ΕΛΜΕ Λευκάδας: Να αποσυρθεί το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λευκάδας

Η κυβέρνηση της ΝΔ, εφαρμόζοντας το «δόγμα του σοκ», έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, εν μέσω του βιοπολιτικού περιορισμού συνδικαλιστικών και άλλων ελευθεριών, το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία με στόχο να ψηφιστεί εντός του Μάη.

Το νομοσχέδιο εδράζεται στις νεοφιλελεύθερες αρχές της οικονομίας της Αγοράς και στοχεύει στη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών. Δεν παρεμβαίνει με προοδευτικό και φιλολαϊκό προσανατολισμό στα οξυμμένα προβλήματα που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλά επιχειρεί να επιφέρει αντιδραστικές – συντηρητικές αλλαγές στην εκπαίδευση που εκπορεύονται από υπερεθνικούς φορείς (βλ. ΟΟΣΑ) της ολιγαρχίας των Αγορών.

Είναι ξεκάθαρο πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που ανάμεσα σε άλλα προβλέπει την αύξηση των μαθητών από 22 σε 26 ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και δεν επιτρέπει την εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών στα ημερήσια ΕΠΑΛ είναι βαθιά αντιπαιδαγωγικό και στρέφεται ενάντια στην κοινωνία.

Η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και κυρίως η θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων για την προαγωγή των μαθητών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου θα μετατρέψουν το σχολείο  σε μια εξουθενωτική «εξεταστική αρένα» που θα αφυδατώσει τη μάθηση από το παιδαγωγικό της περιεχόμενο αφού θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση της μηχανιστικής αποθησαύρισης στείρων γνώσεων, θα ενισχύσει την παραπαιδεία και θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς αυξάνοντας τη μαθητική διαρροή. Είναι βέβαιο πως οι φροντιστηριάρχες θα τρίβουν τα χέρια τους με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων!

Το ελιτίστικο αυτό σχολείο στο οποίο θα επιβιώνουν τα παιδιά των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από την κοινωνία. Διότι δεν είναι ανεκτή η επιστροφή σε εποχές του παρελθόντος, στις προπολεμικές και μεταπολεμικές δεκαετίες, όταν η μαθητική διαρροή είχε το χαρακτήρα αιμορραγίας.

Το νομοσχέδιο δεν περιέχει παρεμβάσεις για την ενίσχυση των αδύναμων μαθητών, ως θα όφειλε, αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν ειλικρινώς για τη μόρφωση του λαού. Αντίθετα απεργάζεται τρόπους για το πώς θα εκδιωχθούν αυτά τα παιδιά από το σχολείο. Οι συχνές και υποκριτικές αναφορές των στελεχών του κυβερνώντος κόμματος στους «αρίστους» υπομιμνήσκει διαλεκτικά στους κοινωνικά ευαίσθητους πολίτες τους «μαθητές-παρίες». Με το νομοσχέδιο Κεραμέως επιχειρείται να μεταφερθεί ο νεοφιλελεύθερος νόμος της επικράτησης του ισχυρότερου (νόμος της ζούγκλας) από το οικονομικό πεδίο στην εκπαίδευση. Όμως, ως κοινωνία θα πρέπει να διερωτηθούμε για το τι είδους εκπαιδευτικό σύστημα θέλουμε και να απαντήσουμε αν έχουμε ανάγκη ένα σχολείο που θα αμβλύνει ή θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες.

Επιπλέον, η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών θα επαναφέρει το άγος του ιστορικού επιθεωρητισμού σε ένα κράτος που από την ίδρυσή του δόμησε το πολιτικό σύστημα και τη διοίκησή του στις αρχές του νεοκοτζαμπασισμού. Η αξιολόγηση εκτός του ότι θα οδηγήσει σε αποσάθρωση και επιδείνωση των όρων εργασίας των εκπαιδευτικών εμπεδώνοντας ελαστικές εργασιακές σχέσεις, θα αποτελέσει τη βασιλική οδό για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση θα πλήξει και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Η αξιολόγηση, που συνδέεται με την πολυδιαφημιζόμενη και επικίνδυνη αυτονομία των σχολικών μονάδων, θα οδηγήσει εκ των πραγμάτων σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολείων διαρρηγνύοντας την ποιοτική ομοιογένεια που υφίσταται σήμερα, σε γενικές γραμμές, στα σχολεία της επικράτειας. Έτσι θα προκύψουν τα καλά σχολεία για τους λίγους, που θα έχουν επάρκεια πόρων, και τα υποβαθμισμένα σχολεία που χωρίς πόρους και με ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές θα υποδέχονται τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό. Και αυτό δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας αφού ήδη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ένα μέρος της κρατικής χρηματοδότησης συνδέεται με την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων.

Η αξιολόγηση, λοιπόν, είναι το απαραίτητο εργαλείο για την επίτευξη της αυτονόμησης των σχολικών μονάδων και της απαγκίστρωσής τους από την κρατική χρηματοδότηση. Γι’ αυτό οι φορείς της εξουσίας που ασπάζονται τον νεοφιλελευθερισμό εκμεταλλευόμενοι την αγωνία της κοινωνίας για τη μόρφωση της νέας γενιάς, καλλιεργούν εδώ και χρόνια τον κοινωνικό αυτοματισμό σε σχέση με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Η δική τους αγωνία είναι το ξεθεμελίωμα του κοινωνικού κράτους. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει τα σχολεία να λειτουργούν αυτόνομα, ως επιχειρήσεις που θα αναζητούν πόρους είτε σε χορηγίες με αντάλλαγμα την εμπλοκή των χορηγών στο περιεχόμενο των σπουδών (βλ. Αμερική, όπου αλυσίδες fast food χρηματοδοτούν προγράμματα υγιεινής διατροφής!) είτε ζητώντας από τους γονείς να επωμιστούν ένα μέρος από το βάρος του κόστους λειτουργίας  τους.

Όσον αφορά την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από το μάθημα των Λατινικών στη Γ΄ Λυκείου θεωρούμε πως είναι λυπηρό αυτό το ράβε – ξήλωνε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα με βάση τις ιδεοληψίες του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος. Και τα δύο μαθήματα είναι εξίσου αναγκαία για την ενδυνάμωση του ανθρωπιστικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση οφείλει να σεβαστεί την ελληνική κοινωνία που δίνει έναν πρωτοφανή και ιδιότυπο αγώνα ενάντια στην πανδημία και να αποσύρει το νομοσχέδιο Κεραμέως που θα πλήξει βάναυσα το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ακόμα και η ETUCE (Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση) εξέφρασε τη διαμαρτυρία της προς την ελληνική κυβέρνηση για την ενέργειά της να προωθήσει το νομοσχέδιο μέσα σε αυτές τις συνθήκες. Να ανοίξει άμεσα ένας ευρύς, δημοκρατικός και έντιμος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία.

Διεκδικούμε:

- Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και την Υγεία

- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (20 μαθητές στα τμήματα γενικής παιδείας, 15 μαθητές στις ομάδες προσανατολισμού και 10 μαθητές στα εργαστήρια)

- Ενίσχυση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ώστε να μη μένει κανένα παιδί αβοήθητο

- Ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής για τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες

- Ουσιαστική περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και στήριξη του έργου τους

- Εκπόνηση νέων προοδευτικών αναλυτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και θα διέπονται από τις αρχές του ανθρωπισμού

- Συγγραφή νέων εγχειριδίων λαμβάνοντας υπόψη τη συσσωρευμένη πείρα των μάχιμων εκπαιδευτικών της τάξης

- Εκδημοκρατισμός της σχολικής ζωής

- Κάλυψη των αναγκαίων υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων

- Δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλους!

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λευκάδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρπαθος
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​
Ο Δήμος Καρπάθου οργάνωσε τον Σεπτέμβριο δημοσιογραφικές αποστολές από Πολωνία και Σουηδία, με στόχο την έγκαιρη προβολή για τη νέα σεζόν
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​