Ενημερωτικό: Τι ισχύει με τις υπεραθμίες
Πότε κρίνεται υπεράριθμο το προσωπικό, πότε γίνεται άρση υπεραριθμίας - Ενημερωτικό του Κοντσιώτης Κωνσταντίνου, αιρετού ΠΥΣΔΕ Λάρισας

Θα ήθελα να σας ενημερώσω για μια ακόμη φορά τι ισχύει για τις υπεραριθμίες, αφού στην επόμενη συνεδρίαση (01/06/2020), το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ν. Λάρισας θα ολοκληρώσει τους πίνακες με τα κενά και πλεονάσματα ανά σχολική μονάδα. Οργανικό κενό υφίσταται όταν υπάρχουν προς διάθεση τουλάχιστον 12 ώρες μαθημάτων Α’ ανάθεσης στον κλάδο. Υπεραριθμία υφίσταται στους κλάδους που οι πλεονάζουσες ώρες μαθημάτων Α' ανάθεσης είναι τουλάχιστον 12 ή όταν υπάρχει συνάδελφος ο οποίος δεν συμπληρώνει 12 ώρες μόνο με μαθήματα Α’ ανάθεσης.

Η διαδικασία ρύθμισης των υπεραριθμιών καθορίζεται από τα Π.Δ. 50/96 και 100/97.

A. Ποιος κρίνεται υπεράριθμος (άρθρο 14 Π.Δ. 50/960)

i. Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Π.Δ. 50

ii. Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.

iii. Από τις διατάξεις των άρθρων αυτών εξαιρούνται όσοι τοποθετήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. α και γ του Π.Δ. 50. Επίσης από φέτος εξαιρούνται οι πολύτεκνοι και πάλι σύμφωνα με τον νόμο 4653/2020.

iv. Για τη διαπίστωση υπεραριθμίας και τη ρύθμισή της, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04 (Φυσικοί, Χημικοί, Φυσιογνώστες, Βιολόγοι, Γεωλόγοι) αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν (ν.4186/2013).

Β. Πού γίνεται η άρση υπεραριθμίας (αρ.12 Π.Δ. 100/97)

Μόνο σε κενή θέση της ίδιας ομάδας σχολείων κατά προτεραιότητα ή σε κενή θέση όμορης ομάδας σχολείων.

Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις σε σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, ο υπεράριθμος δε μετακινείται οργανικά.

Όταν η υπεραριθμία οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου, στο οποίο μετακινούνται οι μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.

Πουθενά δεν προβλέπεται αναγκαστική άρση υπεραριθμίας. Συνεπώς ο χαρακτηρισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεράριθμου σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι χάνεται η οργανική του θέση. Αν το επιθυμεί μετά από αίτησή του τοποθετείται κατά προτεραιότητα σε κενά που υπάρχουν στην ίδια ομάδα ή σε όμορη ομάδα σχολείων και μόνο. Αλλιώς μπορεί να διεκδικήσει κάποια κενή θέση, με βάση τα μόρια μετάθεσης, συγκρινόμενος με όλους τους άλλους που ζητούν βελτίωση θέσης, βρίσκονται στη διάθεση ή ήρθαν με μετάθεση στην περιοχή που ανήκει το σχολείο.

Αν δεν επιθυμεί ή δεν μπορέσει να πάρει νέα θέση, τότε παραμένει υπεράριθμος στο σχολείο του και διατίθεται για τη συμπλήρωση του ωραρίου του σύμφωνα με το αρ.14 παρ.14 του ν.1566/85 .

Γ. Άρση λειτουργικής υπεραριθμίας

Αν τη νέα σχολική χρονιά και πάλι υπάρχει υπεραριθμία (λειτουργική), τότε μετακινείται κατά προτεραιότητα σε λειτουργικό κενό που υπάρχει σε όμορα σχολεία ή σε σχολεία της ίδιας περιοχής μετάθεσης ή σε άλλη περιοχή σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.31 του ν.3848/2010

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΑΒ
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ημαθία: Νεκρός 20χρονος σε μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτων
Το δυστύχημα καταγράφηκε στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξάνδρειας, όταν, για λόγους που διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές, δύο Ι.Χ. αυτοκίνητα...
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ημαθία: Νεκρός 20χρονος σε μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτων
ΔΙΠΛΩΜΑ
Νέες ρυθμίσεις για τη συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων στην ειδική αγωγή και τη σχολική ψυχολογία - Επίσημη έκδοση της 27ης τροποποίησης
Η τροποποίηση φέρει την υπογραφή του Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Νικολάου Παπαϊωάννου, και εντάσσεται στο πλαίσιο της...
Νέες ρυθμίσεις για τη συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων στην ειδική αγωγή και τη σχολική ψυχολογία - Επίσημη έκδοση της 27ης τροποποίησης
Υπουργείο Παιδείας
Κυρώθηκε ο τελικός πίνακας επιλογής υποψηφίων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης στην Κρήτη
Κυρώθηκε ο τελικός πίνακας επιλογής υποψηφίων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
skordo.jpg
Σκόρδο: Ένα φυσικό φάρμακο και superfood
Το σκόρδο ξεχωρίζει ως μια από τις πιο ωφέλιμες τροφές χάρη στην αλλισίνη, μια ένωση πλούσια σε θείο που είναι υπεύθυνη για τα χαρακτηριστικά του...
Σκόρδο: Ένα φυσικό φάρμακο και superfood