Thumbnail
του Γιώργου Δρέτα

    Είναι γνωστό και χιλιοειπωμένο ότι το σημερινό σχολείο δεν αρέσει στα παιδιά, δεν έχει την εμπιστοσύνη των γονέων, δεν εμπνέει τους εκπαιδευτικούς. Είναι ένα σχολείο του παρελθόντος, μη ανταποκρινόμενο στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.

    Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι η κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει ως κύριο στόχο τη (σταδιακή) βελτίωση του υφιστάμενου συστήματος, με σκοπό την προσαρμογή του στα νέα κοινωνικά, οικονομικά και εκπαιδευτικά δεδομένα. Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι η κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν έχει σκοπό να “βολέψει” τα κάθε είδους κλαδικά συμφέροντα ή να διατηρήσει τις “υπάρχουσες ισορροπίες”, αλλά να διορθώσει τα “κακώς κείμενα” προς όφελος κυρίως των μαθητών και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.

    Θυμίζω ότι η κατά Pareto άριστη ισορροπία είναι αυτή από την οποία οποιαδήποτε μετακίνηση δεν μπορεί να ωφελήσει κάποια άτομα χωρίς να βλάψει κάποια άλλα.

   Με τις τελευταίες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα του Νέου Λυκείου προβλέπεται διδασκαλία της Ιστορίας πέντε (5) ώρες την εβδομάδα (2 ώρες γενικής παιδείας και 3 ώρες προσανατολισμού) για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι έχουν επιλέξει τον τομέα οικονομικών επιστημών και πληροφορικής. Οι μαθητές αυτοί κάνουν 5 ώρες Ιστορία την εβδομάδα, χωρίς όμως να εξετάζονται πανελλαδικά στο μάθημα αυτό, δηλαδή δεν υπολογίζεται ο βαθμός του μαθήματος της Ιστορίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αντίθετα, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι ο Προγραμματισμός (διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαία) και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαία).

   Αν και δεν παραβλέπω τη σημασία της γενικής παιδείας των μαθητών, μου φαίνεται υπερβολικό να αναγκάζονται να παρακολουθούν 5 ώρες την εβδομάδα ένα μάθημα που το διδάσκονται επί 12 χρόνια (από την Α΄ Δημοτικού) και συνάμα δεν βρίσκεται στο πρόγραμμα σπουδών των Σχολών που έχουν επιλέξει να εισαχθούν και να φοιτήσουν. Είναι δύσκολο επίσης για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα στη Γ΄ Λυκείου να προσελκύσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών και να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους.

    Μήπως θα έπρεπε οι υπεύθυνοι σχεδιασμού και άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής να ξαναδούν λίγο το θέμα;

Γιώργος Δρέτας

Καθηγητής – ΠΕ09 Οικονομολόγος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φάρμακα
Ozempic και στοματική υγεία: Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί για τις παρενέργειες των ενέσιμων φαρμάκων GLP-1
Ραγδαία αύξηση της χρήσης GLP-1 και νέες ανησυχίες για τη στοματική υγεία
Ozempic και στοματική υγεία: Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί για τις παρενέργειες των ενέσιμων φαρμάκων GLP-1
daskala
Εκπαιδευτικοί υπό πίεση για διανυκτερεύσεις σε σχολικές μονάδες! Η σκοτεινή πλευρά των sleepovers
«Sleepovers»: Η νέα μόδα του ύπνου μαθητών μέσα στα σχολεία προκαλεί τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί υπό πίεση για διανυκτερεύσεις σε σχολικές μονάδες! Η σκοτεινή πλευρά των sleepovers
sleep_less_0.jpg
Γιατί να στρώνεις το κρεβάτι σου κάθε πρωί: Το απλό βήμα που βελτιώνει την ψυχική υγεία και οδηγεί στην επιτυχία
Μια καθημερινή ρουτίνα που ενισχύει την ευεξία και μειώνει το άγχος
Γιατί να στρώνεις το κρεβάτι σου κάθε πρωί: Το απλό βήμα που βελτιώνει την ψυχική υγεία και οδηγεί στην επιτυχία