Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος νόμος 4327/15 (ΦΕΚ -50 Α/14-5-15). Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015. “Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις”. Με το Νομοσχέδιο επιχειρείται ένα ποιοτικό άλμα στην επιλογή των στελεχών, με την εισαγωγή διαδικασιών συμμετοχικής και άμεσης δημοκρατίας. Η εμπλοκή του Συλλόγου Διδασκόντων στη διαδικασία αποτελεί απολύτως θετική εξέλιξη.
Αναφορικά με το Άρθρο 25 «Κρίση και επιλογή υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ., υπευθύνων τομέων Ε.Κ. …»:
Πιο συγκεκριμένα με το: Άρθρο 17 παραγρ. ββ). Προϋποθέσεις επιλογής: Για τις θέσεις Διευθυντών Ε.Κ., εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 12, ΠΕ 14, ΠΕ 17, ΠΕ 18, ΠΕ 19 και ΠΕ 20.
Και: Άρθρο 17. Κριτήρια επιλογής παραγρ.3........................... Ειδική προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση υποδιευθυντή και υπεύθυνου τομέα Ε.Κ. είναι ο εκπαιδευτικός να ανήκει σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Ε.Κ.
Θα είμαστε ο μόνος κλάδος εκπαιδευτικών οι ΤΕ01 που ενώ έχουμε το δικαίωμα του εκλέγειν στερούμαστε το δικαίωμα του εκλέγεσθαι από τους Συλλόγους διδασκόντων.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01 του Ν. 1566/85 έχουν διορισθεί στην δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με συγκεκριμένο προσοντολόγιο, το οποίο καθορίζει ακόμα και σήμερα τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, τα εκπαιδευτικά καθήκοντα και τις υπηρεσιακές μεταβολές κάθε κλάδου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο της ΣΕΛΕΤΕ (άρθρο 24 Ν.Δ. 3971/7-9-1959), όπου προκύπτει από έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με αριθ. Πρωτ. 146146/17-11-1964, οι πτυχιούχοι των Σχολών Εργοδηγών με την απόκτηση του πτυχίου της ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ κατατάσσονται στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα με τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες του κράτους.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01 σύμφωνα με τον Ν.1566/85 αρθρο11, το Ν. 2640/98, το ΠΔ. 25/2002 ακόμα και τον πιο πρόσφατο νόμο 3848/2010 της Διαμαντοπούλου είχαν το δικαίωμα να εκλέγονται σε θέσεις Υπευθύνων Τομέων Ε.Κ και Υποδιευθυντών Ε.Κ που τώρα τους αφαιρείται. Επιπλέον, ο αποκλεισμός τους από την διαδικασία αξιολόγησης δημιουργεί ηθικά, κοινωνικά παιδαγωγικά συνεργατικά και νομικά προβλήματα.
Θεωρούμε ότι ήταν μια ενέργεια απροσεξίας και όχι κάποιων συντεχνιακών συμφερόντων άλλων ειδικοτήτων και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποκαταστήσει άμεσα την αδικία που έγινε στο συγκεκριμένο κλάδο στο νόμο 4327/15 “Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις”, που ψηφίστηκε στις 14-5-2015.
Βασική αρχή όλων μας θα πρέπει να είναι ότι όλοι οι κλάδοι εκπαιδευτικών έχουν δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής στην αξιολόγηση και κρίσης τους από τους Συλλόγους Διδασκόντων αν είμαστε ικανοί να υπηρετήσουμε ως Τομεάρχης της ειδικότητάς μας <υπευθύνων τομέα> στο Ε.Κ που είναι αποκλειστικά και ο φυσικός μας χώρος στον οποίο έχουμε αποκλειστική διάθεση εκπαιδευτικής απασχόλησης μιας και είμαστε καθαρά εργαστηριακοί καθηγητές.
--
* Με εκτίμηση
* [email protected]
* εκπαιδευτικός
ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη