σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση
Διαφορετικό περιβάλλον τάξης και πρέπει και ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής να αφομοιώσουν τους νέους κανόνες εκπαίδευσης από μακριά

Η εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση μπορεί να είναι:

Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά 

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο)

Σύγχρονη εκπαίδευση - Συμβουλές

  • Πριν από την 1η συνεδρία θα πρέπει να ορίσουμε μια μέρα και ώρα όπου θα μπαίνει ο καθένας μαθητής ξεχωριστά και θα κάνουμε ένα δοκιμαστικό. Αν κάποιος μαθητής έχει πρόβλημα, συνήθως υπάρχει πρόβλημα με τα μικρόφωνα ή τις κάμερες αν ο υπολογιστής είναι επιτραπέζιος (desktop). Αν είναι φορητός συνήθως δεν έχουμε πρόβλημα. Αν υπάρχει πρόβλημα απευθυνόμαστε στην τεχνική υποστήριξη.
  • Πριν από κάθε συνεδρία μπαίνουμε 15 λεπτά πριν για να δούμε αν όλοι οι μαθητές είναι εντάξει, μικρόφωνο και κάμερα.
  • Προσέχουμε από πίσω μας να μην έχουμε φως πχ ανοιχτό παράθυρο
  • Όλοι οι μαθητές έχουν κλειστά τα μικρόφωνα. Μόνο όποιος παίρνει τον λόγο το ανοίγει και το κλείνει αμέσως μόλις τελειώσει. Αν είναι πολλά μικρόφωνα ανοιχτά μικροφωνίζει και δεν ακούμε.
  • Έχουμε όλοι τις κάμερες κλειστές και μόνο όποιος παίρνει τον λόγο την ανοίγει και την κλείνει αμέσως μόλις τελειώσει. Θα μπορούσε και να μην την ανοίξει καθόλου. Αυτό το κάνουμε γιατί οι συνδέσεις που έχουμε στο Internet δεν υποστηρίζουν όλες την μεταφορά video, αλλά και οι servers δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν.
  • Ενώ κάνουμε το e μάθημα κοιτάμε ταυτόχρονα και το chat, γιατί μπορεί κάποιος να γράψει μια απορία. Επίσης μπορεί να δημιουργηθεί e θόρυβος, δηλαδή να συζητούν οι μαθητές άσχετα με το μάθημα θέματα.
  • Χρησιμοποιούμε το chat για να μιλήσουμε με μαθητές που πιθανόν να έχουν πρόβλημα στον ήχο.
  • Δεν κάνουμε εισηγήσεις πάνω από 10 λεπτά. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι μαθητές θα αρχίσουν να βλέπουν άλλα πράγματα στον υπολογιστή τους. Γι αυτό κάνουμε μικρές εισηγήσεις και κατόπιν κάνουμε συχνά ψηφοφορίες για να μάθουμε τι γνωρίζουν γι αυτό που ρωτάμε και να τους έχουμε σε εγρήγορση.
  • Είναι καλό να ξεκινάμε συζητήσεις με τους μαθητές. Καλό είναι όμως να έχουμε έτοιμες κάποιες ερωτήσεις παρακίνησης των μαθητών. 
  • Ο εκπαιδευτικός μπορεί να δείξει όποια εφαρμογή θέλει και είναι ανοιχτή στον υπολογιστή του πχ μια παρουσίαση, ένα αρχείο κειμένου, ένα λογισμικό, ένα browser και να δείξει κάτι στο διαδίκτυο.
  • Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες (ομαδοσυνεργατική μέθοδος). Δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα θέμα με το οποίο θα ασχοληθούν. Πηγαίνουμε κάθε ομάδα στο δωμάτιό της, όπου κάθε μια θα ασχοληθεί με το δικό της θέμα. Πηγαινοερχόμαστε στα δωμάτια να εμψυχώσουμε, να λύσουμε απορίες κλπ. Κάνουμε δηλαδή ότι αναφέρει αυτή η παιδαγωγική μέθοδος και στις δια ζώσης συναντήσεις. Στο τέλος τους μαζεύουμε στην ολομέλεια και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους.

Ασύγχρονη εκπαίδευση - Συμβουλές

  • Ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας είναι το forum. Απαντάτε σε μια απορία ενός μαθητή και την απάντηση την βλέπουν και οι υπόλοιποι.
  • Πρέπει να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να γράφουν στο forum, γιατί συνήθως δεν το κάνουν.
  • Καλό είναι για κάθε ενότητα να υπάρχει ένα ξεχωριστό θέμα συζήτησης και όλοι να γράφουν κάτω από αυτό για την συγκεκριμένη ενότητα. Να μην ανοίγουν ξεχωριστά θέματα για την ίδια ενότητα γιατί μετά χάνονται. Οπότε για κάθε ενότητα πρέπει να ανοίγετε εσείς το θέμα συζήτησης.
  • Καλό είναι να απαντάμε στα ερωτήματα του forum σχετικά άμεσα. Πρέπει κάθε ερώτηση να την απαντήσουμε μέσα σε 24 ώρες
  • Το υλικό καλό είναι να μην είναι pdf αρχεία, αλλά να είναι διαδραστικό
  • Πρέπει σε κάθε ενότητα να έχουμε εργασίες για τους μαθητές. Οι εργασίες να μην είναι ένα κείμενο μόνο. Καλό είναι να υπάρχουν σε κάθε ενότητα πολλές μικρές δραστηριότητες.
  • Χρησιμοποιείστε ένα φάκελο στο σύννεφο πχ Google Drive, Dropbox για να αποθηκεύετε όλο το υλικό του μαθήματος. Σε έναν υποφάκελο μπορούν να έχουν πρόσβαση και οι μαθητές να βλέπουν το υλικό τους
  • Χρησιμοποιείστε εργαλεία με τα οποία μπορούν οι μαθητές να δουλέψουν συνεργατικά όπως το έγγραφα Google, παρουσιάσεις Google. Χωρίστε τους μαθητές σε ομάδες και πείτε τους να συγγράψουν μια παρουσίαση ή ένα κείμενο που θα είναι μια εργασία που θα τους αναθέσετε

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα