καμερα
Καταγγελία της Ένωσης Γονέων για τη διαδικασία και το περιεχόμενο της συζήτησης περί καμερών στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου Αττικής

Η παρούσα ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Ηρακλείου Αττικής φωτίζει κρίσιμα ζητήματα δημοκρατικής διαδικασίας, παιδαγωγικής ευθύνης και κοινωνικής πολιτικής, με αφορμή τη συζήτηση για την εγκατάσταση καμερών σε σχολικούς χώρους.

Μέσα από τεκμηριωμένες παρεμβάσεις, αναδεικνύεται ότι η γενικευμένη επιτήρηση δεν συνιστά πρόληψη, αλλά μετατοπίζει το σχολείο από χώρο εμπιστοσύνης και αγωγής σε χώρο ελέγχου.

Η ανακοίνωση θέτει στο επίκεντρο το ουσιαστικό ερώτημα για το είδος της πόλης και της εκπαίδευσης που θέλουμε για τα παιδιά μας το 2025, υπογραμμίζοντας την ανάγκη πολιτικών που βασίζονται στην επιστημονική γνώση, τη συμμετοχή της σχολικής κοινότητας και την επένδυση σε ζωντανές, παιδαγωγικά ασφαλείς υποδομές.

Η Ένωση Γονέων καταγγέλλει τη διαδικασία με την οποία συζητήθηκε το θέμα της τοποθέτησης καμερών σε σχολικούς χώρους στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2025.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Παρότι είχαμε αναγγείλει εγκαίρως την παρουσία μας και είχαμε ενημερωθεί ότι το θέμα θα συζητηθεί βάσει της σειράς της ημερήσιας διάταξης, αυτό ξεκίνησε νωρίτερα, γεγονός που δυσχέρανε την ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας. Η πρακτική αυτή υπονομεύει τον δημόσιο διάλογο και δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται η δημοτική αρχή τη διαβούλευση.

Από την πλευρά μας τέθηκαν τεκμηριωμένα ζητήματα βασισμένα στη σύγχρονη επιστημονική γνώση. Τονίστηκε ότι η γενικευμένη επιτήρηση δεν λειτουργεί προληπτικά, αλλά μπορεί να ενισχύσει όρια παραβατικότητας και προκλητικών συμπεριφορών, καλλιεργώντας μια υποκουλτούρα ελέγχου και αντίδρασης, ακριβώς επειδή υπάρχει ο μόνιμος «φακός». Η επιτήρηση δεν υποκαθιστά τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου ούτε αντιμετωπίζει τα κοινωνικά αίτια των προβλημάτων.

Υπογραμμίστηκε επίσης ότι τα σχολικά συμβούλια δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανοιχτή διαβούλευση με το σύνολο της σχολικής κοινότητας, με τη συμβολή επιστημόνων. Η επίκλησή τους ως διαδικασία διαβούλευσης συνιστά θεσμική και ουσιαστική υποβάθμιση του διαλόγου. Πάλι δεν παρουσιάστηκαν οι εκθέσεις αντίκτυπου, ο διαχειριστής βιντεοληπτικου υλικού, ο προϋπολογισμός, γεγονός που δείχνει τη μεθόδευση να αποσπαστεί η ψήφος επί της αρχής "στα σκοτάδια". Επικίνδυνη ήταν και η σύγκριση σχολικών μονάδων με τράπεζες. Απαντάμε να ανατρέξουν στην "επιτηρούμενη" Αμερική πριν κάνουν τέτοιες αναλογίες.

Οι κάμερες:

  • δεν χτίζουν κανόνες,
  • δεν καλλιεργούν αξίες,
  • δεν δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης.

Μετατρέπουν τον δημόσιο σχολικό χώρο σε χώρο επιτήρησης και τον έφηβο σε εν δυνάμει παραβάτη υπό καταγραφή.

Η καταστολή χωρίς κοινωνική πολιτική δεν προλαμβάνει — παράγει πρόβλημα.

Θέσαμε το κρίσιμο ερώτημα:

Θέλουμε μια πόλη που επενδύει σε σχολικές υποδομές που εμπνέουν σεβασμό, σε δομές νεολαίας, σε ελεύθερους αθλητικούς και πολιτιστικούς χώρους;

Ή μια πόλη που επενδύει σε φακούς, καλώδια και οθόνες;

Οι πολιτικές που μείωσαν πραγματικά τη νεανική παραβατικότητα επένδυσαν σε φωτισμό, ζωντανούς δημόσιους χώρους, προγράμματα ένταξης και συμμετοχή των νέων —όχι στη γενικευμένη επιτήρηση.

Ας το πούμε καθαρά:

Οι κάμερες δεν είναι ουδέτερες.

Μεταφέρουν στα παιδιά το μήνυμα:

«Δεν σε εμπιστεύομαι. Σε παρακολουθώ».

Αυτό δεν είναι πρόληψη. Είναι κοινωνική αποτυχία με τεχνολογικό περίβλημα!

Το θέμα υπερψηφίστηκε επί της αρχής με οριακή πλειοψηφία μίας ψήφου, καθώς σύσσωμη η αντιπολίτευση το καταψήφισε, ενώ καταγράφηκαν διαφοροποιήσεις και εντός της δημοτικής αρχής, γεγονός που καταδεικνύει τη σοβαρότητα και τη διχαστική φύση της επιλογής.

Την ίδια στιγμή, προκαλεί έντονο προβληματισμό ότι για τέτοιες επιλογές βρίσκονται εύκολα πόροι και κωδικοί, ενώ για κρίσιμες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες η «υποχρηματοδότηση» αποτελεί μόνιμο άλλοθι.

Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στους εκπροσώπους των μαθητών του 4ου Λυκείου Ηρακλείου Αττικής για τη συγκροτημένη, ώριμη και ουσιαστική παρέμβασή τους, που τίμησε τον ρόλο της μαθητικής εκπροσώπησης και ανέδειξε ότι οι νέοι μπορούν και πρέπει να έχουν λόγο στις αποφάσεις που τους αφορούν.

Γι’ αυτό δηλώνουμε κατηγορηματικά:

  • Όχι στις κάμερες.
  • Ναι σε πολιτικές που βασίζονται στην επιστήμη, την παιδαγωγική και στις υποδομές που αξίζουν τα παιδιά μας το 2025.

Για πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών, παραθέτουμε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:

– το θέμα ξεκινά περίπου στο 28ο λεπτό

– οι τοποθετήσεις φορέων, μαθητών και πολιτών ξεκινούν περίπου στη 1 ώρα και 10 λεπτά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vazo.jpg
Γυάλινα βάζα χωρίς ίχνος ετικέτας: Ο εύκολος και οικολογικός τρόπος καθαρισμού
Δύο απλά βήματα με υλικά που υπάρχουν σε κάθε κουζίνα αρκούν για να εξαφανίσουν χαρτί και κόλλα
Γυάλινα βάζα χωρίς ίχνος ετικέτας: Ο εύκολος και οικολογικός τρόπος καθαρισμού
βροχή
Με βροχές και βοριάδες η Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
Άστατος καιρός σύμφωνα με το Meteo, με καταιγίδες σε νότια και ανατολικά και παγετό στα βόρεια
Με βροχές και βοριάδες η Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
μπαταρία
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
Τα φορητά jump starters αλλάζουν τα δεδομένα στην εκκίνηση του αυτοκινήτου και στέλνουν το σπρώξιμο στο παρελθόν
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα