Ζαχαράκη
Στη Βουλή οι καταγγελίες για αδιαφάνεια στις διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Στη Βουλή έφτασε το θέμα των διαδικασιών διαθέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μετά τα σοβαρά ερωτήματα που έχουν ανακύψει για έλλειψη διαφάνειας, ισονομίας και ελέγχου στη διαδικασία τοποθετήσεων σε αρκετές Διευθύνσεις της χώρας.

Με κοινοβουλευτική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με καταγγελίες, καταγράφονται επαναλαμβανόμενες περιπτώσεις όπου οι διαθέσεις εκπαιδευτικών γίνονται χωρίς την απαιτούμενη δημοσιότητα και χωρίς κανόνες αξιολόγησης, γεγονός που αφήνει περιθώρια αυθαιρεσιών.

Όπως αναφέρεται, σε ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν ανακοινώνονται όλα τα προς κάλυψη κενά, δεν καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν προτιμήσεις, δεν αναρτώνται πίνακες μοριοδότησης και σειράς κατάταξης, ενώ οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών είτε απορρίπτονται χωρίς αιτιολόγηση είτε μένουν αναπάντητες. Οι βουλευτές υποστηρίζουν ότι αυτή η πρακτική οδηγεί σε άνιση μεταχείριση, με εκπαιδευτικούς υψηλής μοριοδότησης να χάνουν θέσεις έναντι συναδέλφων με χαμηλότερη μοριοδότηση.

Παράλληλα, τονίζουν ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί ενιαία εγκύκλιος από το υπουργείο, η οποία να καθορίζει υποχρεωτικά τη διαδικασία διαθέσεων σε όλη τη χώρα, αφήνοντας έτσι στις κατά τόπους Διευθύνσεις μεγάλα περιθώρια ερμηνειών.

Οι βουλευτές ζητούν από την υπουργό να ξεκαθαρίσει εάν γνωρίζει τις σχετικές καταγγελίες, αν σκοπεύει να εκδώσει δεσμευτικές οδηγίες για την τήρηση κανόνων διαφάνειας και δημοσιότητας και ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να διασφαλιστεί η νομιμότητα και η ίση μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Η ερώτηση συνυπογράφεται από εννέα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και μεταφέρει στη Βουλή ένα θέμα που ήδη προκαλεί αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Αδιαφανείς διαδικασίες διαθέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται σχετικά με τον τρόπο που πραγματοποιούνται οι διαθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς καταγράφονται επαναλαμβανόμενες πρακτικές που παραβιάζουν βασικές αρχές διαφάνειας, ισονομίας και χρηστής διοίκησης.

Σύμφωνα με επιστολή της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.), σε αρκετές περιπτώσεις, οι διαθέσεις εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται χωρίς να προηγείται επίσημη ανακοίνωση όλων των διαθέσιμων προς συμπλήρωση κενών, χωρίς πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς για την υποβολή δηλώσεων προτίμησης, χωρίς ανάρτηση πινάκων μοριοδότησης και σειράς κατάταξης και χωρίς καμία αιτιολόγηση των αποφάσεων τοποθέτησης. Επιπλέον, αναφέρεται ότι οι υποβαλλόμενες ενστάσεις είτε δεν εξετάζονται είτε παραμένουν αναπάντητες, γεγονός που στερεί από τους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα ουσιαστικής διοικητικής προσφυγής.

Αποτέλεσμα των παραπάνω πρακτικών είναι να παρατηρούνται φαινόμενα άνισης μεταχείρισης, με εκπαιδευτικούς υψηλής μοριοδότησης να τοποθετούνται σε σχολικές μονάδες μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ενώ άλλοι, με χαμηλότερη μοριοδότηση, να τοποθετούνται σε εγγύτερες ή ευνοϊκότερες θέσεις, χωρίς τεκμηρίωση και χωρίς δυνατότητα ελέγχου της διαδικασίας.

Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι υφίσταται σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και διοικητικές υποχρεώσεις, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει εκδώσει έως σήμερα σαφή, ενιαία και δεσμευτική εγκύκλιο που να ρυθμίζει αναλυτικά και υποχρεωτικά τη διαδικασία των διαθέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφήνοντας χώρο για αυθαίρετες ερμηνείες και ανισότητες.

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Έχει γνώση το Υπουργείο Παιδείας των καταγγελιών σχετικά με αδιαφανείς διαδικασίες διαθέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων;
  2. Προτίθεται να εκδώσει άμεσα ενιαία και δεσμευτική εγκύκλιο προς όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με σαφείς οδηγίες για τη δημοσιοποίηση των κενών, την υποβολή δηλώσεων προτίμησης, την ανάρτηση πινάκων μοριοδότησης και την πλήρη αιτιολόγηση των αποφάσεων τοποθέτησης;
  3. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για τον έλεγχο της νομιμότητας των διαδικασιών και τη διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων;

Οι Ερωτώντες/ώσες Βουλευτές

  • Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)
  • Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος
  • Ακρίτα Έλενα
  • Βέττα Καλλιόπη
  • Γιαννούλης Χρήστος
  • Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
  • Νοτοπούλου Αικατερίνη
  • Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
  • Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ζαχαράκη
Καταγγελίες για αδιαφανείς διαθέσεις εκπαιδευτικών: Τις γνωρίζει το υπουργείο;
Στη Βουλή οι καταγγελίες για αδιαφάνεια στις διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Καταγγελίες για αδιαφανείς διαθέσεις εκπαιδευτικών: Τις γνωρίζει το υπουργείο;
Internet Of Things
Γιατί το «Internet of Things» δημιουργεί τις επόμενες θέσεις εργασίας
Από τα έξυπνα σπίτια και τις πόλεις, μέχρι τη βιομηχανία και την υγεία, το «Διαδίκτυο των Πραγμάτων» αλλάζει τον τρόπο που λειτουργούν οι...
Γιατί το «Internet of Things» δημιουργεί τις επόμενες θέσεις εργασίας
λαμπακια
7 λάθη με τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια που αυξάνουν τον κίνδυνο φωτιάς στο σπίτι
7 συνηθισμένα λάθη με χριστουγεννιάτικα φωτάκια που μπορεί να προκαλέσουν φωτιά – πώς να στολίσετε με απόλυτη ασφάλεια
7 λάθη με τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια που αυξάνουν τον κίνδυνο φωτιάς στο σπίτι