Σ. Τσιόδρας: Τέσσερα επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων
«Δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία», σύμφωνα με τον καθηγητή Λοιμωξιολογίας, ο οποίος όμως επιχειρηματολογεί υπέρ του ανοίγματος, τονίζοντας τη θετική πλευρά

Τέσσερα επιχειρήματα που λειτουργούν υπέρ του ανοίγματος των σχολείων ανέφερε ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας, κατά την ενημέρωση για τον κορονοϊό, το απόγευμα της Τρίτης. Υπενθυμίζεται ότι η ανακοίνωση για την επαναλειτουργία ή μη των δημοτικών θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα.

Ο ίδιος χαρακτήρισε την περίοδο που διανύουμε ως την πιο κατάλληλη για να ανοίξουν τα δημοτικά, επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν υπάρχει έως τώρα 100% εγγύηση για την υγεία των μαθητών.

Συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία. Δείχνουν ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. Υπάρχουν όμως και παιδιά που θα περάσουν βαριά τη νόσο και παιδιά που περνούν το σπάνια φλεγμονώδες σύνδρομο. Το συμπέρασμα δεν είναι πως δεν συμβαίνουν αυτά, αλλά ότι συμβαίνουν πολύ σπάνια».

Τα τέσσερα επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων, σύμφωνα με τον κ. Τσιόδρα:

«Πρώτον υπάρχει κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικοιγένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης των σχολείων, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές. 

Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με σχολικές έρευνες, και συμβαίνει λόγω της μικρότερης πιθανότητας αυτά τα παιδιά στο σπίτι να έχουν ένα περιβάλλον που να ευνοεί τη μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία και συνήθως διαβάζουν λιγότερο σε τέτοιες περιόδους.

Δεύτερον, υπάρχει σαφώς ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Αυτό δεν έχει αξιολογηθεί ευρέως αξιολογηθεί και ιδιαίτερα σε συνθήκες του νέου κορονοϊού. 

Σε μελέτες του εξωτερικού η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα, οι περισσότεροι μαθητές/μαθήτριες σε ποσοστό έως και 75% δεν ολοκλήρωναν καν την εργασία που τούς είχε ανατεθεί.

Τρίτον, αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών, με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, κυρίως λόγω της απομάκρυνσής τους από τα σχολεία και το φιλικό τους περιβάλλον. Ο κ. Τσιόδρας υπογράμμισε ότι δεν θα πρέπει να υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».

σχετικά άρθρα

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών: Το πολυνομοσχέδιο να μην περάσει
Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών: Το πολυνομοσχέδιο να μην περάσει
Η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω -οι συνδικαλιστικές ηγεσίες υποχωρούν. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΚΑΤΩ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ -...
Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών: Το πολυνομοσχέδιο να μην περάσει
Κορονοϊός: Η μύτη πιθανόττατα το βασικό σημείο εισόδου του κορονοϊού στο σώμα - Άγνωστη η «δόση» που θα προκαλέσει λοίμωξη
Κορονοϊός: Η μύτη πιθανόττατα το βασικό σημείο εισόδου του κορονοϊού στο σώμα - Άγνωστη η «δόση» που θα προκαλέσει λοίμωξη
«Η αλήθεια είναι πως πραγματικά δεν ξέρουμε. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο από μια καλή εικασία», σημειώνουν οι ερευνητές
Κορονοϊός: Η μύτη πιθανόττατα το βασικό σημείο εισόδου του κορονοϊού στο σώμα - Άγνωστη η «δόση» που θα προκαλέσει λοίμωξη