μαθητής, σχολείο, αυλή, αναπληρωτές
Σχόλιο υποψηφίου των Πανελλαδικών εξετάσεων αναφορικά με τον χαρακτηρισμό των θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά

Η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων συνοδεύεται πάντοτε εκτός των άλλων παραλειπόμενων από την εξής λέξη: ΒΑΤΑ. Λέξη σχεδόν συνυφασμένη με την συγκεκριμένη εξεταστική διαδικασία, η οποία σίγουρα δεν ανταποκρίνεται πάντοτε στην πραγματικότητα, αλλά περισσότερο είναι ικανή να δημιουργήσει εντυπώσεις και αντιφάσεις. «Βατά χαρακτηρίστηκαν τα θέματα στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, στα Αρχαία Ελληνικά, στα Μαθηματικά» κ.ο.κ.

Και εδώ ακριβώς γεννιέται το εξής μεγάλο ερώτημα: Βατά για ποιον ακριβώς δέκτη; Για τους μαθητές που επί σχεδόν μια ολόκληρη σχολική χρονιά βρίσκονταν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης, που δεν απορρόφησαν σωστά μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης, που αντιμετώπιζαν κάθε είδους προβλήματα, μοναξιά, αβεβαιότητα, ανασφάλεια, που έχασαν δικούς τους ανθρώπους από την πανδημία; Για ποιον ακριβώς λόγο τα θέματα των εξετάσεων κρίνονται βατά, με ποιο κριτήριο κρίνεται η δυσκολία μιας γραπτής εξέτασης;

Η λέξη βατά με ξενίζει τόσο πολύ, μειώνει ολόκληρη την προσπάθεια που καταβάλαμε όλοι οι μαθητές-ήρωες του '21 για να ανταποκριθούμε σε αυτήν την μεγάλης δυσκολίας χρονιά, ταυτόχρονα όμως αν θεωρήσω οτι τα θέματα σε κάποιο μάθημα ήταν δύσκολα, εφόσον όλοι διαμηνύουν πως ήταν εύκολα, ίσως και γελοία, θα αισθανθώ απογοήτευση.

Όχι κυρίες και κύριοι που έχετε λάβει την δικαιοδοσία να κρίνετε αν τα θέματα ήταν δύσκολα ή εύκολα, τα θέματα δεν είναι ποτέ βατά, τα θέματα πάντοτε απαιτούν μεγάλο κόπο και δουλειά για να απαντηθούν τόσο από «καλά προετοιμασμένους» μαθητές, όσο και από τους λιγότερο καλά, ίσως μερικές φορές να είναι και άβατα, απροσπέλαστα από το σύνολο των μαθητών, μα και τότε είμαι βέβαιος πως και πάλι για εσάς θα είναι βατά, άνευ σημασίας, ξεχνάτε όμως πως εμείς δεν είμαστε έμπειροι φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κλπ με τριβή πάνω σ' αυτά τα αντικείμενα επί σειρά ετών, ούτε βλέπουμε τα θέματα από την σκοπιά ενός απλού παρατηρητή, είμαστε απλώς νέοι που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν αόρατο-ορατό εχθρό, που ίσως αποτελέσει εφαλτήριο για ένα επόμενο βήμα, αλλά σίγουρα δεν θα αποτελέσει το τέλος της διαδρομής. 
 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλήνιες 2025: Εδώ θα δείτε τα αποτελέσματα σας - Άνοιξε η πλατφόρμα SMS

Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

papaioannou
Ν. Παπαϊωάννου, υφυπ. Παιδείας: Αρχές Οκτωβρίου ξεκινά η λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων
«Η βασική προϋπόθεση είναι να έχεις δώσει πανελλαδικές εξετάσεις. Ακόμα και αν δεν έχεις περάσει σε δημόσιο πανεπιστήμιο, πρέπει να έχεις συμμετάσχει...
Ν. Παπαϊωάννου, υφυπ. Παιδείας: Αρχές Οκτωβρίου ξεκινά η λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων
το κτίριο της πρυτανείας του ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Γενική Συνέλευση και το σεμινάριο Πρυτάνεων του Δικτύου UNICA
Ευρωπαίοι πρυτάνεις στο ΕΚΠΑ: Διεθνής συνέργεια για το μέλλον της εκπαίδευσης
Το ΕΚΠΑ φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Γενική Συνέλευση και το σεμινάριο Πρυτάνεων του Δικτύου UNICA
pyspe_a_athinas.jpg
33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας: Προκλήσεις στα νηπιαγωγεία και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
Αναλυτική ενημέρωση από την 33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας
33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας: Προκλήσεις στα νηπιαγωγεία και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο