Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 25 Ιουνίου τα στατιστικά των πανελλαδικών εξετάσεων ανά μάθημα και βαθμολογική κλίμακα. Αυτό που είναι εύκολα εμφανές σε ότι αφορά το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), είναι η μεγάλη απόκλιση στους αριστούχους μεταξύ της φετινής και της περσινής χρονιάς. Από το γράφημα που ακολουθεί είναι ευδιάκριτο ότι οι αριστούχοι – δηλαδή όσοι έγραψαν άνω του 18 - από 33% το έτος 2012 μειώθηκαν σε 18% το 2013. Κατά αντιστοιχία το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από την βάση του 10, φέτος άγγιξε το πολύ υψηλό ποσοστό του 36% έναντι του 25% που ήταν το περσινό ποσοστό.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η επίδοση αυτή είναι η τέταρτη χειρότερη μεταξύ των ετών 2003 - 2013. Επιχειρώντας να αναλύσουμε τα αίτια αυτής της καθίζησης στο μάθημα Α.Ο.Θ. θα μπορούσαμε να εστιάσουμε στα εξής στοιχεία.
1.Από τη βαθμολόγηση ήταν εμφανές ότι στην άσκηση της ομάδας Γ, υπήρξε σε μεγάλο βαθμό παρανόηση από τους μαθητές, οι οποίοι επηρεαζόμενοι από την άσκηση 8 του σχολικού βιβλίου σελίδα 50, υπολόγισαν 2 ελαστικότητες τόξου. Το λάθος αυτό έδειξε ότι πολλοί υποψήφιοι δεν είχαν κατανοήσει σε βάθος τον ορισμό της έννοιας ceteris paribus.
2.Ένα άλλο σημείο το οποίο δημιούργησε προβλήματα στους εξεταζόμενους ήταν στην ίδια ομάδα το 3οερώτημα, όπου απαιτούσε να τεκμηριωθεί για ποιο λόγο είναι σημαντική η γνώση της ελαστικότητας ζήτησης. Οι μαθητές δεν έχουν φαίνεται εξοικειωθεί με ένθετα θεωρητικά ζητήματα σε ασκήσεις.
3.Στην ομάδα Δ, είναι αλήθεια ότι ακόμα και εμείς οι εκπαιδευτικοί, νοιώσαμε έκπληξη από το τελευταίο ερώτημα που ζητούσε να τεκμηριωθεί σε ποια ποσότητα μεγιστοποιούνται τα κέρδη της εταιρείας εάν η τιμή είναι 72 χρηματικές μονάδες. Βέβαια τα 2 μόρια που λάμβανε η απάντηση δεν είναι ικανά να δημιουργήσουν σοβαρές στρεβλώσεις, όμως σίγουρα ως ερώτημα ξένισε.
4.Στην ομάδα Δ πάλι, όσοι υποψήφιοι δεν γνώριζαν τη συνθήκη μεγιστοποίησης του μέσου προϊόντος, ήταν αδύνατο να προχωρήσουν σε άλλα ερωτήματα, οπότε αυτόματα έχασαν την άσκηση. Όμως πρόκειται για κλασσική άσκηση που στηρίζεται στην άσκηση 7 του σχολικού βιβλίου στην σελίδα 77, οπότε δεν μπορεί κάποιος να υποστηρίξει ότι αιφνιδιάστηκε.
5.Τέλος, πολλά προβλήματα – διαχρονικά – παρατηρούνται στη διόρθωση της θεωρίας. Πολλοί συνάδελφοι (ευτυχώς) κρίνουν την θεωρία ανάλογα με τον βαθμό κατανόησής της από τον υποψήφιο. Δεν απαιτούν δηλαδή την πιστή αναπαραγωγή του σχολικού βιβλίου. Άλλοι πάλι, ίσως παρασυρόμενοι από τον τρόπο διόρθωσης του μαθήματος Α.Ο.Δ.Ε., απαιτούν την πιστή αναπαραγωγή του αντίστοιχου θεωρητικού ζητήματος μέσα από το σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό θεωρώ ότι είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα στη διόρθωση που τεκμηριώνει και πολλές αποκλίσεις μεταξύ αυτών που κάποιος υποψήφιος θεωρεί ότι έγραψε και του βαθμού που τελικά έλαβε.
Προκειμένου να δείτε τα στατιστικά σε όλα τα μαθήματα, πατήστε ΕΔΩ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη