Thumbnail
«Κύριο εχθρό της δημόσιας εκπαίδευσης» χαρακτηρίζει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων το υπουργείο Παιδείας

«Κύριο εχθρό της δημόσιας εκπαίδευσης» χαρακτηρίζει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή σειρά θεμάτων που έχουν προκύψει με το άνοιγμα των σχολείων, τις εκλογές αιρετών και τα νομοσχέδια που ψηφίστηκαν.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Το υπουργείο παιδείας ο κύριος εχθρός της δημόσιας εκπαίδευσης

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, ο καινούργιος χρόνος ήρθε για τα καλά και μαζί με τον ανασχηματισμό της Κυβέρνησης ήρθε και η εφαρμογή της νέας εκπαιδευτικής πολιτικής που ψήφισε την προηγούμενη χρονιά.

Μέσα σ’ αυτόν τον χρόνο θα εφαρμοστούν όλα εκείνα τα άρθρα του νέου νομοσχεδίου και όλες εκείνες οι εγκύκλιοι που παρά τις φωνές διαμαρτυρίας των Εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων θέλει να εφαρμόσει η διοίκηση του ΥΠΑΙΘ, σε βάρος των μαθητών οι οποίοι στο τέλος θα είναι αυτοί που θα «πληρώσουν το μάρμαρο» αυτής της «απάνθρωπης και ανάλγητης κυβερνητικής πολιτικής».

Μιας πολιτικής που έρχεται τον μήνα Ιανουάριο να εφαρμόσει μια Τράπεζα θεμάτων, κάνοντας τους μαθητές πειραματόζωα της εκπαιδευτικής μάθησης.

Μιας πολιτικής που εφαρμόζει στην πράξη ένα απαράδεκτο τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστημιακά Τμήματα και έναν απαράδεκτο τρόπο εξέτασης – αξιολόγησής τους.

Ξέχασε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ την παραδοχή της, ότι η Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, ξέχασε τους χιλιάδες μαθητές που έχουν αποκλειστεί από αυτήν, ξέχασε τα τεράστια κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ.

Δεν έλαβε υπόψη την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών, και έρχεται μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους μη συμμετέχοντες μαθητές και εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες – διαγωνίσματα.

Επικαλείται το ΥΠΑΙΘ την ισχύουσα νομοθεσία. Τι λένε λοιπόν οι ισχύουσες διατάξεις;

Σε ότι αφορά στο Γυμνάσιο ο Νόμος 4692/2020 που τροποποίησε το άρθρο  12 του Π.Δ.126/2016 (Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου) ορίζει ότι:

«Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ των περ. α΄ και β΄, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου”.

Σε ότι αφορά δε στο Λύκειο, το άρθρο 6 του 4692/2020 ορίζει ότι:  “Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία”.

Ωστόσο, αν και οι γραπτές δοκιμασίες του πρώτου τετραμήνου ορίζονται για κάποια τουλάχιστον γνωστικά αντικείμενα ως υποχρεωτικές , η περίπτωση αυτές τελικά να μην πραγματοποιηθούν,  προβλέπεται τόσο από το Προεδρικό  Διάταγμα για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου όσο και από το νόμο για την αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου.

Ειδικότερα:

Στο  άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου”.

Αντίστοιχα και για τα Λύκεια στο άρθρο 103 του νόμου 4610/19  ορίζεται ότι: “ Αν λείπουν στοιχεία της παραγράφου 1,(Μεταξύ αυτών και τα  ωριαία διαγωνίσματα) ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων”.

Σε καμία για παράδειγμα Υπουργική απόφαση δεν αναφέρεται ως υποχρεωτική η αξιοποίηση της πλατφόρμας e-class και e-me.

Και δεν σταματάει εκεί.

Έρχεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στο μέσο της χρονιάς, δείχνοντας για άλλη μια φορά την αναλγησία και την απόστασή της από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Έρχεται η Υπουργός Παιδείας και ανακοινώνει πως τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν τα ίδια την ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων σε αυτά. Η βάση εισαγωγής θα ορίζεται ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα και η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%.

Δημιουργείται έτσι ένας ακόμη τρόπος για τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών/τριών από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα.

Οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις.

Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν – με περιορισμένο αριθμό επιλογών και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα – και στη δεύτερη φάση, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση.

Στην ουσία ο/η μαθητής/τρια δεν θα μπορεί να επιλέξει το Τμήμα, αλλά η επιλογή των εισακτέων θα γίνεται στην ουσία από το ίδιο το Τμήμα.

Τι σημαίνει αυτό, αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών  από τα Πανεπιστήμια, και  ουσιαστικά μείωση του αριθμού των εισακτέων.

Αντί λοιπόν η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, να σκύψει πάνω στα προβλήματα που υπάρχουν από την προηγούμενη σχολική χρονιά – μιας που αυτή δεν ολοκληρώθηκε σωστά – έρχεται να εφαρμόζει αυτά τα μέτρα δημιουργώντας ένα ακόμη πιο σκληρό σχολείο – εξεταστικό κέντρο.

Ενισχύει την παραπαιδεία, εφαρμόζοντας την Τράπεζα Θεμάτων για την διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων σε ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών, κατηγοριοποιεί τα Τμήματα των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης με ότι αυτό συνεπάγεται για την μελλοντική πορεία των αποφοίτων, και ανοίγει το δρόμο για την περικοπή του ποσοστού εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια ανοίγοντας τον δρόμο για τα Κολλέγια.

Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να στηρίξει τη δημόσια εκπαίδευση, επιλέγει να διαμορφώσει την εκπαιδευτική πολιτική της με βάση τις επιταγές του νεοφιλελευθερισμού.

Απαιτούμε:

  • Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Παράταση  του  1ου  τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία. Η επάνοδος  στη  ζωντανή  εκπαιδευτική   διαδικασία  με  όλα  τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία   των  σχολείων  είναι   η  μόνη  προτεραιότητα. Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
  • Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
  • Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.
  • Να  καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση. Να  αποσυρθούν  όλες  οι  αλλαγές  που  ετοιμάζουν  στο  σύστημα   πρόσβασης  στα  ΑΕΙ που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ.
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας  και  να πάρουν ανάλογες αποφάσεις. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας  και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά  γι’ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά:

  • Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έστω εκ περιτροπής (ή με βάρδιες), πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών,  μαζικά test, ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων.
  • Τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία  των  σχολείων  πρέπει  να  συνδυαστούν  με  ενίσχυση  του  δημόσιου   συστήματος  υγείας, δημιουργία  ΜΕΘ, δωρεάν  και  μαζικά  τεστ, ελέγχους  στους  χώρους  εργασίας, αποσυμφόρηση των ΜΜΜ, επίταξη  του  ιδιωτικού  τομέα  στην  υγεία, άμεσο  μαζικό  εμβολιασμό.
  • Μαζικά  και  δωρεάν  τεστ  στους  χώρους  των  σχολείων. Η  πλατφόρμα  του  υπουργείου  για  εθελοντικά  τεστ  σε  εκπαιδευτικούς  και  μαθητές  Λυκείου εξυπηρετεί  επικοινωνιακές  σκοπιμότητες  και  δεν  μπορεί  να  αποδώσει  την  επιδημιολογική εικόνα των  σχολείων.
  • Να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα. Άμεσος  εμβολιασμός  εκπαιδευτικών  και  γονέων  που  ανήκουν  σε  ευπαθείς  ομάδες, άδειες  σε  όσους  το  έχουν  ανάγκη.

Το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στον αυταρχισμό του σε σχέση με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει αμετανόητο και εμμένει στον αυταρχισμό και στην επιβολή «με το έτσι θέλω» της πολιτικής του.

Αφού δεν έπιασαν οι απειλές, οι καταναγκαστικές υποψηφιότητες, η διαστρέβλωση και τα ψέματα, η κινητοποίηση του διοικητικού και κομματικού μηχανισμού της κυβέρνησης και τους γύρισε την πλάτη πάνω από το 93% των εκπαιδευτικών, μετά και την δηλωμένη απόφαση όσων φέρονται να εκλέχθηκαν από τις εκλογές - παρωδία να παραιτηθούν, φέρνει τέτοιες κατάπτυστες διατάξεις.

Στο ν/σ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που εισήγαγε στη Βουλή έφερε άρθρο με το οποίο αντικαθιστά τα αιρετά μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στην κυριολεξία με… όποιον βρεθεί.

Συγκεκριμένα προβλέπει ότι «εφόσον δεν είναι η δυνατή η συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων λόγω μη ανάδειξης επαρκούς αριθμού εκπροσώπων τους μετά την ολοκλήρωση της εκλογικής διαδικασίας ή μη αποδοχής του  διορισμού τους ή παραίτησής τους  ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, τα εν λόγω συμβούλια συγκροτούνται… από ισάριθμους διευθυντές σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…»

Στην ουσία η κυβέρνηση της ΝΔ, προχωρά στον αποκλεισμό των εκπροσώπων των εργαζομένων από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και προσπαθούν να τα καταργήσουν στην πράξη.

Με τις αλλαγές αυτές παραβιάζεται και στην ουσία του το Π.Δ. 1/2003 που προβλέπει τη συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων, αφού οι τελευταίοι εξοβελίζονται από αυτά, πρώτη φορά μάλιστα μετά την καθιέρωσή τους.

Παραβιάζονται οι διατάξεις ακόμα και του ν. 1264 που ορίζουν τις διαδικασίες αναπλήρωσης μελών που παραιτούνται. Ο κατήφορος δεν έχει πάτο!

Ας σταματήσουν όσοι δηλώνουν πρόθυμοι τους να συμμετέχουν για να «μην χαθεί ο αιρετός από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια».

Το σύνολο των εκπαιδευτικών, οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι Π.Ε. δεν στήριξαν τις «εκλογές - παρωδία», δε στήριξαν την κυβερνητική παρέμβαση, τον κρατικό έλεγχο και τη νοθεία.

Καλούμε να καταθέσουν τις παραιτήσεις τους, στην Δ.Δ.Ε. Ιωαννίνων, όλες και όλοι οι συνάδελφοι, οι οποίοι εμφανίζονται ως «εκλεγμένοι» από τις εκλογές-παρωδία της 7ης Νοεμβρίου.

Καλούμε όλους τους υπόλοιπους φερόμενους ως υποψήφιους αιρετούς εκπρόσωπους, να καταθέσουν τις παραιτήσεις τους στις ΕΛΜΕ που ανήκουν.

Κανένας συνάδελφος να μην αποδεχθεί τον ορισμό του είτε ως αιρετός, είτε ως διορισμένο μέλος σε ένα όργανο που δεν εκπροσωπεί νόμιμα τον κλάδο των εκπαιδευτικών.

Ζητάμε την παράταση της θητείας των αιρετών, όπως έγινε σε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, μέχρι να εκλείψουν οι κίνδυνοι από την πανδημία, και να πραγματοποιηθούν εκλογές δια ζώσης όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα