Γαβρόγλου για Λύκεια: Απαξίωση της δημοκρατίας από την κυβέρνηση
«Μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;» - «Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία», σημειώνει ο Κώστας Γαβρόγλου

«Μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;», διερωτάται ο πρώην υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, αναφορικά με το άνοιγμα των Λυκείων τη Δευτέρα 12 Απριλίου και τις διαφωνίες εντός της Επιτροπής των Ειδικών του υπουργείου Υγείας. «Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία», αναφέρει ακόμα.

«Η επίλυση επιστημονικών διαφωνιών απαιτεί συνέχεια των συζητήσεων, κριτική αποτίμηση των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς, σχολαστική επενεξέταση των δεδομένων, κριτική ανασκόπηση των μεθόδων, επαφές με μέλη άλλων επιστημονικών κοινοτήτων και ξανά συζήτηση», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Γαβρόγλου σε ανάρτησή του.

«Βέβαια θα μπορούσαν και οι ειδικοί να της πουν [σ.σ της κυβέρνησης] ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες και δεν μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με την αρχή της πλειοψηφίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Παιδείας.

«Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς όπου ισχύει μόνον η θέληση της πλειοψηφίας αλλά ένα καθεστώς το οποίο υιοθετώντας την άποψη της πλειοψηφίας προστατεύει ταυτοχρόνως και την άποψη της μειοψηφίας. Ψιλά γράμματα όλα αυτά στις μέρες μας​​​​​​​», τονίζει καταληκτικά ο Κώστας Γαβρόγλου.

Η ανάρτηση Γαβρόγλου:

«Ψιλά γράμματα
-------
Η απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των Λυκείων ανέδειξε ένα άλλο, ιδιαίτερα σημαντικό, πρόβλημα: μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα είναι πώς επιλύονται οι επιστημονικές διαφωνίες οι οποίες αποτελούν ένα από τα εγγενή χαρακτηριστικά της καθημερινότητας των επιστημόνων. Η συναίνεση ανάμεσα σε όσες και όσους μελετούν το πρόβλημα των επιστημονικών διαφωνιών είναι ότι σίγουρα δεν μπορούν να λυθούν με την αρχή της πλειοψηφίας. 

Η επίλυση επιστημονικών διαφωνιών απαιτεί συνέχεια των συζητήσεων, κριτική αποτίμηση των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς, σχολαστική επενεξέταση των δεδομένων, κριτική ανασκόπηση των μεθόδων, επαφές με μέλη άλλων επιστημονικών κοινοτήτων και ξανά συζήτηση. 

Η ενδεδειγμένη στάση μιας υπεύθυνης κυβέρνησης θα ήταν να ζητήσει από τους ειδικούς να κάνουν όλα αυτά (κάτι, βεβαια, που οι ειδικοί γνωρίζουν) και να μην βιαστεί η ίδια να υιοθετήσει την άποψη της πλειοψηφίας. Βέβαια θα μπορούσαν και οι ειδικοί να της πουν ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες και δεν μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με την αρχή της πλειοψηφίας.

Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς όπου ισχύει μόνον η θέληση της πλειοψηφίας αλλά ένα καθεστώς το οποίο υιοθετώντας την άποψη της πλειοψηφίας προστατεύει ταυτοχρόνως και την άποψη της μειοψηφίας. 

Ψιλά γράμματα όλα αυτά στις μέρες μας».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δημοσκ
Δημοσκόπηση Alco: Οι πλέον επιτυχημένοι υπουργοί της κυβέρνησης

Νίκος Δένδιας, Κυριάκος Πιερρακάκης, Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης είναι οι πλέον επιτυχημένοι υπουργοί της κυβέρνησης, σύμφωνα με τη

Δημοσκόπηση Alco: Οι πλέον επιτυχημένοι υπουργοί της κυβέρνησης
sxoleio
Υπουργείο Παιδείας: Το ωράριο των δασκάλων και οι αναθέσεις μαθημάτων το νέο σχολικό έτος 2025/26
Σχετικά με το ωράριο και την ανάθεση διδασκαλίας και εξωδιδακτικών εργασιών
Υπουργείο Παιδείας: Το ωράριο των δασκάλων και οι αναθέσεις μαθημάτων το νέο σχολικό έτος 2025/26