Εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών στη Δυτική Θεσσαλονίκη
Εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών σε Γυμνάσια-Λύκεια, ΕΠΑΛ, Ειδική Αγωγή - Αναλυτικοί πίνακες με τα κενά ανά ειδικότητα

Εκατοντάδες παραμένουν τα κενά εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τρεις μήνες μετά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και παρά τους διθυράμβους της κυβέρνησης για την πλήρη κάλυψη των κενών.

Σύμφωνα με ενημέρωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων, τα κενά στην γενική παιδεία και στις τεχνικές ειδικότητες είναι 83 (1.834 ώρες σε όλες τις ειδικότητες), ενώ τα κενά στην ειδική αγωγή είναι 42 (26 Τμήματα Ένταξης, 16 Παράλληλη στήριξη).

Παράλληλα, δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής για την κάλυψη των αναγκών στις προσφυγικές δομές (Δυτ. Θεσ/νίκη 36 πέρσι), την Ενισχυτική διδασκαλία (Δυτ. Θεσ/νίκη 50 πέρσι), το ίδιο και για ορισμένες ειδικότητες στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων (8 πέρσι).

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τα κενά

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Εκατοντάδες τα κενά στα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης

Νέο μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων

και αντιδημοκρατικός κατήφορος του Υπουργείου Παιδείας

 

Νέο μπαράζ αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων προωθεί η κυβέρνηση, αξιοποιώντας την πανδημία και την αγωνία που δημιουργεί η εγκληματική πολιτική της ανυπαρξίας μέτρων προστασίας της υγείας του λαού. Επιχειρεί να επιβάλει χουντικής έμπνευσης απαγορεύσεις με καταστολή όλων τις κινητοποιήσεων (17 Νοέμβρη, απεργία 26 Νοέμβρη, 6 Δεκέμβρη κ.ά.). Στην εβδομάδα που διανύουμε ετοιμάζεται να ψηφίσει το νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό με μειωμένες τις δαπάνες στην υγεία, την παιδεία και τα δημόσια αγαθά, καθώς και το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που την παραδίδει στις δυνάμεις της αγοράς. Στο νομοσχέδιο αυτό συμπεριέλαβε διάταξη για την απόλυτη χειραγώγηση και έλεγχο των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ). Με άλλη ρύθμιση προωθεί  προσλήψεις ωρομίσθιων αναπληρωτών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης συνεχίζοντας να καταπατά τα εργασιακά τους δικαιώματα. Συνεχίζει την τακτική της νομιμοποίησης και μονιμοποίησης του τηλε-σχολείου και με  εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας θέλει να επιβάλει και την εξ αποστάσεως τηλε-βαθμολόγηση των μαθητών. Την ίδια στιγμή αδιαφορεί τελείως για τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν από την αρχή της χρονιάς σε όλη τη χώρα, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές που πρέπει να λειτουργούν στα σχολεία.

Χειραγώγηση και έλεγχος των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ)

Μετά την πανωλεθρία των ηλεκτρονικών εκλογών – παρωδίας 7/11/20, στο ν/σ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση η κυβέρνηση συμπεριέλαβε άρθρο με το οποίο αντικαθιστά αυτούς που «εκλέχθηκαν» στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με τις εκλογές – παρωδία, αν παραιτηθούν, με διορισμένους Διευθυντές ή εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας παραβλέπει το μεγάλο μήνυμα των εκπαιδευτικών που με αποχή πάνω από 90% δεν αναγνωρίζει τις εκλογές - παρωδία που οργάνωσε το Υπουργείο. Αγνοεί την εκφρασμένη στάση όλων των παρατάξεων που όχι μόνο δεν πήραν μέρος σε αυτό το φιάσκο, αλλά και απέσυραν τα ψηφοδέλτια και τους υποψηφίους τους. Ο αυταρχικός κατήφορος της Υπουργού δεν έχει τέλος. Για να νομιμοποιήσει τις επιλογές της φέρνει την μία μετά την άλλη ρύθμιση για ψήφιση στη βουλή. Καθόρισε μόνη της τις εφορευτικές επιτροπές μετά την άρνηση των ΕΛΜΕ να ορίσουν αντιπροσώπους τους, τώρα και με ποιους θα λειτουργήσουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Για άλλη μια φορά βρίσκεται απέναντι στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από την υπουργό του αυταρχισμού, και καιρός είναι να το αντιληφθεί και η ηγεσία της ΟΛΜΕ και να απαιτήσει την παραίτησή της, αντί να την παρακαλεί για διάλογο, και μάλιστα τη στιγμή που προωθεί το ένα μετά το άλλο τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Σε ό,τι μας αφορά ως Παρεμβάσεις, δεν θα αποδεχθούμε  καμία συμμετοχή στα νόθα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) που ετοιμάζουν. Καλούμε τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς που θα διοριστούν, να μην αποδεχθούν να νομιμοποιήσουν τις αυταρχικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, να συμπαραταχθούν με τα σωματεία μας  και να παραιτηθούν. Θα συμβάλουν στην απόνομιμοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου και στην απαίτηση του κλάδου οι εκλογές για τα Υ.Σ. να πραγματοποιηθούν σε περίοδο που θα είναι δυνατή η ζωντανή παρουσία των εκπαιδευτικών στις εκλογικές διαδικασίες.

Για τα εκατοντάδες κενά στα Γυμνάσια τα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ και την Ειδική Αγωγή

Δραματικό συνεχίζει να είναι το τοπίο με τα κενά γενικής παιδείας, στα Τμήματα Ένταξης καθώς και με τα κενά στην Παράλληλη στήριξη που ανήκουν στη δύναμη της  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα στοιχεία με βάση τη Διεύθυνση είναι αποκαλυπτικά (δείτε πίνακα), ενώ είναι πολύ περισσότερα, ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Το Υπουργείο σε μια απαράδεκτη τακτική εδώ και δύο μήνες έχει σταματήσει να προσλαμβάνει αναπληρωτές, προφανώς γιατί δεν του είναι απαραίτητοι για την μονιμοποίηση της απάτης της τηλεκπαίδευσης. Τα κενά στην γενική παιδεία και στις τεχνικές ειδικότητες είναι 83 (1.834 ώρες σε όλες τις ειδικότητες). Τα κενά στην ειδική αγωγή είναι 42 (26 Τμήματα Ένταξης, 16 Παράλληλη στήριξη). Δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής για την κάλυψη των αναγκών στις προσφυγικές δομές (Δυτ. Θεσ/νίκη 36 πέρσι), την Ενισχυτική διδασκαλία (Δυτ. Θεσ/νίκη 50 πέρσι), το ίδιο και για ορισμένες ειδικότητες στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων (8 πέρσι).  (Δείτε πίνακα κενών). Τα κενά στην Ειδική αγωγή είναι περισσότερα γιατί η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ απέρριψε τις προτάσεις των σχολείων. Μείωσε τα Τμήματα Ένταξης από 182 σε 117, τα κενά στα Τμήματα Ένταξης από 49 σε 26 και τα κενά στην παράλληλη στήριξη από 34 σε 16 μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Παράλληλης.

Το Υπουργείο συμπεριφέρεται με αναλγησία απέναντι σε συναδέλφους που είναι ευπαθείς ομάδες και δεν τους ενέκρινε τις άδειες τους, ενώ αναγκάζει συναδέλφους που είναι σε καραντίνα και αναπληρωτές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και έχουν επιβεβαιωμένα προβλήματα να κάνουν τηλεκπαίδευση, αντί να προσλαμβάνει αναπληρωτές όπως είχε υποσχεθεί. Τα κενά μειώθηκαν στα μισά από 88 που ήταν στην αρχή. Στη συνέχεια μειώθηκαν και άλλο από την κάλυψη κενών covid  με διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου με ευθύνη της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ. Τα κενά για αναπληρωτές με τρίμηνη σύμβαση μετά τις μειώσεις που έχουν υποστεί και σε όλες τις ειδικότητες είναι 160 ώρες (δείτε πίνακα).  Τα κενά covid θα ήταν περισσότερα αν το Υπουργείο δεν άλλαζε τα αρχικά κριτήρια ένταξης των εκπαιδευτικών στις ευπαθείς ομάδες, βάζοντας σε κίνδυνο πολλούς συναδέλφους.

Εμπαίζουν συνολικά τους αναπληρωτές που τους έβαλαν να κάνουν αιτήσεις για τρίμηνες συμβάσεις και είτε τα ΠΥΣΔΕ τους τοποθετούν για να καλύπτουν κανονικά κενά, είτε τα κενά που προκύπτουν από άδειες ειδικού σκοπού ευπαθών ομάδων και προορίζονται για αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις έφτασε η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ να τα σπάει και να τα δίνει σε εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου. Ο μηχανισμός της ΔΑΚΕ που συγκροτήθηκε στο ΠΥΣΔΕ, με τον αιρετό της στο ΠΥΣΔΕ και τα δύο διορισμένα μέλη από το ψηφοδέλτιό της, λειτουργεί σε βάρος των συναδέλφων αναπληρωτών. Απόλυτα ταυτίζονται με τις επιδιώξεις της κυβέρνησης όταν αποφάσιζαν να προσλάβουν αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις, αντί κανονικές και στη συνέχεια είτε να τους τοποθετούν σε κανονικά κενά, είτε να τους αφαιρούν τα κενά δίνοντάς τα για διαθέσεις συμπλήρωσης  ωραρίου. Έτσι εμφανίζεται στα κενά από άδεια σε ευπαθείς ομάδες, όπως φαίνεται στον πίνακα που καταθέτουμε, να έχει απομείνει 1 ώρα κενό στα μαθηματικά, 4 ώρες ΠΕ78, 4 ώρες ΠΕ80, 2 ώρες ΠΕ87.02, κ.ά. Απαράδεκτη είναι η πρακτική του Υπουργείου και των διευθύνσεων  και στις προσλήψεις ψυχολόγων αναπληρωτών ΠΕ23 για τα σχολεία γενικής παιδείας. Τους 8 αναπληρωτές στη Δυτική Διεύθυνση τους τοποθέτησαν τον καθένα σε πέντε σχολεία, κάθε μέρα και από ένα σχολείο! Σχεδόν σε όλες τις συνεδριάσεις η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ εγκρίνει υπερωριακή απασχόληση εκπαιδευτικών που δεν είναι στις αρμοδιότητες των Συλλόγων (Διευθυντές, υποδιευθυντές, στα σχολεία διάθεσης), ενώ η Διεύθυνση μετά από πιέσεις υποχρεώνει συναδέλφους να αναλάβουν υπερωρίες.

Το Υπουργείο οφείλει να προχωρήσει τώρα στις προσλήψεις αναπληρωτών και να καλύψει όλα τα κενά, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλες τις δομές. Να μετατρέψει τις τρίμηνες συμβάσεις σε κανονικές. Να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών για να λειτουργήσουν τα σχολεία με όλα τα μέτρα  προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως οι ίδιοι προτείνουν.

 

Ανησυχητικά τα στοιχεία από τις μετακινήσεις καθηγητών για συμπλήρωση ωραρίου

Από την αρχή της χρονιάς μέχρι σήμερα το ΠΥΣΔΕ πήρε αποφάσεις για τη μετακίνηση 455 συναδέλφων, δηλαδή ο ένας στους επτά καθηγητές από το σύνολο των καθηγητών της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, μετακινείται σε περισσότερα σχολεία. Από αυτούς 13 μετακινούνται για 1 ώρα.  Για συμπλήρωση ωραρίου 2 ωρών μετακινούνται 82 καθηγητές, για 3 ώρες 56 καθηγητές, ενώ τους 41 φτάνουν αυτοί που μετακινούνται σε τρία σχολεία, τους 12 σε τέσσερα και τους 2 σε πέντε. Για πρώτη φορά η πλειοψηφία αποφάσισε και διαθέσεις που συμπεριλαμβάνανε και υπερωριακή απασχόληση στα σχολεία μετακίνησης. Τα στοιχεία είναι βαθύτατα ανησυχητικά. Μια σειρά αντιεκπαιδευτικές αλλαγές από όλες τις κυβερνήσεις που συνεχίζουν και ισχύουν (κλείσιμο – συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση ωραρίου, μειώσεις ωρών ειδικοτήτων, κατάργηση δομών, αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας των ξένων γλωσσών κ.ά.), διαμορφώνοντας μια αρνητική κατάσταση στις εργασιακές μας σχέσεις. Οι μετακινήσεις καθηγητών συνεχίστηκαν και την περίοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ το Υπουργείο έχει σταματήσει να προσλαμβάνει αναπληρωτές.  Θεωρούμε αντιεργασιακές τις μετακινήσεις για μία και δύο ώρες και τις καταψηφίσαμε γιατί οι συνάδελφοι μπορούν να παραμένουν στα σχολεία τους και να προσφέρουν σε μια σειρά πολιτιστικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Καταψηφίσαμε και τις μετακινήσεις σε τέσσερα και πέντε σχολεία, καθώς και μια σειρά παράτυπες μετακινήσεις που έγιναν για λόγους εξυπηρετήσεων και τις οποίες έχουμε καταγγείλει.

Κρατικός προϋπολογισμός

Την Τρίτη 15/12, η κυβέρνηση ψηφίζει τον αντιλαϊκό προϋπολογισμό που προβλέπει ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις στις δαπάνες για τους πυλώνες του κοινωνικού κράτους. Αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία με μειώσεις των δημόσιων δαπανών κατά 2,148 δις ευρώ, στην παιδεία κατά  1,17%, στην υγεία κατά 572 εκατ. Ευρώ. Προβλέπει αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά 3,6 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2020 — ποσό που προέρχεται κυρίως (τα 2,5 δισ.) από τον βαθιά αντιλαϊκό ΦΠΑ. Για τις επιχειρήσεις προβλέπει κάθε είδους φοροελαφρύνσεις και απαλλαγές από τις εργοδοτικές εισφορές για να μην θιγεί η κερδοφορία τους. Εκτινάσσει κατά 62% τις δαπάνες για στρατιωτικούς εξοπλισμούς, από 3.4 δις ευρώ το 2020 στα 5.5δις το 2021. ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Π.Ε. και σωματεία καλούν σε συγκέντρωση στις 15/12, ημέρα ψήφισης του αντιλαϊκού προϋπολογισμού, στις 12 μ., στο ΥΜΑΘ τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας.

Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Μέσα στην εβδομάδα, με πιθανότερη ημέρα την Πέμπτη 17/12, η κυβέρνηση ψηφίζει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που ενσωματώνει κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και υποδείξεις του ΣΕΒ. Θεσμοθετεί Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης για μετά το γυμνάσιο που θα μπορούν να ιδρύουν και ιδιώτες, καθώς και όλα τα Υπουργεία. Δεν θα παρέχουν απολυτήριο λυκείου και μέσω αυτών χιλιάδες ανήλικοι μαθητές χωρίς στερεή γνώση  θα προσφέρονται για «πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο» ή πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις.  Την ίδια στιγμή συμπεριλαμβάνει το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που επιδιώκει να εφαρμόσει η κυβέρνηση στο δημόσιο σχολείο («αυτονομία» σχολικών μονάδων, σκληρή αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, μαθήματα και εργαστήρια μέσω «τηλεκπαίδευσης», έμφαση στη μεταλυκειακή μαθητεία, καθορισμός τομέων και ειδικοτήτων με βάση τις ανάγκες της αγοράς, εμπλοκή των επιχειρήσεων, κ.ά.). Οι ΕΛΜΕ οργανώνουν κινητοποιήσεις την Τρίτη και την ημέρα που θα ψηφίζεται (πιθανόν Πέμπτη 17/12) στις 12.00 μ. στο ΥΜΑΘ. Απαιτούν την άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nipiagogeio
Μετεγκατάσταση σχολείων εν μέσω χρονιάς: Το 10ο νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων στο στόχαστρο
Όταν η σταθερότητα των παιδιών θυσιάζεται για την εξοικονόμηση πόρων - Αναταραχή για τη μετεγκατάσταση του 10ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων
Μετεγκατάσταση σχολείων εν μέσω χρονιάς: Το 10ο νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων στο στόχαστρο
κλαμπ
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
«Μας επιδόθηκε η αδιανόητη δικαστική απόφαση», ανακοίνωσε ο Χ. Δούκας
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
ΕΚΑΒ
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
«Είμαι ακόμα σε κατάσταση σοκ, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έγινε. Το ένα μου παιδί είναι στο Παίδων γιατί έχει χτυπήσει το κεφαλάκι του. Είναι μόλις 30...
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
sxoleio
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Η στιγμή που επικράτησε αναταραχή σε σχολείο της Λάρισας με επίθεση σε μαθητή για πληροφορία ότι παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του