Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Και επιχείρηση διάσπασης μετά τον εκφοβισμό
Το ερχόμενο Σάββατο 25/9 οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ θα δώσουν απάντηση στις προσπάθειες της κυβέρνησης να διασπάσει τον κλάδο

Το τελευταίο της χαρτί, την προσπάθεια διάσπασης των εκπαιδευτικών προκειμένου να μην αντιδράσουν μαζικά και συλλογικά στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, παίζει η κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας.

Αν οι εκπαιδευτικοί επαναλάβουν τη μαζική αντίδραση της προηγούμενης περιόδου με ποσοστά ακόμα και πάνω από 90% εναντίον της αξιολόγησης, η κ.Κεραμέως είναι πολύ δύσκολο να τους αντιμετωπίσει με τις απειλούμενες κυρώσεις. Αν αντίθετα το μέτωπο σπάσει, τότε πιθανότατα θα ενεργοποιήσει τις απειλές της, ελπίζοντας να κάμψει ακόμα περισσότερους μέχρι να καταπέσουν οι κυρώσεις στο Δικαστήρια.

Η ΟΛΜΕ έχει εξηγήσει αναλυτικά γιατί οι κυρώσεις δεν μπορούν να σταθούν νομικά. Μια επιφύλαξη υπάρχει για την περικοπή ενός πολύ μικρού ποσοστού του μισθού, πάντως απεργία-αποχή υλοποιήθηκε από την ΟΛΜΕ για τη μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης στην τάξη και στη μη υλοποίηση μαθημάτων στη διάρκεια των καταλήψεων και καμία περικοπή δεν έγινε σε όσους συμμετείχαν σε αυτές. Ομοίως, καμία περικοπή δεν έχει γίνει για την απεργία αποχή από την αξιολόγηση της ΑΔΕΔΥ, που κάνουν οι εργαζόμενοι/ες στο υπόλοιπο δημόσιο τα τελευταία χρόνια.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες του alfavita.gr και ενόψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ το ερχόμενο Σάββατο, οι οποίοι καλούνται να επικαιροποιήσουν την απόφαση της ΟΛΜΕ για την απεργία-αποχή, η κυβέρνηση επιχειρεί να κινητοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που τη στηρίζουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τα στελέχη της εκπαίδευσης.

ΔΑΚΕ καθηγητών: Υπέρ της αυτοαξιολόγησης

Δεν είναι τυχαίο ότι την περασμένη Δευτέρα η ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία διαφοροποιείται από την απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή, και προτείνει αντί μιας απεργίας διαρκείας, την κήρυξη48ωρης απεργίας "διαμαρτυρόμενη για την αδικαιολόγητη καταπόνηση των συναδέλφων"

Μάλιστα η ΔΑΚΕ τονίζει ότι "απόθέση αρχής είμαστε υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας" και προσθέτει ότι " συγκεκριμένη αυτοαξιολόγηση, εφόσον υλοποιηθεί, δεν παράγει κάποιο δυσμενές αποτέλεσμα για τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες". Επιπλέον, για να εμφανιστεί δυναμική, η ΔΑΚΕ Δ.Ε επισημαίνει ότι "εάν στην πορεία της αυτοαξιολόγησης παρατηρηθεί οποιαδήποτε εκτροπή από το αρχικό σχέδιο, που θέτει σε κίνδυνο την εργασιακή ειρήνη των εκπαιδευτικών και την επιβίωση των σχολικών μονάδων, η ΔΑΚΕ Καθηγητών δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεταβάλει άποψη και να καταγγείλει μία τέτοια μεθόδευση"

Φταίει η "αριστερή πλειοψηφία"

Αλλά η ΔΑΚΕ το πάει κι ένα βήμα παραπέρα, κατηγορώντας τις αριστερές παρατάξεις της ΟΛΜΕ που ψήφισαν υπέρ της απεργίας -αποχής (σ.σ. η απόφαση ελήφθη με ψήφους 7-4. Οι θετικές ψήφοι προήλθαν από ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις και ΠΑΜΕ, ενώ οι αρνητικές από ΔΑΚΕ και ΠΕΚ) για αυτοκαταστροφικές τάσεις:

"Η θέση της αριστερής πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή είναι μία θέση αίολη και οδηγεί τον κλάδο στην αυτοκαταστροφή. Καταρχάς, κάθε αγώνας απαιτεί θυσίες. Η άποψη ότι ο κλάδος μπορεί με την απεργία-αποχή να μπλοκάρει την αυτοαξιολόγηση, χωρίς κόστος, είναι νομικά και συνδικαλιστικά αστήρικτη. Επιβάλλεται να προκηρυχτεί απεργία και ως απεργοί θα πληρώσουμε το τίμημα που πληρώνουμε κάθε φορά που απεργούμε. Επίσης, κάθε απεργία έχει έναρξη, συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και λήξη", αναφέρει

Και για να μη μείνει καμία αμφιβολία για το πως βλέπει το ζήτημα, προσθέτει:

"Με τον νέο νόμο οι Διευθυντές των Σχολείων αλλά και οι συνάδελφοι, που θα αρνηθούν να μετέχουν στην αυτοαξιολόγηση , αποκλείονται για οχτώ χρόνια από την κατάληψη θέσεων ευθύνης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών δε θα επιτρέψει να σφαγιαστούν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, που έχουν ευμενή άποψη για το συνδικάτο μας και τη θέση τους να καταλάβουν επαγγελματίες «καρεκλοκένταυροι», που με ύφος στρατάρχη, θα κουνάν το δάχτυλο και θα απειλούν τους συναδέλφους. Είναι προφανές ότι σεβόμαστε όλους τους συναδέλφους, που στηρίζουν το συνδικάτο, σε όποιον χώρο κι αν ανήκουν και δεν επιθυμούμε να οδηγηθούν σε περιπέτειες, εξαιτίας της ανεύθυνης στάσης της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.Για τους παραπάνω λόγους η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δε μπορεί να συνταχτεί με την αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ"

Πού διαφωνεί: Δεν είναι έξυπνη και ευέλικτη η αυτοαξιολόγηση

"Το υφιστάμενο σχέδιο είναι απόλυτα γραφειοκρατικό και απαιτεί εκατοντάδες εργατοώρες, για να υλοποιηθεί, και μάλιστα σε μία περίοδο εξόχως προβληματική λόγω της πανδημίας. Διαφωνούμε απόλυτα με το ενδεχόμενο οι εκπαιδευτικοί να υποχρεωθούν να εργαστούν σε μη εργάσιμες ώρες, για να υλοποιήσουν το σχέδιο αυτοαξιολόγησης και μάλιστα χωρίς πρόσθετη αμοιβή.

·Είναι αδιανόητο να καλούνται οι συνάδελφοι να βαθμολογήσουν το έργο της προηγούμενης χρονιάς, όταν το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς τα σχολεία παρέμειναν κλειστά και η διδασκαλία γινόταν εξ αποστάσεως.

·Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις, έτσι ώστε το υφιστάμενο σχέδιο να καταστεί λειτουργικό.

·Θεωρούμε εξόχως προβληματική τη διάταξη που επιβάλλει εξοντωτικές ποινές σε αυτούς που δεν θα μετάσχουν στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε απαιτεί την ύπαρξη ενός σχεδίου αυτοαξιολόγησης «έξυπνου» και ευέλικτου, που δε θα αποθεώνει την γραφειοκρατία και δε θα εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς", αναφέρει η παράταξη

Άλλη ΔΑΚΕ στους δασκάλους

Όμως η ΔΑΚΕ της ΟΛΜΕ ίσως ξεχνάει ότι δεν μονοπωλεί την έκφραση της συντηρητικής παράταξης στους εκπαιδευτικούς. Η ΔΑΚΕ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν κατηγόρησε κάποια "αριστερή πλειοψηφία" για την απόφαση για απεργία-αποχή, αλλά συντάχθηκε με τον κλάδο. Η απόφαση της ΔΟΕ ήταν ομόφωνη. Μάλιστα το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε.σε συνέχεια και προς υλοποίηση της απόφασής του για κήρυξη απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. με τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» την, Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου επέδωσε στο υπουργείο Παιδείας και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της.Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της Δ.Ο.Ε. αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης. Τι μας λέει η διαφοροποίηση; Μήπως είναι και λίγο θέμα προσώπων και ισορροπιών ανάμεσα στους συνδικαλιστές και στο κόμμα που τους στηρίζει;

Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ αποφασίζουν το Σάββατο

Σε κάθε περίπτωση, το ερχόμενο Σάββατο οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ θα μεταφέρουν στη συνέλευσή τους την αυθεντική έκφραση των καθηγητών της βάσης. Προκειμένου να "περάσει" η απεργία πρέπει να λάβει τα 2/3 των ψήφων, ή αλλιώς ποσοστό 66% τουλάχιστον.

Σύμφωνα με τον τ.αιρετό και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Νεκτάριο Κορδή, το πιθανότερο είναι ότι ο κλάδος θα προχωρήσει δυναμικά αγνοώντας τις απειλές Κεραμέως για κυρώσεις, γιατί αντιλαμβάνεται ότι η μάχη εναντίον της (συγκεκριμένης) αξιολόγησης, είναι ουσιαστικά μια μάχη Δημοκρατίας. Αυτό καθώς οι εκπαιδευτικοί έχουν πολλές φορές εξηγήσει ότι δεν αρνούνται να αξιολογηθούν γενικά, αλλά αντιδρούν για πολύ συγκεκριμένους λόγους στη μορφή της αξιολόγησης-χειραγώγησης που επιχειρεί να επιβάλλει με αυταρχισμό η κυβέρνηση.

Η έκβαση της πρώτης αντιπαράθεσης στο νέο πόλεμο θα φανεί μάλιστα πολύ σύντομα καθώς τα σχολεία θα πρέπει να προχωρήσουν σε γενική εκτίμηση του έργου και των λειτουργιών της σχολικής μονάδας του προηγούμενου έτους (2020-21), και να υποβάλλουν συνοπτική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π., πριν τη διαδικασία του Συλλογικού Προγραμματισμού όχι αργότερα από το τέλος Σεπτεμβρίου 2021. Στη συνέχεια, οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα πρέπει να θέσουν στόχους και να συγκροτήσουν ομάδες εκπαιδευτικών που θα καταρτίσουν Σχέδια Δράσης για την υλοποίηση των στόχων αυτών. Ο ετήσιος συλλογικός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου καταχωρίζεται από κάθε σχολική μονάδα στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ στο διάστημα 1-20 Οκτωβρίου κάθε έτους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας