πανελλήνιες πανελλαδικές
Μαθητές και μαθήτριες δεν έχουν ίσες ευκαιρίες στη δωρεάν εκπαίδευση

Το εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα μας δημιουργεί σημαντικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών – πέραν αυτών που εισάγονται εξωεκπαιδευτικά, που είναι πολλές και έντονες -, άλλες φορές εκούσια και άλλες φορές ακούσια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να έχουν ίσες ευκαιρίες στη δωρεάν εκπαίδευση.

Πριν κάποιους μήνες η Δεξιά κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε ένα νομοσχέδιο, το οποίο μεταξύ άλλων καταργούσε τη κοινωνιολογία, επανέφερε τα λατινικά και δημιουργούσε την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) για τα πανεπιστήμια. Σήμερα μπορούμε να κρίνουμε κατά πόσο έχουν αποτύχει οι συντηρητικές αλλαγές που έφερε η υπουργός Παιδείας.

Σχετικά με την ΕΒΕ, ο καθένας και η καθεμία ανεξάρτητα από το που ανήκει ιδεολογικά, κοινωνικά και πολιτικά γνωρίζει πως το σύστημα αυτό απέτυχε και μαζί οδηγούνται σε αποτυχία χιλιάδες συμπολίτες μας. Υπάρχει αυτή η αποτυχία διότι ενώ υπάρχουν χιλιάδες θέσεις σε πανεπιστήμια οι οποίες είναι άδειες, δεν υπάρχει η μέριμνα να γεμίσουν κάπως με αποτέλεσμα

1ον) χιλιάδες μαθητές να μείνουν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ πέρυσι θα μπορούσαν να περάσουν και άρα θα αναγκαστούν να ξαναδώσουν πανελλήνιες εξετάσεις (επ’ αυτού θα επανέλθω),

2ον) θα οδηγηθούμε σε κατάργηση πολλών και αξιόλογων τμημάτων, τα οποία έχει ανάγκη η χώρα μας με αποτέλεσμα το διδακτικό, ερευνητικό και λοιπό προσωπικό των πανεπιστημίων να οδηγηθεί στην ανεργία,

3ον) οι τοπικές κοινωνίες θα χάσουν ένα μέρος της ανάπτυξής τους (οικονομικής, πολιτιστικής, κοινωνικής).                                                                

Σχετικά με την κατάργηση της κοινωνιολογίας και την επαναφορά των λατινικών το θέμα δεν είναι μόνο η ποιότητα της ίδιας της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά, αλλά υπάρχει τεράστιο θέμα με τα παιδιά που θα αποφασίσουν να ξαναδώσουν πανελλήνιες. Συγκεκριμένα δεν έχει υπάρξει ενημέρωση για παράλληλο σύστημα εξέτασης στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 όπως είχε γίνει το 2020 με αποτέλεσμα όσοι είχαν δώσει το 2020 και το 2021 με κοινωνιολογία να πρέπει να  δώσουν το 2022 λατινικά, ένα μάθημα που δεν διδάχθηκαν ποτέ με αποτέλεσμα:

1ον να πρέπει να παιδιά να στραφούν στα φροντιστήρια ώστε να μπορέσουν να ξαναδώσουν πανελλήνιες πανελλήνιες, 2ον να προσπαθήσουν να διαβάσουν μόνοι τους με την μεγαλύτερη πιθανότητα να είναι ότι δεν θα τα καταφέρουν, 3ον να μην δώσουν εξ αρχής πανελλήνιες εφόσον θεωρούν βέβαιη την αποτυχία τους.

Οπότε εδώ παρατηρούμε δύο αλλαγές που έφερε πριν κάποιους μήνες η κ. Κεραμέως, οι οποίες αλλαγές δημιουργούν τεράστια προβλήματα στους μαθητές, γονείς, καθηγητές και γενικά στις τοπικές κοινωνίες. Αν και αργά, το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αμβλύνει τις ανισότητες που το ίδιο δημιούργησε. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, τότε χρειάζεται η γενιά μας (η γενιά του ευρώ) να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο αύριο είτε στους δρόμους - αν το επιτρέπουν οι συνθήκες - είτε στις πλατφόρμες, ώστε να φέρουμε την αλλαγή, που δεν μπορούν να φέρουν οι “ μεγαλύτεροι και ώριμοι”.

* Ο Άγγελος Τζιτζιρας είναι μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και Φοιτητής Μουσουλμανικών Σπουδών στο ΑΠΘ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Υπόθεση Μουρτζούκου: Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα
Νέα ανατριχιαστικά στοιχεία για τη Μουρτζούκου - Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα – Μαρτυρίες για απόπειρα το 2017
Υπόθεση Μουρτζούκου: Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα
diapolitismikh_ekpaideush_seminar
Νέο πλαίσιο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. - Αρκεί ένας τίτλος σπουδών για την αίτηση ελληνικής ιθαγένειας;
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ξεκαθαρίζει τις προϋποθέσεις για αποφοίτους αλλοδαπής καταγωγής
Νέο πλαίσιο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. - Αρκεί ένας τίτλος σπουδών για την αίτηση ελληνικής ιθαγένειας;
αναπληρωτης
Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!
Η ιστορία του  αναπληρωτή εκπαιδευτικού δεν είναι απλώς ένα «γραφειοκρατικό λάθος». Είναι η αντανάκλαση ενός συστήματος που αφήνει τους αναπληρωτές...
Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!
ladi
Λάδι τηγανίσματος: Γιατί δεν πρέπει να το πετάμε με τον λάθος τρόπο
Η ακατάλληλη απόρριψή του φθείρει τις σωληνώσεις, ρυπαίνει το περιβάλλον και μπορεί να επιβαρύνει τον υδροφόρο ορίζοντα.
Λάδι τηγανίσματος: Γιατί δεν πρέπει να το πετάμε με τον λάθος τρόπο