«Μπροστά στις εκλογές φυσάει αδιαφορία!»
Η προηγούμενη συνδικαλιστική χρονιά ήταν χρονιά κυβερνητικής αλλαγής. Τον «ντροπαλό» νεοφιλελευθερισμό του ΣΥΡΙΖΑ διαδέχτηκε ο φανατικός νεοφιλελευθερισμός της ΝΔ. Μέσα στους 4 μήνες της νέας κυβέρνησης αποκαλύφθηκε τι σημαίνει η «πατριωτική εκπαίδευση» και η αριστεία της ΝΔ. Η μονιμοποίηση των αναπληρωτών – αίτημά μας – παραπέμπεται στις καλένδες των μνημονιακών εξαρτήσεων, ενώ η ειδική αγωγή δεν είναι προτεραιότητά τους, όπως φαίνεται. Το επικουρικό μας ταμείο (τα χρήματά μας δηλαδή) θα δοθεί σε ιδιωτικά fans και όποιος προλάβει πρόλαβε μετά τα 68-70 χρόνια υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο!
Ασφαλιστικά και εργασιακά μας δικαιώματα ακυρώνονται καθημερινά ενώ ο κυβερνητικός συνδικαλισμός αρέσκεται σε μια ήπια διαχείριση, χωρίς στρατηγική Νίκης, που να απαντάει σε όλα αυτά τα αρνητικά που σχεδιάζονται χρόνια για τη δημόσια εκπαίδευση.
Χωρίς τη συγκρότηση ενός κοινού Μετώπου κατά της παράδοσης σε ιδιωτικές εταιρείες των επικουρικών ταμείων των 1.250.000 εργαζομένων και την αποτροπή του εργασιακού μεσαίωνα ο «συντηρητικός χειμώνας», που έρχεται θα «σαρώσει» ότι βρει μπροστά του!
«Η σιωπή της συνενοχής;»
Αποτέλεσμα αυτής της σιγαλιάς είναι οι συνάδελφοι να αποστρατεύονται από τις διαδικασίες της ΕΛΜΕ και της συλλογικής διεκδίκησης και να επιλέγουν προσωπικές λύσεις με αποκορύφωμα τον ιδιότυπο συναγωνισμό προσόντων καριέρας στην ιεραρχία της διοίκησης. Βέβαια δεν υπολογίζουν ότι για να εφαρμοστούν τα σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα, το πολιτικό σύστημα θέλει να χειραγωγήσει οριζοντίως και καθέτως όλη την ιεραρχία μέχρι και τα θεμέλια των σχολείων! Κακά τα ψέματα κανένας δεν θα μπορέσει να σωθεί μόνος του!
Την ίδια στιγμή που ο κλάδος είναι χαλαρός και δεν μπορεί να κάνει ούτε Δ.Σ. στην ΕΛΜΕ με πλήρη σύνθεση (των 9 μελών του) τόσο η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, όσο και ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Αντωνίου «πρώην αριστερός» νυν φιλελέ (;), που δε θέλει απλά να μας γυρίσει στο 2014, αλλά 40 χρόνια πίσω…, στον επιθεωρητή (ΙΕΡΑΞ ΕΡΧΕΤΑΙ), ετοιμάζουν σκληρό ροκ με αξιολόγηση και αυξημένο πειθαρχικό ρόλο σχολικών συμβούλων και διευθυντών.
Αξιοποιούν φυσικά τα "παγώματα" αντί κατάργησης της αξιολόγησης του ΣΥΡΙΖΑ και τη φιλοσοφία του πορίσματος Λιάκου και το νόμο Διαμαντοπούλου, και οργανώνουν το «επόμενο βήμα», της σκληρής νεοφιλελεύθερης πολιτικής τους για να πάρουν «ρεβάνς» σε ιδεολογικό και εργασιακό επίπεδο.
Ο νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ και κάτι παρατρεχάμενοι πιστεύουν ότι το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι η αξιολόγηση. Ούτε οι συνέπειες της κρίσης, ούτε το περιεχόμενο, ούτε οι υποδομές, τίποτα. Μόνο η αξιολόγηση!
Προετοιμάζουν την επαναφορά της βάσης του 10 και της τράπεζας θεμάτων, και τη γενναία μείωση των εισακτέων, με ταυτόχρονη δραστική συρρίκνωση του ΓΕΛ!
Με τις ΣΕΚ (σχολές επαγγελματικής κατάρτισης), σχεδιάζουν να λειτουργήσουν από το επόμενο σχολικό έτος, έξω από το τυπικό σύστημα εκπαίδευσης (που θα μπορούν να ιδρύουν όλα τα Υπουργεία, δημόσιοι-ιδιωτικοί φορείς και φυσικά πρόσωπα κ.α.), θα αναγκάζουν τους περισσότερους μαθητές μετά το Γ/σιο να μπουν σε αυτό δίκτυο, με το κίνητρο της επιδοτούμενης μαθητείας, με αποτέλεσμα τα περισσότερα ΕΠΑΛ να οδηγηθούν σε κλείσιμο. Άρα θα έχουμε και κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του επιπέδου 4. Στα θέματα αυτά τι απαντούν ΔΑΚΕ και ΣΥΜΜΑΧΙΑ;
Οι αλλαγές αυτές σε συνδυασμό με την πρόσφατη εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΑΕΙ με τα ιδιωτικά κολέγια δημιουργεί μια πελατεία δεκάδων χιλιάδων μαθητών σε αυτά, δίνοντας έτσι χείρα βοηθείας και στους σχολάρχες, ενώ οι άριστοι θα είναι όσοι έχουν και κατέχουν να πληρώνουν τα κολέγια.
Μπορούμε να κάνουμε κάτι;
Δεν υιοθετούμε ως συνδικαλιστική κίνηση το δόγμα «εντέλει αξίζουμε ότι παθαίνουμε», αλλά αντιτείνουμε στην «αθέατη όψη» των χαλεπών ημερών τους εκπαιδευτικούς συλλογικούς αγώνες που δεν έγιναν και οφείλουμε να κάνουμε ως οργανωμένος κλάδος πριν έρθουν τα χειρότερα, που περισσότεροι συνάδελφοι δεν γνώρισαν! Τώρα θα δοκιμαστούν οι προσωπικές και συλλογικές αντοχές του κλάδου. Γνωρίζουμε ότι μετά και την απογοήτευση από το «δεν υπάρχει εναλλακτική» του ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχει κάμψη στην πίστη ότι με τους αγώνες και τη συμμετοχή στο σωματείο μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση μας και να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας. Όμως η πραγματικότητα διδάσκει ότι πιο πολλά κερδίζουμε όταν αγωνιζόμαστε, παρά όταν «αναθέτουμε» σε κάποιο σωτήρα, είτε κυβέρνηση-είτε αιρετό, παράταξη κοκ. Με κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες πετύχαμε πολλά σε κρίσιμες φάσεις για τον κλάδο, αυτά που θέλουν να μας αφαιρέσει με κάθε τρόπο το πολιτικό σύστημα.
Βέβαια αν συνεχίσει να «φυσάει αδιαφορία», η εκπαιδευτική πραγματικότητα θα μετατραπεί σε «τοπίο στην ομίχλη» και ο εργασιακός χώρος θα γίνει εφιάλτης για του περισσότερους, αν δεν αντιδράσουν.
Δεν πετάμε όμως στα σύννεφα. Αυτά που κερδίζουμε είναι ψίχουλα μπροστά σε αυτά που μας παίρνουν. Όμως κάτι τέτοιο δεν είναι νομοτελειακό. Είμαστε 150.000 εκπαιδευτικοί και δεν έχουμε δείξει τη δύναμή μας. Η πρόσφατη προσπάθεια τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης, όσο και της τωρινής, να περιορίσουν το απεργιακό δικαίωμα και να ελέγξουν τα σωματεία κάτι δείχνει. Κάτι φοβούνται για το μέλλον. Πρέπει να γυρίσουμε την πλάτη στον κρατικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ).
Τα μεγάλα κενά των σχολείων πρέπει να καλυφθούν με την μονιμοποίηση των αναπληρωτών, κάτι που δεν ψήφισαν στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ τα ΣΥΝΕΚ=ΣΥΡΙΖΑ και η ΔΑΚΕ=ΝΔ. Αυτός ο συνδικαλισμός δε μπορεί να πετύχει τίποτα. Με το ΠΑΜΕ υπάρχουν κάποια πεδία κοινής δράσης στο σωματείο, όμως συνολικά δεν επιδιώκει την ανάπτυξη ενός μαζικού ενωτικού κινήματος, αλλά κομματικά ελεγχόμενων αντιδράσεων. Σήμερα υπάρχει ανάγκη ενός αγωνιστικού συντονισμού, για μια άλλη πλειοψηφία στο Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, από τις εκλογές της 4ης Δεκεμβρίου.
Η στάση μας στο Δ.Σ.
Αυτό το συνδικαλισμό επιδιώκουμε να υπηρετούμε με όρους κινήματος, μέσα και έξω από το ΔΣ. Κρίσιμες αποφάσεις της Β’ ΕΛΜΕ, όπως η στάση του σωματείου (προς το παρόν) για την αξιολόγηση (δεν υπάρχει καλή και κακή αξιολόγηση), στα διοικητικά-υπηρεσιακά-εργασιακά θέματα συναδέλφων κ.α. πάρθηκαν με την καταλυτική μας παρουσία.
Χωρίς την πίεση και τη συμβολή της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ στο Δ.Σ. οι αποφάσεις της Β’ ΕΛΜΕ ίσως να μην είχαν την αποτελεσματικότητα και την αποδοχή!
Σας καλούμε να μας στηρίξετε και στις εκλογές στις 4-12-2019!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ΟΧΙ στη διάλυση του ΓΕΛ- ΟΧΙ στο «νέο» Λύκειο
Μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των αναπληρωτών τώρα! Όχι σε κάθε προσοντολόγιο!
Μείωση ηλικιακού ορίου συνταξιοδότησης – όχι στην ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού
Ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις!
Όχι στην αυτοαξιολόγηση και σε κάθε μορφή αξιολόγησης!
Μείωση των μαθητών ανά τμήμα – μείωση του διδακτικού ωραρίου
Όχι στη βάση του 10 – δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλο το λαό
Κανένα παιδί έξω από τα σχολεία
Αναβάθμιση της Δημόσιας ΤΕΕ
Για μια ζωή με δημοκρατία, δουλειά, αξιοπρέπεια, ανεξαρτησία, ενάντια σε πόλεμο και τον ιμπεριαλισμό
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
Για Δ.Σ. Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας
ΕΠΩΝΥΜΟ | ΟΝΟΜΑ | ΣΧΟΛΕΙΟ |
Ζαραβίνας | Μιχάλης | ΓΕΛ Θέρμου |
Κορδάτος | Κώστας | ΕΠΑΛ Καινουργίου |
Λογκιζίδου | Κυριακή (Καίτη) | Γ/σιο Θέρμου |
Τσιλίκης | Βασίλης | 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου |
Τσίντζου | Μαριάνα | Ενιαίο Ειδικό Επ. Γ/σιο - Λύκειο Αγρινίου |
Για Ε.Ε. | ||
Μουτάφης | Νίκος | 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου |
ΣΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ, ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ
ΑΛΛΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΑΥΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΘΕΛΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΗΣ...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ, ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΜΑΣ,
ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟΛΜΑΜΕ ...
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
Α.Ε.Κ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη