syriza
Ερώτηση κατέθεσαν 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς την υπουργό Παιδείας για «διαφοροποιημένη μεταχείριση αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών ως προς τις αναρρωτικές, τη μισθοδοσία και τη χορήγηση προϋπηρεσίας μετά από άδεια ασθενείας λόγω covid – 19»

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατέθεσαν 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Χρήστου Γιαννούλη. 

Το θέμα της επίκαιρης ερώτησης είναι «Διαφοροποιημένη μεταχείριση αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών ως προς τις αναρρωτικές άδειες, τη μισθοδοσία και τη χορήγηση προϋπηρεσίας μετά από άδεια ασθενείας λόγω covid – 19».

Αναλυτικότερα σχετίζεται με την διαφοροποιημένη μεταχείριση αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους συναδέλφους τους ως προς τις αναρρωτικές άδειες, τη μισθοδοσία και τη χορήγηση προϋπηρεσίας μετά από άδεια ασθενείας λόγω covid–19, όπου σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ενισχύθηκε υπό την παρούσα υγειονομική κρίση.

Επιπλέον ζητούν να υπάρξει συνέχεια της μισθοδοσίας των αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών για όσο διάστημα προβλέπεται από τη χορηγηθείσα αναρρωτική άδεια λόγω covid-19 και να προσμετρηθεί στους οικείους πίνακες των διορισμών, η αναρρωτική άδεια, που χορηγήθηκε εξαιτίας της νόσησης από τον covid-19, ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία.

Πιο συγκεκριμένα η διαφοροποιημένη μεταχείριση των αναπληρωτών-ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους ορίζεται ως εξής:

-Ως προς τις αναρρωτικές άδειες που εφαρμόζονται στους εκπαιδευτικούς αυτούς και βάση των αναλογιών, προκύπτει ότι οι αναπληρωτές – ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί για όλο το χρονικό διάστημα της σύμβασής τους δικαιούνται περίπου δεκαπέντε (15) ημέρες αναρρωτική άδεια με αποδοχές, εφόσον έχουν συμπληρώσει δεκαήμερη παροχή εργασίας. Σημαντικό προς αναφορά είναι πως η ανάρρωση από covid-19 σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά κατά πολύ τις 15 ημέρες.

- Όσον αφορά τις αποδοχές των αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών κατά τη χορήγηση αναρρωτικής άδειας μετά από σοβαρή λοίμωξη covid-19, που επέβαλε την εισαγωγή σε νοσοκομείο ή και ΜΕΘ, δεν προβλέπεται η μισθοδοσία τους από τον φορέα από τον οποίο έχουν προσληφθεί κα ι προβλέπεται στις νομοθετικές διατάξεις του ασφαλιστικού φορέα (πρώην ΙΚΑ).  

Άρα για τις τρεις πρώτες μέρες της άδειας καταβάλλεται από το δημόσιο το μισό των αποδοχών, για το διάστημα από την 4η μέχρι την 15η ημέρα λαμβάνουν αποδοχές 12 ημερών αφαιρούμενης της επιδότησης του ασφαλιστικού φορέα (πρώην ΙΚΑ) που αναλογεί στο διάστημα αυτό, ενώ για το διάστημα από την 16η ημέρα και μετά, λαμβάνουν μόνο την επιδότηση του ασφαλιστικού φορέα, η οποία είναι μειωμένη σε σχέση με τον καταβαλλόμενο μισθό.

-Η χορηγηθείσα αναρρωτική άδεια πέραν των δεκαπέντε ημερών, δεν υπολογίζεται ως διδακτική προϋπηρεσία και άρα οι αναπληρωτές- ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί στερούνται πολύτιμου χρόνου για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Διαφοροποιημένη μεταχείριση αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών ως προς τις αναρρωτικές άδειες, τη μισθοδοσία και τη χορήγηση προϋπηρεσίας μετά από άδεια ασθενείας λόγω covid – 19»

Οι αναπληρωτές/τριες και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται από το ελληνικό Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι δε συμβάσεις τους λήγουν αυτοδικαίως με το τέλος του διδακτικού έτους. Η ως άνω σχέση διέπεται από τις διατάξεις του κεφαλαίου Δ (άρθρα 64 και επ. ), του ΠΔ. 410/1988 «Προσωπικό για κάλυψη παροδικών αναγκών» αλλά και του άρθρου 89 του ίδιου ΠΔ, και από τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για τα θέματα, που δεν ρυθμίζονται ειδικώς από αυτό. Σε σχέση με το ανωτέρω ΠΔ τυγχάνουν επίσης εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 8 και των άρθρων 21,23 και 26, στις διατάξεις του οποίου επήλθαν πρόσφατα τροποποιήσεις με το άρθρο 47 του Ν. 4674/2020. Ωστόσο η διαφοροποιημένη μεταχείριση των αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους συναδέλφους τους, φαίνεται να ενισχύθηκε υπό την παρούσα υγειονομική κρίση. Ειδικότερα:

Α. Ως προς τις αναρρωτικές άδειες που εφαρμόζονται στους εκπαιδευτικούς αυτούς, ισχύει το άρθρο 21 του Π.Δ. 410/1988, όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 47 παρ. 7Α του Ν.4674/2020: «Για τους απασχολούμενους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στο δημόσιο Ν.Π.Δ.Δ, ΟΤΑ β΄ Βαθμού και στα Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, ισχύουν αναλόγως για τους μόνιμους διοικητικούς πολιτικούς υπαλλήλους τα οριζόμενα στις παραγράφους 2,3,4 και 51 του άρθρου 50 του ν. 3528/2007. Ειδικότερα οι άδειες των παραγράφων 2,3 και 4 του άρθρου 50 του ν. 3528/2007 χορηγούνται σε αναλογία με βάση τη διάρκεια της σύμβασης των υπαλλήλων». Εξαιτίας επομένως αυτής της αναλογίας προκύπτει, ότι οι αναπληρωτές – ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί για όλο το χρονικό διάστημα της σύμβασής τους δικαιούνται περίπου δεκαπέντε (15) ημέρες αναρρωτική άδεια με αποδοχές, εφόσον έχουν συμπληρώσει δεκαήμερη παροχή εργασίας. Η ανάρρωση όμως από τον ιό covid-19 σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά κατά πολύ τις 15 ημέρες και επομένως χρειάζεται να χορηγηθεί μεγαλύτερη αναρρωτική άδεια στον εκπαιδευτικό.

Β. Όσον αφορά τις αποδοχές των αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών κατά τη χορήγηση αναρρωτικής άδειας μετά από σοβαρή λοίμωξη covid-19, που επέβαλε την εισαγωγή σε νοσοκομείο ή και ΜΕΘ, δεν προβλέπεται η μισθοδοσία τους από τον φορέα από τον οποίο έχουν προσληφθεί, όπως συμβαίνει βέβαια και για τους μόνιμους υπαλλήλους όλου του δημόσιου φορέα. Η μισθοδοσία αυτών των εκπαιδευτικών προβλέπεται στις νομοθετικές διατάξεις του ασφαλιστικού φορέα (πρώην ΙΚΑ) εντείνοντας το χάσμα μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών – ωρομίσθιων. Έτσι για τις τρεις πρώτες μέρες της άδειας καταβάλλεται από το δημόσιο το μισό των αποδοχών που δικαιούνται ενώ από τον ασφαλιστικό τους φορέα (πρώην ΙΚΑ) δεν δικαιούνται τίποτα. Για το διάστημα από την 4η μέχρι την 15η ημέρα λαμβάνουν αποδοχές 12 ημερών αφαιρούμενης της επιδότησης του ασφαλιστικού φορέα (πρώην ΙΚΑ) που αναλογεί στο διάστημα αυτό. Για το διάστημα από την 16η ημέρα και μετά, λαμβάνουν μόνο την επιδότηση του ασφαλιστικού φορέα, η οποία είναι μειωμένη σε σχέση με τον καταβαλλόμενο μισθό. Οι αναπληρωτές- ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ισχυρίζονται, ότι οι συνάδελφοί τους που έχουν νοσήσει από τον κορονοϊό και χρειάστηκε να τους χορηγηθεί αναρρωτική άδεια, έλαβαν κανονικά τη μισθοδοσία τους από την υπηρεσία τους, χωρίς καμία μείωση επ΄ αυτής.

Γ. Η χορηγηθείσα αναρρωτική άδεια πέραν των δεκαπέντε ημερών, δεν υπολογίζεται ως διδακτική προϋπηρεσία και άρα δεν καταχωρίζεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό οι αναπληρωτές- ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί στερούνται πολύτιμου χρόνου για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, απώλεια για την οποία βέβαια δεν ευθύνονται οι ίδιοι.

Επειδή σε μια κρίσιμη περίοδο παγκόσμιας πανδημίας, οι αναπληρωτές- ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομείο λόγω ασθένειας covid -19, δεν μισθοδοτούνται όπως θα έπρεπε ενώ αντίθετα στερούνται και την εκπαιδευτική τους προϋπηρεσία με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η σειρά κατάταξής τους στους οικείους πίνακες.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

Προτίθεται να αναλάβει τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες ώστε:

1. Να υπάρξει συνέχεια της μισθοδοσίας των αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών για όσο διάστημα προβλέπεται από τη χορηγηθείσα αναρρωτική άδεια λόγω covid-19;

2. Να προσμετρηθεί στους οικείους πίνακες των διορισμών, η αναρρωτική άδεια, που χορηγήθηκε εξαιτίας της νόσησης από τον covid-19, ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία.

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Γιαννούλης Χρήστος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αμανατίδης Ιωάννης

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Γκιόλας Ιωάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)

Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος

Ζεϊμπέκ Χουσεϊν

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Κόκκαλης Βασίλειος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπαλάφας Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης Ιωάννης

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος (Αλέκος)

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης (Μίλτος)

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί
Ένας εκπαιδευτικός αλλά... δύο, τρία ή περισσότερα σχολεία
Πως επιδρά στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά και μέσα στην τάξη η εξάντληση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε περισσότερα από ένα σχολεία
Ένας εκπαιδευτικός αλλά... δύο, τρία ή περισσότερα σχολεία
Σχολεία
Από το δημόσιο σχολείο στη «σχολική μονάδα»: Το νέο διοικητικό μοντέλο και τα διεθνή παραδείγματα

Η συζήτηση για την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και τον αναβαθμισμένο ρόλο των διευθυντών επανέρχεται...

Από το δημόσιο σχολείο στη «σχολική μονάδα»: Το νέο διοικητικό μοντέλο και τα διεθνή παραδείγματα
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
Δυναμικές κινητοποιήσεις στις 16 Δεκεμβρίου: Οι μαθητές ετοιμάζουν καταλήψεις, αποχές και μαζικές δράσεις ενάντια στο Εθνικό Απολυτήριο
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
μαθητές
Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Όταν οι μαθητές δεν κατανοούν τι διαβάζουν
Κι όμως, το 20% των μαθητών δεν κατανοεί τι διαβάζει - Γιατί συμβαίνει αυτό; Η έκθεση του 2024 και τα βαθύτερα αίτια του λειτουργικού αναλφαβητισμού
Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Όταν οι μαθητές δεν κατανοούν τι διαβάζουν