Thumbnail
Η αντιμετώπιση ενός γνωστικού αντικειμένου ως εχθρικού προς την ανθρωπιστική παιδεία δείχνει άγνοια του αντικειμένου ή μάλλον προκατάληψη απέναντι σε αυτό. Καταργώντας τον κοινωνιολογικό Λόγο από την δευτεροβαθμια εκπαίδευση,  δεν καταργείται το κοινωνικό. Το κοινωνικό είναι εδώ και βοά

Κεραυνός εν αιθρία το νομοσχέδιο της Υπουργού Παιδείας.  Δράττοντας την ευκαιρία που προσέφερε η πανδημία, τα κλειστά σχολεία και ο τρόμος του θανάτου που επλανάτο πάνω από την Ευρώπη έφερε προς «διαβούλευση» σαρωτικές αλλαγές που αφορούν στην εκπαίδευση. Έτσι βρέθηκε η πολύπαθη εκπαίδευση έρμαιο στα τροποποιητικά συμφραζόμενα της θεόσταλτης-για κάποιους- συγκυρίας.

Μέσα σε ένα ψυχροπολεμικό κλίμα, αναμορφώνοντας το ωρολόγιο πρόγραμμα αιφνιδιάζει την εκπαιδευτική κοινότητα, αφού κατήργησε διδακτικά αντικείμενα  τα οποία τουλάχιστον για την  Γ΄ Λυκείου δίνουν πρόσβαση στα Α.Ε.Ι. Έτσι αντικαθιστά την Κοινωνιολογία με το μάθημα των Λατινικών. Σε αυτήν την κατεύθυνση, αυτόκλητοι υπερασπιστές της υπουργικής πρότασης ως μη όφειλαν, έστερξαν να δώσουν δίκιο στην Υπουργό, γελοιοποιώντας την ίδια της την πρόταση.  Έτσι διαβάζουμε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (2/06/2020) 

«Διαβάζοντας ένα συνηθισμένο πρωϊνό τα συστατικά ενός στοματικού διαλύματος, με έκπληξη θα διαπιστώσουμε πόσα πολλά από αυτά φέρουν λατινικές ονομασίες: η μέντα του αγρού (Mentha arvensis) και ο ευκάλυπτος ο σφαιρικός (Eucalyptus globules)…». 
Να ενημερώσω τον αρθρογράφο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ότι στη Γ’  Λυκείου προετοιμάζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες για τις πανελλήνιες (καλώς ή κακώς). Επιστρατεύουμε όλους τους δυνατούς τρόπους για να είναι ακριβείς στις απαντήσεις τους και όχι για να ακούν «τα Carmina Burana που θα ηχούν ρωμαλέα πέρα από εθνικά σύνορα» (ό.π). 

Ένα δεύτερο σημείο που δείχνει προχειρότητα και άγνοια είναι ένα πρωτοφανές τσουβάλιασμα μαθημάτων και ειδικοτήτων, προκειμένου η Υπουργός να πείσει ότι οι Κοινωνικές Επιστήμες είναι παρούσες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Έτσι επιστρατεύει το Δημοτικό (Ε΄και Στ’ Τάξη) (!) ισχυριζόμενη ότι διδάσκεται η Κοινωνιολογία (!). Δεν γνωρίζει ότι στο Δημοτικό δεν υπάρχουν –εκτεταμένα- ειδικότητες; Στη συνέχεια επικαλείται την Γ΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου, διατεινόμενη την αδειάλειπτη παρουσία της Κοινωνιολογίας.

Οι θεματικές της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Γ΄ Γυμνασίου αφορούν στα δικαιώματα, την Ε.Ε. τα Πολιτεύματα, τις Εκλογές κλπ. Σε ότι αφορά στην Α΄ Λυκείου συνοπτικά θα πω ότι αναφέρεται στους τρεις πυλώνες των νεωτερικών κοινωνιών: οικονομικές σχέσεις, πολιτικές σχέσεις, κοινωνικές σχέσεις. Και τα δυο διδακτικά αντικείμενα ΔΕΝ είναι κοινωνιολογία όσο και αν προσπαθεί κάποιος να βαφτίσει το κρέας ψάρι.

Ένα τρίτο σημείο άξιο παρατήρησης είναι η παρουσία της «Εταιρείας Φιλολόγων» η οποία προτείνει (;) ό,τι ακριβώς πρότεινε και η Υπουργός. Ποια πρόταση προηγείται της άλλης, δεν γνωρίζω. Γνωρίζω όμως ότι όλες οι εκτός πεδίου φωνές μίλησαν για να πείσουν τους καθ ύλην αρμόδιους, τους εκπαιδευτικούς ότι η κοινωνιολογία πρέπει να πάψει να υπάρχει. Έτσι η μεγάλη προοδευτική αφήγηση που ξεκινά με τον Διαφωτισμό και χάρη στην οποία εν πολλοίς αμφισβητήθηκαν οι κοινωνικές έμφυλες ιεροτελεστίες, επιτρέποντας την παρουσία γυναικών στον δημόσιο στίβο, πρέπει να σιωπήσει. 

Η σιωπή των κοινωνικών θεωριών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν εξαλείφει τις κοινωνικές σχέσεις, δεν εξαλείφει τις εργασιακές σχέσεις, τις πολιτικές αποκλεισμού, στιγματισμού και ανθρώπινης τρωττότητας, δεν εξαλείφει τις εξαιρέσεις, τις ιεραρχίες και τις διακρίσεις.

Η αντιμετώπιση ενός γνωστικού αντικειμένου ως εχθρικού προς την ανθρωπιστική παιδεία νομίζω ότι δείχνει άγνοια του αντικειμένου ή μάλλον προκατάληψη απέναντι σε αυτό. Καταργώντας τον κοινωνιολογικό Λόγο από την δευτεροβαθμια εκπαίδευση,  δεν καταργείται το κοινωνικό. Το κοινωνικό είναι εδώ και βοά.

*ΠΕ 78 Μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ξυλοδαρμοσ
Αναμορφωτικά μέτρα σε δύο ανήλικους που λήστεψαν εκπαιδευτικό έξω από το σχολείο
Ανάθεση της υπεύθυνης επιμέλειάς τους σε επιμελητή ανηλίκων, υποχρεωτική παρακολούθηση προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης και παροχή κοινωφελούς...
Αναμορφωτικά μέτρα σε δύο ανήλικους που λήστεψαν εκπαιδευτικό έξω από το σχολείο
καθηγητης γενέθλια
Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ειδήσεις που διαβάζουμε από σχολεία και μαθητές, έχουν να κάνουν με βία, ξύλο, επεισόδια και bullying. Αυτή...

Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων
Γεωργία Ρεμπούτσικα ΕΟΠΠΕΠ
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
Γεωργία Ρεμπούτσικα: Πρόσφατα ενεργοποιήσαμε τα σεμινάρια ΣυΕΠ για μαθητές σχολείων με μια ανταπόκριση πρωτοφανή - Ο ΕΟΠΠΕΠ θα είναι ένας από τους...
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
agxos_panellinion_590_b_7.jpg
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2024 και το κύριο συναίσθημα που συνοδεύει τους μαθητές και τις οικογένειές...
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές