μαθητής, σχολείο, αυλή, αναπληρωτές
Σχόλιο υποψηφίου των Πανελλαδικών εξετάσεων αναφορικά με τον χαρακτηρισμό των θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά

Η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων συνοδεύεται πάντοτε εκτός των άλλων παραλειπόμενων από την εξής λέξη: ΒΑΤΑ. Λέξη σχεδόν συνυφασμένη με την συγκεκριμένη εξεταστική διαδικασία, η οποία σίγουρα δεν ανταποκρίνεται πάντοτε στην πραγματικότητα, αλλά περισσότερο είναι ικανή να δημιουργήσει εντυπώσεις και αντιφάσεις. «Βατά χαρακτηρίστηκαν τα θέματα στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, στα Αρχαία Ελληνικά, στα Μαθηματικά» κ.ο.κ.

Και εδώ ακριβώς γεννιέται το εξής μεγάλο ερώτημα: Βατά για ποιον ακριβώς δέκτη; Για τους μαθητές που επί σχεδόν μια ολόκληρη σχολική χρονιά βρίσκονταν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης, που δεν απορρόφησαν σωστά μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης, που αντιμετώπιζαν κάθε είδους προβλήματα, μοναξιά, αβεβαιότητα, ανασφάλεια, που έχασαν δικούς τους ανθρώπους από την πανδημία; Για ποιον ακριβώς λόγο τα θέματα των εξετάσεων κρίνονται βατά, με ποιο κριτήριο κρίνεται η δυσκολία μιας γραπτής εξέτασης;

Η λέξη βατά με ξενίζει τόσο πολύ, μειώνει ολόκληρη την προσπάθεια που καταβάλαμε όλοι οι μαθητές-ήρωες του '21 για να ανταποκριθούμε σε αυτήν την μεγάλης δυσκολίας χρονιά, ταυτόχρονα όμως αν θεωρήσω οτι τα θέματα σε κάποιο μάθημα ήταν δύσκολα, εφόσον όλοι διαμηνύουν πως ήταν εύκολα, ίσως και γελοία, θα αισθανθώ απογοήτευση.

Όχι κυρίες και κύριοι που έχετε λάβει την δικαιοδοσία να κρίνετε αν τα θέματα ήταν δύσκολα ή εύκολα, τα θέματα δεν είναι ποτέ βατά, τα θέματα πάντοτε απαιτούν μεγάλο κόπο και δουλειά για να απαντηθούν τόσο από «καλά προετοιμασμένους» μαθητές, όσο και από τους λιγότερο καλά, ίσως μερικές φορές να είναι και άβατα, απροσπέλαστα από το σύνολο των μαθητών, μα και τότε είμαι βέβαιος πως και πάλι για εσάς θα είναι βατά, άνευ σημασίας, ξεχνάτε όμως πως εμείς δεν είμαστε έμπειροι φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κλπ με τριβή πάνω σ' αυτά τα αντικείμενα επί σειρά ετών, ούτε βλέπουμε τα θέματα από την σκοπιά ενός απλού παρατηρητή, είμαστε απλώς νέοι που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν αόρατο-ορατό εχθρό, που ίσως αποτελέσει εφαλτήριο για ένα επόμενο βήμα, αλλά σίγουρα δεν θα αποτελέσει το τέλος της διαδρομής. 
 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος στο alfavita.gr: Για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης σε όλους τους χώρους της μη τυπικής εκπαίδευσης
«Στα πειθαρχικά συμβούλια, ενώ σε εκπαιδευτικούς δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης επιβάλλονται αυστηρές ποινές, οι ιδιοκτήτες για βαρύτατες...
Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος στο alfavita.gr: Για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης σε όλους τους χώρους της μη τυπικής εκπαίδευσης
Δάσκαλος κουρασμένος ξαπλώνει πάνω στα χέρια του στην έδρα
Εκπαιδευτικοί: Ένα επάγγελμα σε οριακή κατάσταση – Η ψυχική επιβάρυνση μέσα στα σχολεία
Ο εκπαιδευτικός κόσμος βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Αν δεν υπάρξουν άμεσα πολιτικές που θα στηρίξουν ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς, η...
Εκπαιδευτικοί: Ένα επάγγελμα σε οριακή κατάσταση – Η ψυχική επιβάρυνση μέσα στα σχολεία
εκπαιδευτικοι
Μετακινήσεις εκπαιδευτικών: Το πραγματικό κόστος για τα σχολεία και η συζήτηση που όλοι αποφεύγουν
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί αλλάζουν σχολεία μέσα στη χρονιά, διαταράσσοντας προγράμματα, μαθητές και εκπαιδευτικό έργο — ένα πρόβλημα που η Δημόσια...
Μετακινήσεις εκπαιδευτικών: Το πραγματικό κόστος για τα σχολεία και η συζήτηση που όλοι αποφεύγουν