Οδηγός λεωφορείου
Η έλλειψη επαγγελματιών εκτοξεύει μισθούς και φέρνει ανατροπές στην εφοδιαστική αλυσίδα

Σε μια εποχή που η τεχνολογία αναδιαμορφώνει ριζικά τον εργασιακό χάρτη, ένα επάγγελμα παραμένει απολύτως κρίσιμο για την Ευρώπη και ταυτόχρονα γίνεται αντικείμενο «χρυσών» αμοιβών: οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών.

Η ζήτηση εκτοξεύεται, οι μισθοί ανεβαίνουν κατακόρυφα, ενώ οι επιχειρήσεις πασχίζουν να συγκρατήσουν το προσωπικό τους.

Η Ευρώπη μπροστά σε κρίση οδηγών

Η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών καταγράφει περισσότερες από 3,6 εκατομμύρια κενές θέσεις οδηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Παράλληλα, η μέση ηλικία των οδηγών ανεβαίνει επικίνδυνα: στη Γερμανία ξεπερνά τα 48 έτη, στη Γαλλία τα 47 και στην Ελλάδα πλησιάζει τα 51.

Το αποτέλεσμα είναι προφανές: δεκάδες χιλιάδες οδηγοί θα αποχωρήσουν τα επόμενα χρόνια και δεν υπάρχουν αρκετοί νέοι για να καλύψουν το κενό.

Οι επιπτώσεις είναι ήδη ορατές στην εφοδιαστική αλυσίδα: αυξανόμενα κόστη, καθυστερήσεις στα δρομολόγια και πίεση στις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση.

οδήγηση

Ραγδαία αύξηση μισθών – Oι οδηγοί «χρυσώνουν»

Η έλλειψη επαγγελματιών έχει δημιουργήσει μια πρωτοφανή πίεση στους μισθούς. Στη Γερμανία, οι αμοιβές για διεθνείς μεταφορές αγγίζουν πλέον τα 4.000 ευρώ καθαρά τον μήνα, ενώ σε Ολλανδία και Βέλγιο ξεπερνούν τα 3.500 ευρώ. Στις σκανδιναβικές χώρες, οι αποδοχές φτάνουν έως και τα 5.000 ευρώ λόγω μεγάλων αποστάσεων και δύσκολων συνθηκών.

Στην Ελλάδα, η κατάσταση ακολουθεί παρόμοιο μοτίβο: οι έμπειροι οδηγοί μεγάλων φορτηγών διεθνών μεταφορών φτάνουν τα 2.500–3.000 ευρώ καθαρά, ενώ εταιρείες που εκτελούν ευρωπαϊκά δρομολόγια προσφέρουν bonus απόδοσης, επιδότηση εκπαίδευσης και κάλυψη εξόδων διαμονής για να κρατήσουν προσωπικό.

Το μεγάλο στοίχημα για τη νέα γενιά

Παρά τη βελτίωση των αμοιβών, η νέα γενιά παραμένει επιφυλακτική. Οι απαιτητικές συνθήκες εργασίας, τα μεγάλα διαστήματα μακριά από το σπίτι και οι περιορισμένες υποδομές στάθμευσης και ανάπαυσης αποθαρρύνουν τους νέους να ακολουθήσουν το επάγγελμα.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι χωρίς συνεκτική ευρωπαϊκή στρατηγική για την ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού, η κρίση οδηγών θα οξυνθεί τα επόμενα χρόνια.

Το τιμόνι δεν είναι πλέον «χαμηλής αμοιβής»

Η αλήθεια είναι ότι το επάγγελμα του οδηγού φορτηγού στην Ευρώπη έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο καλοπληρωμένα τεχνικά επαγγέλματα.

Το μέλλον θα δείξει αν η νέα γενιά θα τολμήσει να το ακολουθήσει ή αν οι ευρωπαϊκές χώρες θα αναγκαστούν να στραφούν σε μετακίνηση εργατικού δυναμικού από τρίτες χώρες για να κρατήσουν την καρδιά της εφοδιαστικής αλυσίδας σε λειτουργία.

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ: Η πιο ΕΥΚΟΛΗ εξ αποστάσεως Πιστοποίηση Αγγλικών golearn σε 2 ημέρες - Την παίρνετε από το σπίτι σας

Πιστοποίηση Η/Υ  - ECDL golearn για το Δημόσιο σε 2 ημέρες στα χέρια σου

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

patron.jpg
Tελετή Εγκαινίων των νέων δωματίων της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι
Τελετή Εγκαινίων των νέων δωματίων της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι 21.10.25 και ώρα: 11.00 π.μ.
Tελετή Εγκαινίων των νέων δωματίων της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι
Η Σοφία Ζαχαράκη στην Κρήτη
Σοφία Ζαχαράκη: «Δεσμεύομαι να γινόμαστε καλύτεροι στον προγραμματισμό προσλήψεων»
«Στόχος το 2026 οι αναπληρωτές να φτάνουν λίγες μέρες νωρίτερα για να οργανώσουν τη ζωή τους» - Δεσμεύσεις για καλύτερο προγραμματισμό προσλήψεων...
Σοφία Ζαχαράκη: «Δεσμεύομαι να γινόμαστε καλύτεροι στον προγραμματισμό προσλήψεων»
slider_Fava Cycle in the Greek Islands.JPG
Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αναδεικνύει τον «Κύκλο της φάβας στη νησιωτική Ελλάδα» ως στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Φυτογενετικών Πόρων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αναδεικνύει τον «Κύκλο της φάβας στη νησιωτική Ελλάδα» ως στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς