς το 2022 με έναν τέτοιο τρόπο, όταν η κοινωνία μας τα έχει ξεπεράσει όλα αυτά, ελπίζω. Είναι, όμως, χαρακτηριστικό το τι συμβαίνει σε μια εκπαίδευση η οποία απαξιώνεται με πάρα πολλούς τρόπους σε ένα δημόσιο σχολείο.

Διάβασα τις απαντήσεις σας, και στην τηλεόραση και στις συνεντεύξεις που δώσατε, ότι οι καθηγητές εκπαιδεύονται. Θα ήθελα να μας πείτε πόσοι καθηγητές και καθηγήτριες έχουν πάρει τα ειδικά μαθήματα, όσον αφορά τον σεβασμό στις επιλογές των μαθητών, οτιδήποτε κι αν αφορά αυτό. Πόσοι καθηγητές και καθηγήτριες έχουν πάρει, έχουν δεχθεί τα σεμινάρια που μας λέτε; Για εσάς εκ του αποτελέσματος αυτά είναι επαρκή; Τι μέτρα θα πάρετε;

Η ανησυχία μου είναι ότι αντιμετωπίζετε το γεγονός αυτό σαν ένα μεμονωμένο γεγονός. Δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός. Είναι ένα γεγονός που ξέφυγε από τα τείχη του σχολείου και έγινε δημόσιο. Αν δεν το δείτε σαν ένα φαινόμενο, σαν μια πραγματική κατάσταση στη δημόσια παιδεία αυτή τη στιγμή, όπου έχουμε, δυστυχώς, μια μικρή μειοψηφία καθηγητριών και καθηγητών που δεν σέβονται τη διαφορετικότητα, δεν σέβονται τον αυτοπροσδιορισμό των μαθητών, τότε φοβάμαι ότι κλείνετε το μάτι στη συνέχιση τέτοιων φαινομένων.

Έχετε στείλει σχετικές εγκυκλίους στα σχολεία αναφορικά με τον σεβασμό στη διαφορετικότητα; Έχετε δώσει το σήμα επίσημα ως πολιτεία ότι δεν είναι ανεκτή η ομοφοβία στα σχολεία, πόσω μάλλον από καθηγητές;

Τι απάντησε η Ζέττα Μακρή

Κύριε συνάδελφε, δηλώσατε συγκλονισμένος και ανήσυχος. Θα σας πω κι εγώ γιατί είμαι συγκλονισμένη και ανήσυχη. Γιατί ένας Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου προσδιορίζει έναν ανήλικο μαθητή δώδεκα ετών ως τρανς μαθήτρια, όταν ο ίδιος ουδέποτε χαρακτήρισε ή προσδιόρισε έτσι τον εαυτό του.

Κύριε συνάδελφε, έχω μπροστά μου τις ανακοινώσεις που έχει κάνει ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς, ο αντιπρόεδρος, η διευθύντρια του σχολείου και η ίδια η μητέρα του παιδιού. Το παιδί το χαρακτηρίζουν ως παιδί. Η μητέρα του δηλώνει περήφανη μητέρα αγοριού που πήγε με φούστα στο σχολείο.

Με πόση ευκολία -για να μην πω επιπολαιότητα και οξύνω- Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου που στην ερώτησή του ξεκινάει με το τρανς μαθήτρια και καταλήγει με τον σεβασμό του αυτοπροσδιορισμού, προσδιορίζει ο ίδιος ένα παιδί, επαναλαμβάνω ανήλικο, δώδεκα ετών, που αναζητεί και ορθά -όπως κάναμε όλοι μας- τα όριά του και δεν έχει δηλώσει ποτέ ότι θέλει να το αποκαλούν έτσι, και του βάζει μια ταμπέλα κατά τη δική του κρίση; Αυτό δεν είναι συγκλονιστικό; Αυτό δεν δημιουργεί ανησυχία σε εσάς που αναρωτιέστε -και θα πάρετε απάντηση στη δευτερολογία μου, το έχω σημειώσει- για το πόσοι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν και αν επιμορφώθηκαν. Κατά τη γνώμη μου, είναι επιεικώς απαράδεκτο.

Μιλάτε για αποβολή. Διαβάσατε τι είπαν οι μαθητές; Όχι το Υπουργείο, όχι οι διευθυντές, όχι οι δάσκαλοι, αλλά οι μαθητές. Θα σας το διαβάσω εγώ αυτολεξεί: «Επειδή διαβάσαμε διάφορα πράγματα που δεν ισχύουν, όπως για παράδειγμα ότι το παιδί αποβλήθηκε, τιμωρήθηκε και έφυγε από το σχολείο, έχω να πω ότι δεν ισχύει τίποτα από αυτά. Το θέμα λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο και όλα είναι καλά. Ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς». Κι εσείς έρχεστε εδώ στο Κοινοβούλιο και μιλάτε για αποβολή.

Σε ό,τι αφορά τη δική μας αντίδραση, κύριε συνάδελφε, οι υπηρεσίες του Υπουργείου μας και σε αυτή την περίπτωση αντέδρασαν αστραπιαία, όπως όφειλαν. Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας ζήτησε από τη διευθύντρια του σχολείου να καταθέσει εγγράφως αναλυτική έκθεση των γεγονότων που αφορούσαν το περιστατικό και έδωσε, εν συνεχεία, την εντολή διενέργειας ένορκης διοικητικής εξέτασης. Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός απομακρύνθηκε -για λόγους που αντιλαμβάνεστε- από το σχολείο και αποσπάστηκε στο Γραφείο Φυσικής Αγωγής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας και ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας, ο κ. Κόπτσης, επισκέφθηκε ο ίδιος το σχολείο, έδωσε και εκείνος εντολή να διερευνηθεί σε βάθος το συμβάν και να αποδοθούν τυχόν ευθύνες.

Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η ένορκη διοικητική εξέταση. Αν προκύψουν ευθύνες -θα το τονίσω το «εάν» και θα το τονίζω πάντοτε όχι μόνο ως νομικός, αλλά και ως πολιτικός-, τότε θα αποδοθούν.

Σε κάθε περίπτωση, κύριε συνάδελφε, το Υπουργείο μας προωθεί ένα σχολείο δημοκρατικό, συμπεριληπτικό, αποδοχής της διαφορετικότητας, ανοιχτό στην κοινωνία, με εκπαιδευτικούς ευαισθητοποιημένους και ενημερωμένους, επιμορφωμένους -θα σας πω στη δευτερολογία τα νούμερα και θα σας εκπλήξουν-που στηρίζουν τους μαθητές τους, στέκονται αρωγοί στις προσπάθειές τους όχι μόνο στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και στην πορεία τους προς την αυτογνωσία.

Οι βασικές νομοθετικές διατάξεις που διέπουν τη φοίτηση των μαθητών σε σχολικές μονάδες της χώρας διασφαλίζουν την ισότιμη και ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό αναφέρεται στο άρθρο 1 του ν.1566/85: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά».

Στην ίδια κατεύθυνση, έχουμε τα νέα προγράμματα σπουδών που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και τα οποία είναι βελτιωμένα, επικαιροποιημένα και σύγχρονα και των οποίων η σύνταξη ολοκληρώθηκε και άρχισε ήδη η πιλοτική εφαρμογή τους. Έχουμε, επίσης, και τα εργαστήρια δεξιοτήτων που είναι μια νέα διδακτική ενότητα που εισάγεται από φέτος στο Πρόγραμμα Σπουδών όλων των τύπων των σχολικών μονάδων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και σκοπός είναι να ενισχύσουν την καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων, των δεξιοτήτων ζωής, των δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες. Επίσης, υπάρχουν οι σύμβουλοι σχολικής ζωής, οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί. Όλοι αυτοί συμβάλλουν και προωθούν τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος αρμονικού, ήπιου, σύγχρονου και συμπεριληπτικού.

Η δευτερολογία Αρσένη

Κυρία Μακρή, εγώ δεν φοβάμαι το γεγονός, το ενδεχόμενο να είναι τρανς μαθήτρια. Δεν με τρομάζει. Εσάς σας τρομάζει; Σας τρομάζει το γεγονός ότι μπορεί και να είναι; Εμένα δεν με τρομάζει.

Αν έγινε κάποιο λάθος, να ζητήσουμε συγγνώμη από το παιδί. Όμως, εμένα δεν με τρομάζει αυτό το ενδεχόμενο. Εσάς σας τρομάζει σαν πολιτική ηγεσία; Σας τρομάζει σαν πολιτική ηγεσία, κυρία Μακρή; Εσείς είστε ανοικτοί στον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό του φύλου;

Μας λέτε ότι το θέμα λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο. Πώς λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο; Επειδή υπήρξαν διαδικασίες ή επειδή τα παιδιά πήραν την υπόθεση στα χέρια τους, επειδή όλα τα κορίτσια ντύθηκαν σαν αγόρια και τα αγόρια σαν κορίτσια και είπαν ότι τα ρούχα δεν έχουν φύλο και ζήτησαν το δικαίωμα στην έκφραση; Αν δεν υπήρχε αυτή η κατακραυγή, θα κινούνταν οι διαδικασίες; Όχι, δεν θα κινούνταν οι διαδικασίες αν δεν υπήρχε αυτή η κατακραυγή. Αυτή είναι η πραγματικότητα, κυρία Μακρή.

Ζητάμε τα αυτονόητα και δεν τα ζητάμε εμείς. Είναι προτάσεις των αντίστοιχων φορέων οι οποίες έχουν έρθει στα χέρια του Υπουργείου, όμως δεν έχει γίνει κάτι από τότε.

Σύνταξη εξειδικευμένης εγκυκλίου για διαχείριση καθημερινών ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφραση ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου, διαρκής υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφραση ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου, βιωματικά σεμινάρια σχετικά με την αντιμετώπιση της ομοφοβίας, αναπροσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος με συμπερίληψη όλων των μειονοτήτων -και όχι επιλεκτικά κάποιων- στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, πειθαρχικός έλεγχος και επιβολή κυρώσεων σε καθηγητές και μαθητές από διαφορετική κλίμακα για την εξάλειψη της λεκτικής βίας και της προσβλητικής συμπεριφοράς.

Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που κάνουν άλλες κοινωνίες. Σας ζητάμε να τα κάνετε και εσείς. Το να κάνετε κάποια σεμινάρια σε κάποιους ανθρώπους και συνεχίζουμε να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα, καταλαβαίνετε ότι δεν αρκεί, γιατί εάν είχατε αντιμετωπίσει το ζήτημα, δεν θα είχαμε αυτό το αδιανόητο κρούσμα του Μουσικού Σχολείου Ιλίου.

Η δευτερολογία Μακρή

Προφανώς δεν αρκούν τα σεμινάρια στους εκπαιδευτικούς, κύριε συνάδελφε. Ίσως θα έπρεπε να επεκταθούν και σε άλλες κατηγορίες πολιτών.

Με ρωτήσατε τι με τρομάζει. Να σας πω τι με τρομάζει. Με τρομάζει που επιμένετε εσείς να βάζετε «ταμπέλα» στο ανήλικο. Σας το επεσήμανα στην πρωτολογία μου όσο μπορούσα πιο προσεκτικά και παρ’ όλα αυτά επιμένετε. Με τρομάζει το ότι δεν το αναγνωρίζετε.

Με τρομάζει, επίσης, το ότι λέτε πως όλα αυτά είναι δικοί μου ισχυρισμοί, όταν σας έχω εδώ –αν θέλετε, είναι στη διάθεσή σας- τη δήλωση των μαθητών του δεκαπενταμελούς, οι οποίοι λένε ότι δεν αποβλήθηκε το παιδί και δεν δημιουργήθηκε επεισόδιο.

Όπως σας είπα και στην πρωτολογία μου, στρατηγικός στόχος του Υπουργείου μας είναι να εξασφαλίσει ισότιμη και ανεμπόδιστη πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση σε όλους. Κάθε διδακτική χρονιά εφαρμόζονται στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας, βάσει των εγκυκλίων του Υπουργείου μας, προγράμματα που αφορούν στις θεματικές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων των παιδιών, της αποδοχής της διαφορετικότητας, καθώς και του κοινωνικού αποκλεισμού και ρατσισμού.

Ενδεικτικά για το διδακτικό έτος 2020-2021, για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για τα δικαιώματα των παιδιών και τον κοινωνικό αποκλεισμό, υλοποιήθηκαν στις σχολικές μονάδες της χώρας 1.035 προγράμματα αγωγής υγείας από εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες και 94 εκπαιδευτικά προγράμματα από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Από το τρέχον διδακτικό έτος 2021-2022 –σας το ανέφερα ήδη- υπάρχει νέα διδακτική ενότητα με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Έχει εισαχθεί στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των τύπων των σχολικών μονάδων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στα νηπιαγωγεία, στα δημοτικά και στα γυμνάσια και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη επιμόρφωση ογδόντα πέντε χιλιάδων εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων. Από αυτούς τους ογδόντα πέντε χιλιάδες, κύριε συνάδελφε, οι εξήντα πέντε χιλιάδες έχουν ήδη πιστοποιηθεί και ακολουθεί βεβαίως και η πιστοποίηση των υπολοίπων.

Αυτά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μια καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων. Αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής αποκαλυπτικής μάθησης, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως ενσυναίσθηση, αλληλοϋποστήριξη, αυτοεπίγνωση, αλληλοκατανόηση, αλληλοσεβασμός και άλλες σχετικές έννοιες που ευνοούν τον αυτοπροσδιορισμό, την ενδυνάμωσή τους, την ανάληψη ευθύνης, την αναγνώριση και την αποδοχή της διαφορετικότητας και τα βοηθά να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν.

Εν κατακλείδι, κύριε συνάδελφε, θα συμφωνήσουμε ότι τώρα πια και η κοινωνία και το Υπουργείο μας και όλοι μας έχουμε αντιληφθεί ότι ο αυτοπροσδιορισμός είναι σεβαστός -δεν είναι απλώς ανεκτός-, είναι απαραίτητος και στην κατεύθυνση αυτή κινούμαστε όλοι.

Ο αυτοπροσδιορισμός, λοιπόν, μεταξύ των άλλων επιτρέπει –να μην πω επιβάλλει σε όλους μας- στον αυτοπροσδιοριζόμενο να επιλέξει τους ενδυματολογικούς κανόνες με βάση τους οποίους θα κινηθεί και επιβάλλει σε εμάς αυτό να το σεβαστούμε.

Αφού ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, ότι ο αυτοπροσδιορισμός είναι σεβαστός από εκπαιδευτικούς, από μαθητές, από την κοινωνία, ας ξεκαθαρίσουμε και ότι αφ’ ης στιγμής αυτοπροσδιοριστεί ο εκπαιδευόμενος, ο μαθητής, εν συνεχεία θα πρέπει τους στοιχειώδεις ενδυματολογικούς κανόνες να τους τηρήσει.

Δεν είμαστε στην εποχή που τα παιδιά πρέπει να τηρούν κανόνες. Είμαστε στην εποχή που τα παιδιά δεν πρέπει να παραβιάζουν κανόνες. Είναι μια λεπτή ισορροπία. Ας την τηρήσουμε. Αυτή είναι προς όφελος των παιδιών και όλων μας. Είναι σεβαστή.

Ο αυτοπροσδιορισμός είναι εκ των ων ουκ άνευ πια. Το έχει αποδεχθεί η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας. Ελάχιστες φωνές είναι η ισχνή μειοψηφία. Αφ’ ής στιγμής, λοιπόν, αυτό επιτευχθεί, οι ελάχιστοι, οι στοιχειώδεις –ούτε παρωχημένοι, ούτε υπερβολικοί- ενδυματολογικοί κανόνες που δεν αναιρούν τον αυτοπροσδιορισμό οφείλουν να γίνονται σεβαστοί.

Ευχαριστώ πολύ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kina-koronoios.jpg
Έρευνα: Πώς ο κορονοϊός αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού
Ο κορονοϊός προσβάλλει περισσότερο άτομα που έχουν ήδη μεγάλες ποσότητες αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες τους και αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί τα...
Έρευνα: Πώς ο κορονοϊός αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού
nosokomeio-meth
Άφησαν γυναίκα αχειρούργητη με αιμορραγία στο μάτι – Τι καταγγέλλει ο γιος της
H επιμελήτρια της Οφθαλμολογικής ήταν απούσα στην εφημερία, δίνοντας συμβουλές σε ειδικευμένο μέσω τηλεφώνου, αρνούμενη να έρθει στην εφημερία για να...
Άφησαν γυναίκα αχειρούργητη με αιμορραγία στο μάτι – Τι καταγγέλλει ο γιος της
Κωνσταντίνου και Ελένης
Το απαγορευμένο φιλί: Γιατί ο ΑΝΤ1 έριξε «μαύρο» στο πασχαλινό επεισόδιο του «Κωνσταντίνου και Ελένης»
Ξέρετε γιατί ο ΑΝΤ1 έριξε «μαύρο» στο πασχαλινό επεισόδιο του «Κωνσταντίνου και Ελένης»
Το απαγορευμένο φιλί: Γιατί ο ΑΝΤ1 έριξε «μαύρο» στο πασχαλινό επεισόδιο του «Κωνσταντίνου και Ελένης»