ΟΧΙ στο «Μεγάλο Αδελφό» ψηφίζει  η σχολική κοινότητα
«Το θέμα της τοποθέτησης καμερών στα σχολεία εγκυμονεί γκρίζες ζώνες εργασίας, με εργασιακή εκμετάλλευση και ένα ψυχρό αύριο της εκπαίδευσης»

Δεν είναι τόσο απλό, όσο παρουσιάζεται το θέμα της τοποθέτησης καμερών στα σχολεία κι έχει πολλά στοιχεία τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, όταν αυτό μάλιστα μπορεί να συνδεθεί με το κομμάτι της τηλεργασίας που ναι μεν, μπορεί να αποτελεί λύση ανάγκης για συγκεκριμένες περιπτώσεις, αλλά παράλληλα εγκυμονεί γκρίζες ζώνες εργασίας, με εργασιακή εκμετάλλευση και ένα ψυχρό αύριο της εκπαίδευσης.

Ένα αύριο που να τοποθετεί απέναντι μαθητές κι εκπαιδευτικούς σε μια οθόνη σήμερα, διότι αύριο την θέση του δασκάλου πιθανά να την έχει ένα …ρομπότ, το οποίο δεν θα  έχει και εργασιακές απαιτήσεις.

Και φυσικά το κόστος του θα είναι ασυναγώνιστα χαμηλότερο από έναν ΑΝΘΡΩΠΟ.

Στο ευαίσθητο κομμάτι των προσωπικών δεδομένων που αγγίζει μαθητές και δασκάλους, νομοθετικά δεν επιτρέπει να αποκαλύπτονται όλα όσα  προστατεύονται μέσα σε μια σχολική αίθουσα.

Μια αίθουσα  που κάποτε ήταν άσυλο ιδεών, τόπος συζητήσεων, ανάπτυξης πνευματικών ικανοτήτων, δασκάλων και μαθητών χώρος συναισθηματικής αλληλεπίδρασης και τόπος κοινωνικής  ένταξης.

Η μαγνητοσκοπημένη εκπαίδευση δεν μπορεί να αγγίξει την αλληλεπίδραση μαθητών και δασκάλων, δεν μπορεί ο φακός να συλλάβει το αστείο, την πλάκα, το πείραγμα, το σαρδάμ που μπορεί να κάνει μια ολόκληρη τάξη να ξεκαρδίζεται στα γέλια και να τραντάζεται ο τόπος, γιατί όλοι μαζί μοιράζονται τη στιγμή!

Κι εκεί  την ώρα της πλάκας, ο δάσκαλος σερβίρει και το κομμάτι της νέας γνώσης που επικάθεται πάνω στο θετικό συναίσθημα του μαθητή κι αφομοιώνεται γρήγορα.

Αυτό ένας φακός δεν μπορεί να το μεταφέρει, όσο καλή σύνδεση κι αν υπάρχει, όσο κι αν και μέσα από το διαδίκτυο οι άνθρωποι γνωρίζονται και μοιράζονται κοινές μνήμες, όπως η φετινή Γ΄ Λυκείου με τις Πανελλαδικές εξετάσεις να μετατρέπονται σε ψηφιακού χαρακτήρα, με όποιες  οικονομικές ανισότητες δεν αποκαλύφθηκαν ποτέ, από μαθητές που δεν είχαν πρόσβαση σε υπολογιστή, σε δεδομένα, σε κινητό  με ικανοποιητική οθόνη.

Η σχολική κοινότητα δάσκαλοι και μαθητές δεν δέχονται τον μεγάλο Αδελφό να καταγράφει, ένα ζωντανό κομμάτι  της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να το μετατρέπει σε εμπόρευμα. Δεν δέχεται  να απαθανατίζει τη ζωή την κινητικότητα, τον τρόπο που ένας άνθρωπος μετέχει σε κοινωνία. Δεν δέχεται να μαγνητοσκοπεί την ιερή ώρα που ένας δάσκαλος κι ένας μαθητής μοιράζονται τη ΓΝΩΣΗ.

*Πάρη Ντελκή, Εκπαιδευτικός - Δημοσιογράφος

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ερευνητές στην Ταϊλάνδη σχεδιάζουν να αρχίσουν τη δοκιμή σε ανθρώπους ενός πιθανού εμβολίου για τον νέο κορονοϊό τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Maurice Born, ο φιλέλληνας Γαλλο-Ελβετός αρχιτέκτονας και εθνολόγος
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
«Ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτια προετοιμασμένος και μπορεί να διαχειριστεί την τάξη του, τους μαθητές του, δεν έχει να φοβηθεί κάτι, εξάλλου η...
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό