Διαγωνισμός
Επιτυχία σε διαγωνισμό για την κλιματική αλλαγή

Την Πέμπτη 05/11/2020 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών με κεντρικό θέμα την κλιματική αλλαγή, που πραγματοποιήθηκε την σχολική χρονιά 2019-2020 εν μέσω πανδημίας.

Ο διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, διεξάγεται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έχει ως στόχους αφενός την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, τους βοηθάει στην ανάπτυξη λύσεων πάνω σε αυθεντικά προβλήματα της κοινωνίας, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους, χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων "κλειστών" προϊόντων, αφετέρου τον διαμοιρασμό της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.

Διαγωνισμός

Πάνω από 2.000 μαθητές και μαθήτριες και 260 εκπαιδευτικοί οργανωμένοι σε 243 ομάδες  από όλη την Ελλάδα, συμμετείχαν κάτω από αντίξοες συνθήκες στο φετινό Διαγωνισμό και πειραματίστηκαν μαθαίνοντας με τις Ανοιχτές Τεχνολογίες.

Οι ομάδες των μαθητών κατέθεσαν πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις για τη χρήση και την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης (όπως arduino, raspberry Pi, thymio, Edison, Mbot. ESP32 κ.α), τρισδιάστατων τεχνολογιών σάρωσης-σχεδιασμού-εκτύπωσης και ανοιχτού λογισμικού.

 Όλα τα έργα των ομάδων που ολοκληρώθηκαν ήταν εξαιρετικά. Τα έργα των ομάδων που διακρίθηκαν, ξεχώρισαν για την σύλληψη της ιδέας και την υλοποίησή της, για τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής, χρήσης και διδασκαλίας ώστε να μπορούν να είναι επαναχρησιμοποιήσιμα και από άλλα σχολεία.

Διαγωνισμός

Στην κατηγορία των Γενικών Λυκείων τη 2η θέση κατέλαβε το 10ο Γενικό Λύκειο Λάρισας με το έργο “Το SOS των ωκεανών· Η αποστολή του OCEANIS”. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα που υλοποιήθηκε στο σχολείο από τρεις μαθήτριες της Α’ Λυκείου και τον επιβλέποντα εκπαιδευτικό Πληροφορικής του σχολείου και βασικού στελέχους της Ε.Ε.Π.Ε.Κ. (Εκπαιδευτική Ένωση για την Προώθηση της Καινοτομίας) κ. Καρασίμο Ζήση. Ένα ειδικού σκοπού σκάφος το OCEANIS κινούμενο πάνω στο νερό προς όλες τις κατευθύνσεις μέσω λογισμικού από κινητό/tablet, καταφέρνει να περισυλλέγει τα σκουπίδια της θάλασσας, των ποταμών και λιμνών σε έναν κάδο. Παράλληλα το OCEANIS επιτελεί επιστημονικό έργο μετρώντας την θερμοκρασία του νερού και την θολότητά του στέλνοντας online αυτές τις μετρήσεις σε μια πλατφόρμα του διαδικτύου, όπου μας εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο οι γραφικές παραστάσεις αυτών των μεγεθών.

Πολύ σημαντικό στοιχείο όλης της πρότασης του 10ου ΓΕΛ είναι και η παράλληλη κατάθεση  ενός  ολοκληρωμένου συνόλου μαθημάτων συνολικής διάρκειας έξι (6) διδακτικών ωρών με βάση τις αρχές ενός σχεδίου ανοικτού εκπαιδευτικού πόρου, όπου ένας αρχάριος μέσω κατάλληλης θεωρίας και video, αλλά και με πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, “μυείται” στα μυστικά του 3D Modeling και του 3D Printing (https://openedtech.ellak.gr/robotics2020/arches-tou-3d-modeling-ke-3d-printing/)

Διαγωνισμός

Γενικότερα η υλοποίηση του project OCEANIS εντάσσεται στο πλαίσιο εκπαίδευσης STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και του IoT (Internet of Things) και το όλο εγχείρημα επιτεύχθηκε χάρη σε 2 Arduino, αρκετούς αισθητήρες και έναν εξελιγμένο 3D Printer του σχολείου τον ULTIMAKER 3, απόκτημα του σχολείου από συμμετοχή σε άλλον διεθνή διαγωνισμό του ίδιου εκπαιδευτικού. Όλα τα λογισμικά αναπτύχθηκαν σε ανοιχτά περιβάλλοντα κατ’ απαίτηση του διαγωνισμού και όλα τα τμήματα του project σχεδιάσθηκαν και κατασκευάσθηκαν από το μηδέν!

Διαγωνισμός

Αυτοί οι διαγωνισμοί ωφελούν την καθημερινή σχολική πρακτική, διότι μια βασική παράμετρός τους είναι το project που κάνει ένα σχολείο να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και από  άλλα σχολεία (αρκεί το Υπουργείο να φροντίσει μελλοντικά να δώσει «χώρο» και κίνητρα για εκπαίδευση STEAM μέσω των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που καταρτίζονται αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές).

Για όποιον θα ήθελε να δει όλα τα έργα του διαγωνισμού και μαζί το OCEANIS η διεύθυνση είναι:  https://openedtech.ellak.gr/,

https://openedtech.ellak.gr/robotics2020/10o-geniko-likio-larisas-to-sos-ton-okeanon%c2%b7-i-apostoli-tou-oceanis/)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλαμπ
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
«Μας επιδόθηκε η αδιανόητη δικαστική απόφαση», ανακοίνωσε ο Χ. Δούκας
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
ΕΚΑΒ
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
«Είμαι ακόμα σε κατάσταση σοκ, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έγινε. Το ένα μου παιδί είναι στο Παίδων γιατί έχει χτυπήσει το κεφαλάκι του. Είναι μόλις 30...
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
sxoleio
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Η στιγμή που επικράτησε αναταραχή σε σχολείο της Λάρισας με επίθεση σε μαθητή για πληροφορία ότι παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
mitsotakis-mathites
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στην ερώτηση μαθητών για τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγονται τα μέλη της κυβέρνησης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς