Ζαχαράκη Βουλη
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτημα προς τη Σοφία Ζαχαράκη για τις παρατυπίες και την έλλειψη διαφάνειας στις μεταθέσεις εκπαιδευτικών στα Μουσικά Σχολεία

Στη Βουλή μεταφέρεται -για δεύτερη φορά- το θέμα των σοβαρών καταγγελιών για αδιαφάνεια και παρατυπίες στη διαδικασία μεταθέσεων των εκπαιδευτικών των Μουσικών Σχολείων, μετά από σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη. Το ζήτημα έχει απασχολήσει εκτενώς τα τελευταία χρόνια τους εκπαιδευτικούς, ενώ έχει αποτελέσει και αντικείμενο δημοσιευμάτων και δημόσιων παρεμβάσεων.

Οι βουλευτές κάνουν λόγο για επαναλαμβανόμενες παρατυπίες επί τρία συνεχόμενα χρόνια, υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία μεταθέσεων στα Μουσικά Σχολεία δεν βασίζεται σε σαφή και αντικειμενικά κριτήρια, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Ζητούν θεσμική παρέμβαση, σημειώνοντας ότι η απουσία μοριοδότησης και αξιολογικών πινάκων αφήνει περιθώριο για άνιση μεταχείριση και αυθαιρεσίες.

Στην ερώτηση επισημαίνεται επίσης ότι, παρά τις συνεχείς αναφορές εκπαιδευτικών, ενστάσεις και επιστολές προς το υπουργείο, δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα νομοθετική λύση, ενώ η πολιτική ηγεσία είχε δεσμευθεί δημόσια για ρύθμιση του ζητήματος. Οι βουλευτές υπενθυμίζουν ακόμη ότι η υπόθεση έχει ήδη οδηγηθεί και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με τη στήριξη της ΟΛΜΕ, γεγονός που υπογραμμίζει την έκταση και τη σοβαρότητά της.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούν από την υπουργό να ξεκαθαρίσει αν και πότε θα θεσπιστεί σύστημα μοριοδότησης, αν θα ανασταλεί η τρέχουσα διαδικασία μεταθέσεων μέχρι την υιοθέτηση νέων κανόνων και ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της εξαγγελθείσας νομοθετικής ρύθμισης. Παράλληλα, θέτουν θέμα ελέγχου των καταγγελιών και αποκατάστασης της νομιμότητας στη διαδικασία.

Η ερώτηση κατατέθηκε από 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταφέροντας για δεύτερη φορά σε κοινοβουλευτικό επίπεδο ένα ζήτημα που αγγίζει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς των Μουσικών Σχολείων ανά τη χώρα.

Η ερώτηση όπως κατετέθηκε στη Βουλή

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: «Σοβαρές παρατυπίες και έλλειμμα διαφάνειας στη διαδικασία μεταθέσεων των εκπαιδευτικών των Μουσικών Σχολείων – Ανάγκη άμεσης θεσμικής παρέμβασης»

Εδώ και τρία συνεχόμενα έτη, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα Μουσικά Σχολεία της χώρας καταγγέλλουν, με τεκμηριωμένο και επίμονο τρόπο, σοβαρές και επαναλαμβανόμενες παρατυπίες στη διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων, οι οποίες πλήττουν, ευθέως, τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της ασφάλειας δικαίου. Παρά τις δεκάδες επιστολές, τις εκατοντάδες ενστάσεις και τις πολυάριθμες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις που έχουν κατατεθεί, δεν έχει δοθεί, μέχρι σήμερα, ουσιαστική και οριστική θεσμική λύση.

Η ισχύουσα νομοθεσία και η σχετική εγκύκλιος μεταθέσεων για τα Μουσικά Σχολεία δεν προβλέπουν σύστημα μοριοδότησης, ούτε σύνταξη αξιολογικού πίνακα, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Το γεγονός αυτό, οδηγεί σε αποφάσεις που λαμβάνονται χωρίς σαφή, αντικειμενικά και ελέγξιμα κριτήρια, αφήνοντας ευρύ περιθώριο για ασυνέπεια, επιλεκτική εφαρμογή των ίδιων διατάξεων και άνιση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων.

Όπως αναλυτικά τεκμηριώνεται και στο επίσημο αίτημα διοικητικού ελέγχου που έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας, καταγράφονται φαινόμενα διαφορετικής ερμηνείας και εφαρμογής της προϋπόθεσης της «τεκμηριωμένης πενταετούς ενασχόλησης», ασυνέπεια στην κρίση της συνάφειας τίτλων σπουδών και ειδικεύσεων, μη εξέταση όλων των δηλωμένων προτιμήσεων των υποψηφίων, ελλιπής ή ανύπαρκτη αιτιολόγηση των εισηγήσεων και αποφάσεων προς το ΚΥΣΔΕ, καθώς και ενστάσεις και αιτήσεις θεραπείας που είτε παραμένουν αναπάντητες είτε αντιμετωπίζονται αντιφατικά.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι, σε επίσημα πρακτικά, η ίδια η Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας, φέρεται να παραδέχεται αδυναμία πλήρους και συγκριτικής εξέτασης όλων των αιτήσεων, επικαλούμενη τον όγκο τους και την απουσία μοριοδότησης, γεγονός που συνιστά ουσιαστική ομολογία αδυναμίας άσκησης των θεσμικών της αρμοδιοτήτων.

Ακόμη πιο προβληματικό είναι ότι, ενώ η ίδια η κ. Υπουργός Παιδείας, σε απάντησή της στη Βουλή πριν από οκτώ μήνες (αριθ. Πρωτ. 43897/ΥΣ/22-04-2025), αναγνώρισε ρητά ότι «είναι θεμιτό, εύλογο και δίκαιο οι εκπαιδευτικοί να προσδοκούν μια διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων, απολύτως, διαφανή και προβλέψιμη» και δεσμεύθηκε για την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης, με αντικειμενική μοριοδότηση, μέχρι σήμερα, όμως, καμία σχετική νομοθετική πρωτοβουλία δεν έχει υλοποιηθεί. Αντίστοιχες δεσμεύσεις είχαν δοθεί και από τον κ. Υφυπουργό Παιδείας, σε σχετική απάντησή του σε επίκαιρη ερώτηση για το ζήτημα αυτό, χωρίς επίσης να έχουν μετουσιωθεί οι δεσμεύσεις αυτές σε πράξη.

Επιπλέον, οι πληττόμενοι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με τη στήριξη της ΟΛΜΕ, καταγγέλλοντας κανονιστική παράλειψη της Διοίκησης να θεσπίσει πλαίσιο συμβατό με τις συνταγματικές αρχές, γεγονός που αναδεικνύει τη σοβαρότητα και το βάθος του προβλήματος.

Επειδή η διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση δεν αποτελεί προνόμιο αλλά θεμελιώδη υποχρέωση της Πολιτείας,

Επειδή η άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών των Μουσικών Σχολείων σε σχέση με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης παραβιάζει ευθέως την αρχή της ισότητας,

Επειδή η ίδια η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει αναγνωρίσει, δημόσια, το πρόβλημα και έχει δεσμευθεί για νομοθετική λύση, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει υλοποίηση,

Επειδή η συνέχιση των μεταθέσεων, χωρίς σαφή και αντικειμενικά κριτήρια, διαιωνίζει την αμφισβήτηση, την ταλαιπωρία και το αίσθημα αδικίας που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να θεσπιστεί αντικειμενικό και διαφανές σύστημα μοριοδότησης και αξιολογικός πίνακας για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Μουσικά Σχολεία, αντίστοιχος με αυτόν που ισχύει για τους λοιπούς εκπαιδευτικούς;
  2. Προτίθεται να αναστείλει τη διαδικασία των φετινών μεταθέσεων στα Μουσικά Σχολεία έως ότου θεσπιστούν σαφή, γνωστά και αντικειμενικά κριτήρια, ώστε να μην προκύψουν νέες αδικίες;
  3. Πότε και με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα θα υλοποιηθεί η εξαγγελθείσα νομοθετική ρύθμιση, στην οποία έχει δεσμευθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου;
  4. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για τον ουσιαστικό έλεγχο των καταγγελλόμενων παρατυπιών και για την αποκατάσταση της νομιμότητας και της αξιοπιστίας της διαδικασίας μεταθέσεων στα Μουσικά Σχολεία;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

  • Νοτοπούλου Αικατερίνη
  • Ακρίτα Έλενα
  • Βέττα Καλλιόπη
  • Γαβρήλος Γεώργιος
  • Γεροβασίλη Όλγα
  • Δούρου Ειρήνη
  • Ζαμπάρας Μιλτιάδης
  • Κοντοτόλη Μαρίνα
  • Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  • Μπάρκας Κωνσταντίνος
  • Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
  • Παπαηλιού Γεώργιος
  • Τσαπανίδου Παρθενόπη
  • Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Στέφανος Παραστατίδης
Παραστατίδης σε κυβέρνηση: «Αν δεν μπορείτε να πληρώσετε τις επιδοτήσεις, παραιτηθείτε»
Παραστατίδης σε κυβέρνηση: «Αν δεν μπορείτε ούτε τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις να πληρώσετε, παραιτηθείτε»
Παραστατίδης σε κυβέρνηση: «Αν δεν μπορείτε να πληρώσετε τις επιδοτήσεις, παραιτηθείτε»