Thumbnail
Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 25 Ιουνίου τα στατιστικά των πανελλαδικών εξετάσεων ανά μάθημα και βαθμολογική κλίμακα. Αυτό που είναι εύκολα εμφανές σε ότι αφορά το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ)

Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 25 Ιουνίου τα στατιστικά των πανελλαδικών εξετάσεων ανά μάθημα και βαθμολογική κλίμακα. Αυτό που είναι εύκολα εμφανές σε ότι αφορά το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), είναι η μεγάλη απόκλιση στους αριστούχους μεταξύ της φετινής και της περσινής χρονιάς. Από το γράφημα που ακολουθεί είναι ευδιάκριτο ότι οι αριστούχοι – δηλαδή όσοι έγραψαν άνω του 18 - από 33% το έτος 2012 μειώθηκαν σε 18% το 2013. Κατά αντιστοιχία το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από την βάση του 10, φέτος άγγιξε το πολύ υψηλό ποσοστό του 36% έναντι του 25% που ήταν το περσινό ποσοστό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η επίδοση αυτή είναι η τέταρτη χειρότερη μεταξύ των ετών 2003 - 2013. Επιχειρώντας να αναλύσουμε τα αίτια αυτής της καθίζησης στο μάθημα Α.Ο.Θ. θα μπορούσαμε να εστιάσουμε στα εξής στοιχεία.

1.Από τη βαθμολόγηση ήταν εμφανές ότι στην άσκηση της ομάδας Γ, υπήρξε σε μεγάλο βαθμό παρανόηση από τους μαθητές, οι οποίοι επηρεαζόμενοι από την άσκηση 8 του σχολικού βιβλίου σελίδα 50, υπολόγισαν 2 ελαστικότητες τόξου. Το λάθος αυτό έδειξε ότι πολλοί υποψήφιοι δεν είχαν κατανοήσει σε βάθος τον ορισμό της έννοιας ceteris paribus. 

2.Ένα άλλο σημείο το οποίο δημιούργησε προβλήματα στους εξεταζόμενους ήταν στην ίδια ομάδα το 3οερώτημα, όπου απαιτούσε να τεκμηριωθεί για ποιο λόγο είναι σημαντική η γνώση της ελαστικότητας ζήτησης. Οι μαθητές δεν έχουν φαίνεται εξοικειωθεί με ένθετα θεωρητικά ζητήματα σε ασκήσεις. 

3.Στην ομάδα Δ, είναι αλήθεια ότι ακόμα και εμείς οι εκπαιδευτικοί, νοιώσαμε έκπληξη από το τελευταίο ερώτημα που ζητούσε να τεκμηριωθεί σε ποια ποσότητα μεγιστοποιούνται τα κέρδη της εταιρείας εάν η τιμή είναι 72 χρηματικές μονάδες. Βέβαια τα 2 μόρια που λάμβανε η απάντηση δεν είναι ικανά να δημιουργήσουν σοβαρές στρεβλώσεις, όμως σίγουρα ως ερώτημα ξένισε. 

4.Στην ομάδα Δ πάλι, όσοι υποψήφιοι δεν γνώριζαν τη συνθήκη μεγιστοποίησης του μέσου προϊόντος, ήταν αδύνατο να προχωρήσουν σε άλλα ερωτήματα, οπότε αυτόματα έχασαν την άσκηση. Όμως πρόκειται για κλασσική άσκηση που στηρίζεται στην άσκηση 7 του σχολικού βιβλίου στην σελίδα 77, οπότε δεν μπορεί κάποιος να υποστηρίξει ότι αιφνιδιάστηκε. 

5.Τέλος, πολλά προβλήματα – διαχρονικά – παρατηρούνται στη διόρθωση της θεωρίας. Πολλοί συνάδελφοι (ευτυχώς) κρίνουν την θεωρία ανάλογα με τον βαθμό κατανόησής της από τον υποψήφιο. Δεν απαιτούν δηλαδή την πιστή αναπαραγωγή του σχολικού βιβλίου. Άλλοι πάλι, ίσως παρασυρόμενοι από τον τρόπο διόρθωσης του μαθήματος Α.Ο.Δ.Ε., απαιτούν την πιστή αναπαραγωγή του αντίστοιχου θεωρητικού ζητήματος μέσα από το σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό θεωρώ ότι είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα στη διόρθωση που τεκμηριώνει και πολλές αποκλίσεις μεταξύ αυτών που κάποιος υποψήφιος θεωρεί ότι έγραψε και του βαθμού που τελικά έλαβε.

Προκειμένου να δείτε τα στατιστικά σε όλα τα μαθήματα, πατήστε ΕΔΩ.

 

http://www.aoth.edu.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ρατσι
Η Ένωση Γονέων Θερμαϊκού έσβησε τα ρατσιστικά συνθήματα που γράφτηκαν στο 1ο Γυμνάσιο Περαίας

Μια συμβολική αλλά και ουσιαστική δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Μαΐου στο 1ο Γυμνάσιο Περαίας, όπου γονείς,...

Η Ένωση Γονέων Θερμαϊκού έσβησε τα ρατσιστικά συνθήματα που γράφτηκαν στο 1ο Γυμνάσιο Περαίας
metaptixiako.jpg
Παράταση στην πιστοποίηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων έως το τέλος του 2025

Με νέα τροπολογία που κατατέθηκε πρόσφατα, δίνεται σημαντική παράταση στην προθεσμία πιστοποίησης των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών...

Παράταση στην πιστοποίηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων έως το τέλος του 2025
ekpaideytikoi
Ενημέρωση για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών και το χρονοδιάγραμμα του ΚΥΣΔΕ
Παράλληλα, αναδεικνύει το φιάσκο της Τράπεζας Θεμάτων ως σύμπτωμα ευρύτερης διοικητικής ανεπάρκειας
Ενημέρωση για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών και το χρονοδιάγραμμα του ΚΥΣΔΕ