Κοινωνιολογία
Ψήφισμα για το μάθημα της Κοινωνιολογίας συνυπογράφουν οι ομάδες «Διδακτική Κοινωνιολογίας» και «Υπέρ των κοινωνικών επιστημών» - Ζητούν την επαναφορά της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα

Για την κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας εξέδωσαν ψήφισμα οι ομάδες «Διδακτική Κοινωνιολογίας» και «Υπέρ των κοινωνικών επιστημών», με το οποίο ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να επαναφέρει το μάθημα των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο και της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

«Το μάθημα της Κοινωνιολογίας εξεταζόμενο για 2 χρόνια αγκαλιάστηκε, όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς που το δίδαξαν με ζήλο και μεράκι αλλά και από τους ίδιους τους μαθητές της Γ Λυκείου ως μάθημα που τους προσφέρει πολλά στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, στην κατανόηση και ερμηνεία των κοινωνικών φαινομένων, των σχέσεων με τους γύρω τους αλλά και την αντιμετώπιση των αντιφάσεων που διακρίνει την κοινωνική πραγματικότητα ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε» αναφέρουν οι δύο ομάδες.

Το ψήφισμα

Στις 2 Ιουνίου 2021 διδάχθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας για τελευταία φορά στα Λύκεια της χώρας καθώς αυτό καταργήθηκε μετά από 39 χρόνια ανελλιπούς παρουσίας (από το 1982-’83).

Σύμφωνα με τον Ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» επέρχονται δραματικές αλλαγές στα διδασκόμενα μαθήματα του Γενικού Λυκείου ιδιαίτερα αυτά των κοινωνικών επιστημών που αποτελούν το αντικείμενο του εν λόγω κλάδου.

Ειδικότερα:

1) Όχι μόνο καταργήθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικώς εξεταζόμενο, αλλά και εξαφανίστηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου, χωρίς κάποια επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση, και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης, όπου η πλειονότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας εξέφραζε την διαφωνία της με την αφαίρεση της Κοινωνιολογίας.

2) Καταργήθηκαν ακόμη και τα άλλα δύο μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου: Το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία», και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών». Ήδη από το 2020 τα παιδιά της Β΄ Λυκείου, και σύντομα πολίτες που αποκτούν δικαίωμα ψήφου ΔΕΝ διδάσκονται το μάθημα "Πολίτης και Δημοκρατία", που αναφέρεται στις εκλογές, τα όργανα και τις λειτουργίες του κράτους, το Σύνταγμα, τα δικαιώματα, τον σεβασμό του άλλου, το Διεθνές Δίκαιο. Τέλος, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία, της «Πολιτικής Παιδείας», στην Α’ Λυκείου, το μοναδικό μάθημα που απόμεινε για τους ΠΕ78 και είναι συνανάθεση με τους συναδέλφους ΠΕ80 – Οικονομολόγων.

Πρόκειται για πλήρη εξοστρακισμό από το Λύκειο των Κοινωνικών Επιστημών και της Πολιτειακής Αγωγής των Ελλήνων μαθητών και την απαρχή της εξαφάνισης ενός ολόκληρου κλάδου από τη Δημόσια Εκπαίδευση, του ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς.

Άμεσο αποτέλεσμα της παραπάνω εξέλιξης ήταν να γεμίσουν οι πίνακες των ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας με εκατοντάδες υπεράριθμους συναδέλφους ΠΕ78- ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ και θέτοντας ζήτημα για το μελλοντικό εργασιακό τους καθεστώς.

Εκτός των ΠΕ78 επίσης θίγονται ο κλάδος των Οικονομολόγων ΠΕ 80, οι οποίοι είχαν κοινή ανάθεση με τους Κοινωνικούς Επιστήμονες τα καταργούμενα τρία μαθήματα και φυσικά ο κλάδος των καλλιτεχνικών."

Τα έμμεσα αποτελέσματα θα τα βιώσει η ελληνική κοινωνία στο εγγύς μέλλον.

Το μάθημα της Κοινωνιολογίας εξεταζόμενο για 2 χρόνια αγκαλιάστηκε, όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς που το δίδαξαν με ζήλο και μεράκι αλλά και από τους ίδιους τους μαθητές της Γ Λυκείου ως μάθημα που τους προσφέρει πολλά στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, στην κατανόηση και ερμηνεία των κοινωνικών φαινομένων, των σχέσεων με τους γύρω τους αλλά και την αντιμετώπιση των αντιφάσεων που διακρίνει την κοινωνική πραγματικότητα ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε.

Η καλλιέργεια υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη, ο σεβασμός του διαφορετικού «άλλου», η ενσυναίσθηση, η αντιμετώπιση της βίας και της παραβατικότητας, των ανισοτήτων, της μισαλλοδοξίας, των διακρίσεων, του – κάθε είδους- ρατσισμού και των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής δεν γίνεται αποσπασματικά και ευκαιριακά με την εισαγωγή θεματικών ενοτήτων «καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων» στο σχολείο.

Η εξυπηρέτηση των παραπάνω συλλογικών αναγκών δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά με την καθιέρωση στα αναλυτικά προγράμματα πυλώνα μαθημάτων, με συστηματική διδασκαλία αποκλειστικά από τους ειδικούς – στον τομέα αυτό- κοινωνικούς επιστήμονες εκπαιδευτικούς.

Ως εκ τούτου ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας την επαναφορά των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο και της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Οι ομάδες

«Διδακτική Κοινωνιολογίας» και

« Υπέρ των κοινωνικών επιστημών»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας