Κυκλάδες: Το άνοιγμα των σχολείων εγείρει μεγάλα και σοβαρά ζητήματα
Εν όψει της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων η ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων δηλώνει την ανησυχία της, επισημαίνει τις σοβαρές ελλείψεις και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε επικοινωνία και σε γενικές συνελεύσεις.

Η κυβέρνηση από την έναρξη της πανδημίας προτάσσει την “ατομική ευθύνη” έναντι της κρατικής ευθύνης και μέριμνας. Χαρακτηριστικό του σχεδιασμού αντιμετώπισης του COVID – 19 είναι πως στηρίχτηκε αποκλειστικά στην τυφλή καραντίνα, η οποία συντελέστηκε με απόλυτο, ολοκληρωτικό τρόπο και άφθονη προπαγάνδα των ΜΜΕ, καταστρατηγώντας βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Oι πολίτες έγκλειστοι στα σπίτια τους έγιναν θεατές μια σειράς πολιτικών – οικονομικών επιλογών (νομοσχέδια – ΠΝΠ), οι οποίες είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με τα συμφέροντα και τα δικαιώματα τους.

            Στην πραγματικότητα ο λειτουργικός και αποτελεσματικός σχεδιασμός αντιμετώπισης οποιασδήποτε ασθένειας προϋπάρχει αυτής, ωστόσο, διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις το δημόσιο εθνικό σύστημα υγείας υποβαθμίστηκε με την υποχρηματοδότηση (ελλείψεις σε υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό, έρευνα) και την ιδιωτικοποίηση του δημοσίου αγαθού της υγείας.  Έτσι, ακόμα και την ύστατη στιγμή η κυβέρνηση, αντί να δείξει έμπρακτη στήριξη ενισχύοντας το ΕΣΥ και ικανοποιώντας τα αιτήματα των εργαζομένων και τις συστάσεις της επιστημονικής κοινότητας, επέλεξε να μοιράσει απλόχερα αφενός εκατομμύρια σε εταιρίες κολοσσούς, μίντια, ιδιωτικά θεραπευτήρια και ΚΕΚ και αφετέρου απολύσεις, μειώσεις μισθών, επιδόματα τις πλάκας στον λαό σε συνοδεία βέβαια με τα υποκριτικά χειροκροτήματα προς τους υγειονομικούς.

            Πλέον γίνεται αντιληπτό πως η κυβερνητική πολιτική της καραντίνας και των απαγορεύσεων δε μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της πανδημίας δίχως ένα δημόσιο σύστημα υγείας στελεχωμένο με ιατρικό – νοσηλευτικό προσωπικό, με κατάλληλες υποδομές και μέσα. Τώρα η κυβέρνηση βλέποντας πως η οικονομία οδηγείται σε αδιέξοδο μετά την επιλογή της καραντίνας αποφασίζει να μετατρέψει το “μένουμε σπίτι” στο “μένουμε ασφαλείς” δύο εκ διαμέτρου αντίθετες προσεγγίσεις με μια βασική σταθερά την “ατομική ευθύνη". Έτσι, όσον αφορά την επαναλειτουργία των σχολείων και καθώς και η προσέλευση των μαθητών είναι προαιρετική, οι ευθύνες θα βαραίνουν, όπως φαίνεται, αποκλειστικά και πάλι τους πολίτες (πχ καθηγητές, γονείς), εφόσον πολύ εύκολα μπορεί να κατηγορηθούν πως δεν τήρησαν όπως θα έπρεπε τα μέτρα. Οι προϋποθέσεις, ωστόσο για την την τήρηση των μέτρων προφανώς και δεν εξασφαλίζονται από το κράτος.

          Όπως και στις δομές υγείας έτσι και στις παιδείας τα προβλήματα είναι διαχρονικά και πολλάκις γνωστοποιημένα από τους εργαζόμενους. Οι περισσότερες σχολικές κτιριακές δομές λειτουργούν σε ιδιαίτερα κακές συνθήκες. Όσον αφορά τις Κυκλάδες υπάρχουν σχολικά κτίρια εξ ολοκλήρου ακατάλληλα, όπως τα σχολεία της Μήλου (γυμνάσιο – λύκειο) που λόγω της ανεπάρκειας του κτιρίου λειτουργούν με διπλές βάρδιες, το γυμνάσιο της Μυκόνου (που έχει 400 μαθητές χωρίς επαρκές προαύλιο), το ΕΠΑΛ της Μυκόνου που είναι χωρισμένο στα δύο (αλλού οι αίθουσες για μαθήματα γενικής κατεύθυνσης και αλλού τα εργαστήρια), το ΕΠΑΛ της Σύρου που διαθέτει μικρές τάξεις για πολυάριθμα τμήματα, το γυμνάσιο της Τήνου που στεγάζεται σε ένα παλιό κτίριο με συσσωρευμένα προβλήματα. Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά κτιριακά και στεγαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης στις Κυκλάδες. Γενικότερα, σε πολλά σχολικά κτίρια έχουν δημιουργηθεί αίθουσες με παρεμβάσεις που έγιναν σταδιακά, προκειμένου να δοθούν λύσεις στις πιεστικές ανάγκες δημιουργίας σχολικών τάξεων, με  τις ανάλογες χωροταξικές συνέπειες, γιαπαράδειγμα  κάποιες αίθουσες δεν αερίζονται καν. Βοηθητικοί χώροι, βρύσες και τουαλέτες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, ενώ τα εργαστήρια φυσικών επιστημών και πληροφορικής είναι περιορισμένα (συχνά  τα παιδιά καλούνται να βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, ώστε να μοιράζονται εργαλεία και υπολογιστές). Ως αποτέλεσμα  αυτών είναι αδύνατον μέσα στις περισσότερες αίθουσες να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας, δεδομένου και του υπέρογκου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, πόσο μάλλον αν λάβουμε υποψιν μας και τους διαδρόμους ασφαλείας που απαιτούνται σε έκτακτες καταστάσεις διαφυγής από την τάξη.

            Όσον αφορά την καθαριότητα απαιτούνται τόσο τακτικές απολυμάνσεις, όσο και η μονιμοποίηση και πρόσληψη επιπλέον καθαριστών/στριών, καθώς με τις υπάρχουσες συνθήκες ένας υπάλληλος γίνεται λάστιχο σε πολλές υπηρεσίας υπο το καθεστώς της χαμηλόμισθης, επισφαλούς εργασίας.           

            Πολύ σημαντική είναι η διενέργεια εκτεταμένων τεστ δημόσια και δωρεάν με κρατική ευθύνη για όλους.  Επιπλέον, αναλώσιμά όπως αντισηπτικά, γάντια, μάσκες κτλ πρέπει να καλύπτονται επίσης με τον ίδιο τρόπο για όλα τα παιδιά. Κανένας μαθητής να μην πληρώσει από την τσέπη του για τα απαραίτητα. Όπως επίσης, το κάθε σχολείο οφείλει να είναι εφοδιασμένο με νερά και τρόφιμα για έκτακτες καταστάσεις καθώς τα κυλικεία θα παραμένουν κλειστά.

            Σε πολλά σχολεία, η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είναι αναγκαίο να υπάρχει ειδική μέριμνα για επιπρόσθετα δρομολόγια, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Στις Κυκλάδες διαχρονικά απαιτούμε μείωση του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων/ κατάργηση των αυξήσεων των τελευταίων ετών. Να σημειωθεί το γεγονός πως η οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αποζημιώθηκαν λόγω της πανδημίας από το κράτος, αλλά οι πολίτες επιβαρύνονται με το ίδιο κόστος.

            Με τις οδηγίες για το σπάσιμο των τμημάτων είναι μαθηματικά βέβαιο ότι πολλοί εκπαιδευτικοί αδυνατούν αντικειμενικά να καλύψουν το σύνολο των ωρών τους, αν μετακινούνται σε πάνω από 1 σχολείο. Θα υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις, που θα είναι αδύνατον να ρυθμιστούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων καθώς υπήρχαν πρόβλημα και πριν την πανδημία. Το πιο κρίσιμο σημείο όμως είναι το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αυτοί βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή! Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο! Απαιτούμε από την κυβέρνηση να καθορίσει πως όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.

            Σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν ανακοινώθηκε απολύτως τίποτα πέρα από τη συνέχιση της αναστολής. Αναρωτιόμαστε αν έστω απασχολεί το Υπουργείο το ζήτημα των ειδικών θεραπειών, της εκπαιδευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης αυτών των παιδιών. Από την άλλη υπάρχουν παιδιά στα ΕΝΕΕΓΥΛ τα οποία ετοιμάζονται για πανελλαδικές εξετάσεις, έτσι ενώ τα μαθήματα της γ΄ λυκείου "δρομολογήθηκαν"  οι μαθητές αυτοί φαίνεται να αγνοούνται.  Επιπλέον, δεν δόθηκαν ακριβείς οδηγίες όσον αφορά τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη. Για ποιες αποστάσεις είναι δυνατόν να μιλάμε σε αυτές τις περιπτώσεις; Τι προβλέπεται για αυτά τα παιδιά και αυτούς τους εργαζόμενους; Για ακόμα μια φορά η ειδική αγωγή, το πιο ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης μένει στην “αθέατη πλευρά της σελήνης”.

            Το υπουργείο οφείλει να μεριμνήσει υπέρ όλων των συναδέλφων/ φισσών που αδυνατούν σε αυτή την συνθήκη να παρευρίσκονται στα σχολεία. Ως εκ τούτου, πρέπει: α) να διασαφηνιστούν οι ευπαθείς ομάδες και να να προστεθούν σε αυτές νοσήματα που αυξάνουν τον κίνδυνο σοβαρής βλάβης ή και θανάτου. Σημειώνεται πως λόγω της χρόνιας αδιοριστίας και αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης ο μέσος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι μεγάλος. β) Να δοθεί επιτέλους οριστική λύση με τις άδειες των αναπληρωτών οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες  δεν έχουν καν το δικαίωμα άδειας, ενώ όσον αφορά την περίοδο της πανδημίας θα ισχύει, το επίσης απαράδεκτο,  ανά 3 ημέρες να χρεώνονται 1 μέρα κανονικής άδειας βάση της οποίας θα γίνεται περικοπή του τελικού επιδόματος μη ληφθήσας άδειας. γ) Να δοθούν άδειες στους εκπαιδευτικούς που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών τους καθώς χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική-υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). δ) Να υπάρξει επίσης μέριμνα αδειοδότησης για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όμως  φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες όπως επίσης και στις συναδέλφισσες που βρίσκονται σε διαδικασία εγκυμοσύνης.

            Όσον αφορά την λεγόμενη «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση γίνεται επίσης φανερό, απ’ τις δηλώσεις της υπουργού, πως  ήρθε για να μείνει, με πολλαπλές συνέπειες.  Οι προς εγκατάσταση κάμερες στις αίθουσες, που θα αξιοποιηθούν δήθεν για την παρακολούθηση των μαθημάτων απ’ όσου μαθητές βρίσκονται σπίτι τους, θέλουν να δημιουργούν ένα καθεστώς ασφυκτικού ελέγχου και επιτήρησης της σχολικής ζωής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να ακολουθήσει τέτοιες διαδικασίες! Σε κάθε περίπτωση πίεσης να επικοινωνήσει άμεσα με την ΕΛΜΕ. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πως να σταθούν κοντά σε όλα τα παιδιά  αλλά  ταυτόχρονα και να αντικρούσουν κάθε επικίνδυνη πολιτική που θίγει τα ατομικά και τα εργασιακά τους δικαιώματα.

            Απαιτούμε

  • Να διασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες υγεινομικές συνθήκες και τα κατάλληλα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων.
  • Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί αναπληρωτών, ανανέωση με 12μηνες συμβάσεις για τους αναπληρωτές για τις 30/6 , λιγότεροι μαθητές σε όλα τα τμήματα , εξασφάλιση αιθουσών και όλων των απαραίτητων σοβαρών σύχγρονων κτιριακών υποδομών.
  • Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μέσα στη λαίλαπα της πανδημίας. Οι ΕΛΜΕ να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να οργανώσουν την απάντηση του κλάδου ενιαία, κατά του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.
  • Να δοθούν ειδικές άδειες ευπαθών ομάδων, οι οποίες πρέπε να διευρυνθούν και για άλλα νοσήματα (χαπ, άσθμα κ.α.) και οι άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους συναδέλφους. Να δοθούν και στους αναπληρωτές ΕΣΠΑ, άδειες εδιού σκοπού, χωρίς να πληρώνουν, όπως οι υπόλοιποι μόνιμοι εκπαιδευτικοί.
  • Να παρθούν πίσω τώρα όλες οι άτυπες (ή τυπικές αν γίνουν) εντολές του ΥΠΑΙΘ για ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος από τις σχολικές τάξεις από υπολογιστές , κινητά, κάμερες. Απαιτούμε παιδαγωγική ελευθερία στην τάξη και δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων! Όχι στην “εθελοντική” απάτη της τηλεκπαίδευσης.
  • Να συνεδριάσουν όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να αποφασίσουν ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα σχολεία είναι να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν, να γίνουν διαμαρτυρίες από τους ΣΔ, γονείς, μαθητές και ΕΛΜΕ στις οικείες ΔΔΕ και ΠΔΕ.
  • Δημόσιας Δωρεάν Υγείας και ενίσχυση του ΕΣΥ
  • Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Χρηματοδότηση και αποκατάσταση των δομικών και λειτουργικών ελλείψεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;