kerameos
Κοινός τόπος ότι το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση «απελευθερώνει» τους σχολάρχες και πλήττει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών

Με κοινό παρονομαστή ότι οι νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης «απελευθερώνουν» τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και πλήττουν βάναυσα τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών προσήλθαν σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τα κόμματα της αντιπολίτευσης, όπου ξεκίνησε η συζήτηση επί του νομοσχεδίου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και το Κίνημα Αλλαγής, το οποίο είναι παραδοσιακά υπέρ της στήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης, άσκησε δριμεία κριτική τόσο στον τρόπο και το χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου, όσο και στην φιλοσοφία του, υποστηρίζοντας ότι συγκεκριμένες ρυθμίσεις δεν εξυπηρετούν μεταρρυθμιστικές ανάγκες αλλά τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το κόμμα της Ελληνικής Λύσης που τάσσεται υπέρ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜΕΡΑ25 ζήτησαν την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου.

Το νομοσχέδιο, το οποίο κατατέθηκε με fast track διαδικασίες μεσούντος του καλοκαιριού, αναμένεται να εισαχθεί στη Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη. Αύριο στις 10:00 θα πραγματοποιηθεί η ακρόαση φορέων μέσω τηλεδιάσκεψης και στις 13:00 η πρώτη ανάγνωση επί των άρθρων. Η συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ολοκληρώνεται τη Δευτέρα με τη δεύτερη και τελευταία ανάγνωση επί των άρθρων.

«Κόκκινη κάρτα» στο νομοσχέδιο ακόμα και από τη ΔΑΚΕ

Ήδη από τη δημόσια διαβούλευση καταγράφηκαν οι πρώτες αντιδράσεις, κυρίως για το άρθρο 10 που θίγει τον πυρήνα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και το οποίο έλαβε ρεκόρ αρνητικών σχολίων. Φαίνεται ότι η απελευθέρωση και η νομιμοποίηση των αναιτιολόγητων απολύσεων, το «μειωμένο» / «ευέλικτο» ωράριο που θεσμοθετήθηκε σε όλο τον ιδιωτικό τομέα με πρόσχημα τον κορονοϊό, έρχεται τώρα να γίνει καθεστώς και στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης σαρώνοντας τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Ενδεικτικό στοιχείο των ενστάσεων είναι επίσης το ποσοστό των αρνητικών σχολίων που έλαβε συνολικά το νομοσχέδιο στη διάρκεια της διαβούλευσης, το οποίο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το INE-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ έφτασε το 79,16%, ενω και η ΔΑΚΕ ιδιωτικών εκπαιδευτικών ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, «αδειάζοντας» την υπουργό Παιδείας.

«Η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού τους από το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο δεν μπορεί να θεωρείται περιττός κρατικός παρεμβατισμός, αλλά συνιστά μια μη διαπραγματεύσιμη και αναντικατάστατη συνθήκη διαφάνειας, αποτροπής φαινόμενων ανομίας, προστασίας του αγαθού της εκπαίδευσης και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Το Ιδιωτικό Σχολείο είναι πρωτίστως Σχολείο και ο εκπαιδευτικός, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός του, δεν μπορεί να λογίζεται ''εργαζόμενος λάστιχο''… Άλλο η αναγκαία αξιολόγηση σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, και άλλο η εργοδοτική αυθαιρεσία ή η εργαλειοποίησή της για αναίτιες απολύσεις και εκβιαστικές περικοπές ή ακόμη και αντίποινα…» αναφέρει χαρακτηριστικά η ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα.

Νίκη Κεραμέως: Να περιοριστεί ο κρατικός παρεμβατισμός στην ιδιωτική εκπαίδευση

Μετά το νομοσχέδιο για τη δημόσια εκπαίδευση που ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα, το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση έρχεται για να συμπληρώσει τον πρώτο γύρο παρεμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σχολείου είπε κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή η υπουργός Παιδείας. Αναφερόμενη στις νέες ρυθμίσεις, η Νίκη Κεραμέως υποστήριξε ότι στόχος του υπουργείου είναι να διορθώσει τις «μεγάλες στρεβλώσεις» στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Εξαπέλυσε μάλιστα δριμεία επίθεση κατά του ΣΥΡΙΖΑ καταλογίζοντας στην προηγούμενη κυβέρνηση ιδεοληπτική εμμονή, απόπειρα χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης και προσπάθεια αφαίρεσης των χαρακτηριστικών που μπορούν να τη διαφοροποιήσουν», ενώ τάχθηκε κατά του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου που διασφαλίζει τη νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και διασφαλίζει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, κάνοντας λόγο για «αγκυλώσεις» και «περιορισμούς» στη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού!

Η Νίκη Κεραμέως διερωτήθηκε γιατί κάποιος να επιλέξει την ιδιωτική εκπαίδευση, αν αυτή δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί, και παρουσίασε τους τρεις άξονες των αλλαγών:

α) την απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων με μείωση του κρατικού παρεμβατισμού, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) περισσότερη ευελιξία στην αξιοποίηση των κτηριακών εγκαταστάσεων.

Υπεραμύνθηκε δε της ρύθμισης για την απελευθέρωση των αναιτιολόγητων απολύσεων και της κατάργηση της διετίας, υποστηρίζοντας πως πρέπει να μπει τέλος στο καθεστώς της «μονιμοποίησης» των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και ότι θα πρέπει να απομακρύνονται όσοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Σε διαφορετική περίπτωση, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν, όπως είπε, να προσφεύγουν στην Επιθεώρηση Εργασίας, όπως ισχύει για όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

Αναφορικά με την «νομιμοποίηση» της μείωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, η υπουργός μίλησε για μια ευκαιρία που δίνεται στους εκπαιδευτικούς που θέλουν να δουλέψουν λιγότερες ώρες για «περνούν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους στο σπίτι» (!), ενώ για τη ρύθμιση που προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται σαββατοκύριακα ακόμα και καλοκαίρι έκανε λόγο για «νέες ευκαιρίες απασχόλησης των εκπαιδευτικών» και παροχή «κινήτρων» για αύξηση του μισθού τους.

Φωτεινή Πιπιλή: Τομή που εδράζεται στις αξίες του φιλελευθερισμού

«Τομή που εδράζεται στις βασικές αξίες του φιλελευθερισμού» τις οποίες ενστερνίστηκαν οι ψηφοφόροι της ΝΔ χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η εισηγήτρια της πλειοψηφίας Φωτεινή Πιπιλή, προσθέτοντας ότι πρόκειται για την υλοποίηση των εξαγγελιών του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ.

Σχολιάζοντας τα σχόλια που αναρτήθηκαν στη δημόσια διαβούλευση, η βουλευτής της ΝΔ υποστήριξε ότι δεν ήταν όλα αρνητικά αλλά ότι υπήρχαν και θετικά, κυρίως από τους γονείς που είναι «οι βασικοί υποστηρικτές του νομοσχεδίου».

Νίκος Φίλης: Θέλετε να μετατρέψετε τα σχολεία σε mall

Για πολιτική που δημιουργεί σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων και σχολεία για τους λίγους έκανε λόγο ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι μετά τις ρυθμίσεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία που αφορούν μόνο 2.000 μαθητές από το περίπου ένα εκατομμύριο που φοιτά στα δημόσια σχολεία, φέρνει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που αφορά μόνο το 7% των μαθητών.

«Θέλετε να μετατρέψετε τα σχολεία σε mall» είπε ο Νίκος Φίλης απευθυνόμενος προς την Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας πως οι νέες ρυθμίσεις αποτελούν μια «εξόφληση γραμματίου» στους «προεκλογικούς χορηγούς της ΝΔ».

«Το υπουργείο δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να φέρει ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση ενός νέου κύματος του κορονοϊού αλλά να εξοφλήσει ένα γραμμάτιο και να ικανοποιήσει τους προεκλογικούς χορηγούς της ΝΔ» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, και προέτρεψε την υπουργό να αφήσει τις «πονηράδες» περί σύναψης συμβάσεων αορίστου χρόνου των εκπαιδευτικών, μιας και οι εκπαιδευτικοί -όπως είπε- θα απολύονται πλέον αναιτιολόγητα «με συμβάσεις αορίστου χρόνου και χωρίς υψηλές αποζημιώσεις».

Ευελιξία σημαίνει διάλυση των εργασιακών σχέσεων, προσέθεσε, τονίζοντας πως η «η άποψη της υπουργού Παιδείας ότι κάθε ιδιωτικό σχολείο μπορεί να κάνει κουμάντο στην επιχείρηση του δεν ισχύει για την εκπαίδευση» διότι το Σύνταγμα κατοχυρώνει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και δεν μπορεί αυτή να μετατραπεί σε εμπόρευμα. 

Αναφερόμενος στις κατηγορίες που εξαπέλυσαν τόσο η υπουργός Παιδείας όσο και η εισηγήτρια της ΝΔ σχετικά με την αντίθεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο νομοσχέδιο, ο Νίκος Φίλης υπενθύμισε πως ακόμα η ΔΑΚΕ των ιδιωτικών εκπαιδευτικών τάχθηκε κατά των ρυθμίσεων ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Διερωτήθηκε επίσης αν κύριο μέλημα γονιών και μαθητών δεν είναι αν θα αλλάξει το «νομοθέτημα» ΣΥΡΙΖΑ για την ιδιωτική εκπαίδευση ή αν ενδιαφέρονται για το ποια μέτρα θα λάβει το υπουργείο Παιδείας μπροστά σε ένα νέο ενδεχόμενο δεύτερο κύμα κορονοϊού στη χώρα μας. Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσίασε 10 πρωτοβουλίες τις οποίες θα μπορούσε να υλοποιήσει το υπουργείο για τη νέα σχολική χρονιά προτείνοντας μάλιστα να πραγματοποιηθεί σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την επόμενη εβδομάδα.

Διαβάστε επίσης:

Κεραμέως στη Βουλή: Απελευθερώνουμε και το ιδιωτικό σχολείο από αγκυλώσεις και ιδεοληψίες του παρελθόντος

ΣΥΡΙΖΑ: Δέκα άμεσα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο

ΟΙΕΛΕ: «Μόνοι σύμμαχοι της υπουργού Παιδείας οι σχολάρχες και κάποιος σύλλογος χειροκροτητών»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes 2023
Δ’ τάξη Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ: Τράπεζα Θεμάτων-Τα «Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις
Τα «Γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα στις απολυτήριες εξετάσεις της Δ’ τάξης των Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ
Δ’ τάξη Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ: Τράπεζα Θεμάτων-Τα «Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις