Πανελλήνιες 2021: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 10, 11, 12 & 13...
Λιάκος Γιάννης / Intime
«Οι Πανελλήνιες μπορεί να είναι μια χίμαιρα. Να είμαστε επιτυχόντες της ζωής. Για να μιλούμε για ευτυχία, και όχι για επιτυχία» - Επιστολή υποψήφιας μαθήτριας στις Πανελλήνιες 2022, προς την Ν. Κεραμέως

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, αποστέλλει μαθήτρια της Γ' Λυκείου και υποψήφια στις Πανελλήνιες 2022. Το alfavita.gr , έλαβε και δημοσιεύει την επιστολή της μαθήτριας, αναφορικά με την εξεταστέα ύλη που καλούνται οι φετινοί υποψήφιοι να αποστηθίσουν για τις εξετάσεις.

Η μαθήτρια διερωτάται, πώς είναι δυνατόν να έχουν οι υποψήφιοι τις ίδιες δυσκολίες με τις προηγούμενες δύο γενιές και να χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης; 

«Είναι βολικό, κυρίως για επικοινωνιακούς λόγους, να βαπτίζουμε την φετινή χρονιά ως “κανονική”, αλλά μόνο αυτό δεν ήταν. Αυτή είναι, λοιπόν, η “παιδαγωγική” φιλοσοφία του Υπουργείου Παιδείας»;

Στην επιστολή η μαθήτρια, τονίζει ακόμη πως αφομοίωση της ύλης είναι έργο απαιτητικό και χρονοβόρο και προϋποθέτει συνθήκες ηρεμίας και προσήλωσης στη μάθηση και, πρωτίστως, έγκαιρη αντιμετώπιση των μορφωτικών κενών που δημιούργησε η τηλε - “εκπαίδευση”, κάτι για το οποίο «ουδεμία μέριμνα υπήρξε και ούτε ελήφθη υπ’ όψιν στον καθορισμό της εξεταστέας ύλης».

Αναλυτικά η επιστολή:

Κυρία Υπουργέ,  
 
Απώτερος στόχος και βασική επιδίωξη του εκπαιδευτικού συστήματος θα έπρεπε να είναι η διαμόρφωση ενεργών πολιτών με αξίες, πνεύμα υπευθυνότητας και αλληλεγγύης, με “δίψα” για γνώση και ενασχόληση με πνευματικά και πολιτιστικά ζητήματα, με ορθή κρίση και με ετοιμότητα να αντιπαλέψουν την αναλγησία των καιρών.  

Ως μαθήτρια της Γ’ Λυκείου και εξεταζόμενη στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις, αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν να έχουμε τις ίδιες δυσκολίες με τις προηγούμενες δύο γενιές και να χρήζουμε διαφορετικής αντιμετώπισης. Μπορεί να είναι βολικό, κυρίως για επικοινωνιακούς λόγους, να βαπτίζουμε την φετινή χρονιά ως “κανονική”, αλλά μόνο αυτό δεν ήταν. Αυτή είναι, λοιπόν, η “παιδαγωγική” φιλοσοφία του Υπουργείου Παιδείας; 
Φυσικά, αναφέρομαι στην κοινή διαπίστωση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας πως, κάτω υπό αυτές τις συνθήκες, ο μεγάλος όγκος της διδακτέας ύλης εμποδίζει την επιτυχή διαχείρισή της, αφού η τυπική ολοκλήρωση της διδασκαλίας συνεπάγεται την υποβάθμισή της, σε απλή “παράδοση” μαθημάτων, ανεξάρτητα από τις ανάγκες των μαθητών/τριών. Η αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές/τριες είναι έργο απαιτητικό και χρονοβόρο από μια επιφανειακή “γνωριμία” με το κάθε γνωστικό αντικείμενο, προϋποθέτει συνθήκες ηρεμίας και προσήλωσης στη μάθηση και, πρωτίστως, έγκαιρη αντιμετώπιση των μορφωτικών κενών που δημιούργησε η τηλε - “εκπαίδευση”, κάτι για το οποίο ουδεμία μέριμνα υπήρξε και ούτε ελήφθη υπ’ όψιν στον καθορισμό της εξεταστέας ύλης. 

Επιπλέον, ως μαθήτρια των Ανθρωπιστικών Σπουδών, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στα Λατινικά, στην αύξηση των εξεταζόμενων κειμένων, ιδίως στην εισαγωγή 15 σελίδων, η οποία αποτελεί κακογραμμένο και δυσνόητο κεφάλαιο του βιβλίου, με λανθασμένο τρόπο εξέτασης, ανορθόδοξες απαιτήσεις και περιττές πληροφορίες που δεν απομνημονεύονται, δεν συμβαδίζουν ούτε προσφέρουν οφέλη στην εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων.  

Ζητώ λίγη ενσυναίσθηση. Προς εμένα και προς όλα τα νέα παιδιά. Ζητώ να φανερώσετε την ανθρώπινη πλευρά σας, κυρία Υπουργέ, εκείνη την πλευρά που βλέπει στον μαθητή τον άνθρωπο και όχι μονάχα τον βαθμό. Να θυμόμαστε όλοι και οι φετινοί και οι μελλοντικοί εξεταζόμενοι πως η αποτυχία στις Πανελλήνιες δεν είναι μόνο μια μάχη που χάθηκε, αλλά και μια ευκαιρία επαναπροσδιορισμού, αναστοχασμού και κινητοποίησης των εσωτερικών δυνάμεων, που θα οδηγήσει στην τελική κατάκτηση της ζωής και των προσωπικών στόχων.  Πέρα από τις όποιες θεσμικές αλλαγές για την ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, πιστεύω πως είναι πιο πρόδηλη από ποτέ η ανάγκη εμπέδωσης από όλους μας της επιτακτικότητας για συλλογική αλλαγή νοοτροπίας.  
Αυτό που οφείλετε, κυρία Υπουργέ, να διδάξετε στους μαθητές, εκτός από την βαθμοθηρία και την στείρα αναμετάδοση γνώσεων, είναι και η “τέχνη της αποτυχίας”, η οποία διόλου δεν υστερεί σε αξία από την επιτυχία.  
Οι Πανελλήνιες μπορεί να είναι μια χίμαιρα, μα εμείς οφείλουμε, σαν το νερό, να βρίσκουμε πάντα τον δρόμο προς την θάλασσα της επιτυχίας. Να είμαστε επιτυχόντες της ζωής, και όχι απλά των Πανελληνίων. Για να μιλούμε για ευτυχία, και όχι για επιτυχία.  
 
Μαθήτρια Γ’ Λυκείου.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;