αρχαιοι
Το αρχαιοελληνικό τραπέζι, γενικότερα, δεν έμοιαζε με το σημερινό. Άγνωστα ήταν τότε το ρύζι, η ζάχαρη το καλαμπόκι, ο καφές, οι ντομάτες, οι μελιτζάνες, οι πιπεριές, οι μπάμιες και φυσικά οι πατάτες.

Για τους αρχαίους Έλληνες τα γεύματα της ημέρας ήταν τρία στον αριθμό. Το πρώτο από αυτά (ακρατισμός) αποτελούσε κριθαρένιο ψωμί βουτηγμένο σε κρασί (άκρατος), συνοδευόμενο από σύκα ή ελιές.

Το δεύτερο (άριστον) λάμβανε χώρα το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα.

Το τρίτο (δείπνον), το οποίο ήταν και το σημαντικότερο της ημέρας. Σε αυτά μπορεί να προστεθεί ένα επιπλέον ελαφρύ γεύμα (εσπέρισμα) αργά το απόγευμα. Τέλος το αριστόδειπνον ήταν ένα κανονικό γεύμα που μπορούσε να σερβιριστεί αργά το απόγευμα στη θέση του δείπνου.

Το αρχαιοελληνικό τραπέζι, γενικότερα, δεν έμοιαζε με το σημερινό. Άγνωστα ήταν τότε το ρύζι, η ζάχαρη το καλαμπόκι, ο καφές, οι ντομάτες, οι μελιτζάνες, οι πιπεριές, οι μπάμιες και φυσικά οι πατάτες.

Για παράδειγμα, πολλοί σήμερα μπορεί να εκπλαγούν όταν μάθουν ότι οι αρχαίοι έτρωγαν πολύ συχνά και έντομα -ειδικά τζιτζίκια και ακρίδες, τα οποία τα θεωρούσαν αρκετά νόστιμα σνακ.

Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

Ο Αριστοφάνης (έζησε περίπου το 446-περ. 386 π.Χ.) απεικονίζει στο απόσπασμα 53 της χαμένης πλέον κωμωδίας του “Ανάγυρος” έναν άγνωστο χαρακτήρα που δηλώνει την απελπισμένη του λαχτάρα να φάει ένα τζιτζίκι και μια ακρίδα. Το απόσπασμα, το οποίο έχει διατηρηθεί μέσω παραπομπών στο έργο “Δειπνοσοφισταί” του μετέπειτα Έλληνα συγγραφέα Αθηναίου του Ναυκρατίτη, ο οποίος έζησε γύρω στα τέλη του 2ου ή στις αρχές του 3ου αιώνα μ.Χ., έχει την φράση:

“Μα τους θεούς! Λαχταρώ να φάω ένα τζιτζίκι και μια ακρίδα που να έχει πιαστεί με ένα λεπτό καλάμι!”

Στο ίδιο απόσπασμα ο Αθηναίος αναφέρεται επίσης και στον κωμικό θεατρικό συγγραφέα Επίλυκο, ο οποίος ήταν σύγχρονος του Αριστοφάνη. Και αυτός φέρεται να είχε αναφέρει τις ακρίδες ως δημοφιλές σνακ, χωρίς ωστόσο εδώ να έχουμε και το απόσπασμα από την κωμωδία που το ανέφερε.

Όσο παράξενο κι αν ακούγεται, ο Αριστοτέλης ήταν κάτι σαν ειδικός στο θέμα “τζιτζικοφαγεία”. Στο βιβλίο του “Περί τα ζώα ιστορίαι” ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος εξηγεί ότι τα τζιτζίκια είναι πιο νόστιμα όταν ακόμα βρίσκονται στο στάδιο της νύμφης, όταν δεν έχουν βγει ακόμα απ’ το κουκούλι τους. Γράφει σχετικά:

“Και η προνύμφη, όταν μεγαλώσει σε μέγεθος μέσα στη γη, γίνεται νύμφη. Και εκείνη τη στιγμή, είναι πιο νόστιμη για φαγητό, πριν σκάσει το κέλυφος”.

The Ancient Greeks Ate Cicadas and Grasshoppers!

Αργότερα στο ίδιο απόσπασμα, ο Αριστοτέλης συνεχίζει να παρέχει στους αναγνώστες του την εμπειρική του εκτίμηση για τη νοστιμιά των αρσενικών και θηλυκών τζιτζίκων πριν και μετά το ζευγάρωμα. Πιο συγκεκριμένα γράφει:

“Και αυτοί που τραγουδούν είναι αρσενικοί, και οι άλλοι είναι θηλυκοί. Και, στην αρχή, τα αρσενικά τρώγονται πιο νόστιμα, αλλά, μετά τη γονιμοποίηση, τα θηλυκά είναι πιο νόστιμα. Γιατί έχουν λευκά αυγά [μέσα τους]”.

Η εντομοφαγία συνεχίστηκε και τους επόμενους αιώνες, με τους Ρωμαίους να δείχνουν μάλιστα και ιδιαίτερη προτίμηση στις νυχτοπεταλούδες.

Πηγή: talesoftimesforgotten.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα