Thumbnail
Αντί να μάθουμε στον σκύλο μας τη γλώσσα μας, ας προσπαθήσουμε να μάθουμε τη δική του!

Συντάκτης: Παναγιώτης Διαμαντής

Δεν υπάρχει άνθρωπος, κυρίες και κύριοι, που να μην έχει πει, μεγαλοφώνως ή από μέσα του, αυτή τη φράση, κοιτάζοντας κατάματα τον αγαπημένο του σκύλο: Μίλα μου, βρε! Πότε θα μου μιλήσεις; Ξέροντας, βεβαίως, ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ.

Και δεν θα συμβεί, διότι είναι αδύνατον ο σκύλος -ή οποιοδήποτε άλλο ζώο- να μάθει να «μιλάει» σε μια οποιαδήποτε «ανθρώπινη» γλώσσα.

Αντίθετα, είναι δυνατόν ο άνθρωπος να μάθει τη «γλώσσα» του σκύλου -είτε τη «γλώσσα του σώματος» ή το τι σημαίνουν τα διάφορα είδη γαβγισμάτων του, με τα οποία επικοινωνεί ή εκφράζει τα συναισθήματά του.

Λίγο-πολύ, όλοι όσοι έχουν ζήσει ή ζουν με σκύλους έχουν αποκρυπτογραφήσει πολλά απ' αυτά τα γαβγίσματα, ξεχωρίζοντας, μέσες-άκρες, το τι σημαίνει το καθ' ένα απ' αυτά: χαρά, λύπη, απελπισία, θυμός, «έλα να παίξουμε»,«μην πλησιάζεις» κ.λπ. Εχουν γίνει, μάλιστα, και ειδικές έρευνες, όπου άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι ερμήνευσαν κατά τον ίδιο τρόπο τα γαβγίσματα άγνωστων σ' αυτούς σκύλων, που άκουγαν από ένα μεγάφωνο.

Υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι άνθρωποι, χωρίς καθόλου πείρα με τους σκύλους και χωρίς καν να ξέρουν να μιλάνε κάποια γλώσσα, που, παρ' όλα αυτά, συνεννοούνται μια χαρά με τους σκύλους, γνωρίζοντας καλά τι θέλουν να τους πουν: είναι τα μωρά, που φαίνεται ότι έχουν αυτή την ικανότητα, και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό!

Μια ικανότητα που, όμως, χάνουν σταδιακά καθώς μεγαλώνουν. Μη μας φαίνεται περίεργο: τα βρέφη μπορούν να επιπλέουν θαυμάσια στο νερό, κάτι που ξεχνάνε γύρω στα τέσσερα ή πέντε τους χρόνια, για να το ξαναθυμηθούν λίγα χρόνια μετά.

Για να «μιλάμε», εμείς οι άνθρωποι, πρέπει να συνεργαστούν πολλά σημεία και όργανα του σώματός μας: οι φωνητικές χορδές, ο λάρυγγας, τα πνευμόνια, η γλώσσα, τα χείλια και, βέβαια, ο εγκέφαλος, που θα βάλει σε μια «σωστή» σειρά τους ήχους που βγάζουμε, σχηματίζοντας λέξεις.

Εχουν και τα ζώα τέτοια όργανα, αλλά αυτά διαφέρουν πολύ απ' τα ανθρώπινα. Ετσι, όπως προείπαμε, δεν είναι δυνατόν να μιλήσουν τη γλώσσα μας, όσο και να το θέλουμε.

Μπορούμε, όμως, με πολλή διάθεση και άλλη τόση παρατηρητικότητα, να μάθουμε τη δική τους «γλώσσα», ώστε να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε μ' αυτά. Αλλωστε, μεταξύ μας, υπάρχουν φορές που μπορείς να συνεννοηθείς καλύτερα με έναν αλλόγλωσσο άνθρωπο, παρά με έναν που μιλάς την ίδια γλώσσα...

Τέλος, το ότι κάποια ζώα καταλαβαίνουν και εκτελούν μερικές βασικές «εντολές» -χιμπαντζήδες έχουν φτάσει να κατανοούν ακόμα και 35 διαφορετικές εντολές- δεν σημαίνει ότι έμαθαν τη γλώσσα του «εντολέα». Απλώς, συνδυάζοντας τις κινήσεις, το ύφος και κάποιους ξεχωριστούς ήχους, αντιδρούν όπως τους ζητήθηκε, ανάλογα με την «εντολή».

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes eksetaseis 2022 neoelliniki glossa
Ντροπή στην Πάτρα: Πάτρα: Εξετάσεις Proficiency χωρίς κλιματισμό εν μέσω καύσωνα - Λευκές κόλλες λόγω...ζέστης
Όταν τα παιδιά να δίνουν εξετάσεις μέσα σε τάξεις φούρνους...
Ντροπή στην Πάτρα: Πάτρα: Εξετάσεις Proficiency χωρίς κλιματισμό εν μέσω καύσωνα - Λευκές κόλλες λόγω...ζέστης
Χ. Χοτζόγλου
Ξανά σε αργία η εκπαιδευτικός Χρύσα Χοτζόγλου! Από την επιστροφή στην εκπαίδευση… στην έξοδο για «λόγους δημοσίου συμφέροντος»
Η υπόθεση Χρύσας Χοτζόγλου: Απόφαση που αίρει την αργία. Κατόπιν, απόφαση που την επαναφέρει. Το ίδιο δικαστήριο. Η ίδια υπόθεση. Άλλη στάθμιση. Άλλο...
Ξανά σε αργία η εκπαιδευτικός Χρύσα Χοτζόγλου! Από την επιστροφή στην εκπαίδευση… στην έξοδο για «λόγους δημοσίου συμφέροντος»
katsaros_nikolopoulos
Οι αλλαγές Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας και Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
Φεύγει ο ΓΓ του ΥΠΑΙθΑ Γιάννης Κατσαρός και ο Θανάσης Νικολόπουλος της ΠΔΕ Αττικής - Έκπληξη οι αντικαταστάτες
Οι αλλαγές Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας και Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής