Για ακόμη μια χρονιά ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά γεγονότων που αναδεικνύουν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς του νησιού μας αλλά και όλης της χώρας στα αυτονόητα, μορφωτικά τους δικαίωματα. Κάθε χρόνο γινόμαστε θεατές στην απαξίωση του Δημόσιου Συστήματος Εκπαίδευσης μέσα από κενά και ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, με τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με το σταγονόμετρο και με τις κακοσυντηρημένες σχολικές μονάδες.
Η κυβέρνηση της ΝΔ καυχιέται ότι επανέφερε την κανονικότητα. Και όμως, αρχές Οκτώβρη και τα κενά στις σχολικές μονάδες είναι χιλιάδες, καθώς αυτή τη στιγμή λείπουν από τα σχολεία πάνω από 10.000 εκπαιδευτικοί! Φυσικά, οι ανεπαρκείς αυτές προσλήψεις αφορούν συμβασιούχους και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν τμήματα πρωινού και ολοημέρου, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής να μένουν αστελέχωτες, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μην έχουν ακόμη ξεκινήσει να διδάσκονται ενώ τα εβδομαδιαία προγράμματα να είναι δυσεπίλυτος γρίφος.
Στην περιοχή μας, παρά τις συνεχόμενες πιέσεις μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ακόμα και μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, τα προβλήματα παραμένουν.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ:
Μαθήτρια του Δ.Σχ. Ευδήλου που χρειάζεται υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) είναι αποκλεισμένη σπίτι της καθώς δεν υπάρχει συνάδελφος ΕΒΠ! Το αποτέλεσμα; Η μαθήτρια δε πηγαίνει στο σχολείο ενώ η μητέρα αντιμετωπίζει προβλήματα με τη δουλειά της καθώς αναγκάζεται να υποστηρίζει τη μαθήτρια ενώ είναι υποχρέωση του κράτους.
Στον κάδο των αχρήστων πετούν αθλητική και καλλιτεχνική παιδεία, αφού χωρίς γυμναστή παραμένει το 1ο και το 2ο Δ.Σχ. Ραχών, χωρίς μουσικό το 2ο Δ.Σχ. Αγίου Κηρύκου, ενώ οι μαθητές δε έχουν εκπαιδευτικό Εικαστικών στο 2ο Δ.Σχ. Αγίου Κηρύκου και Ευδήλου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αφενός να πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αφετέρου να μη λειτουργεί ή να υπολειτουργεί το ολοήμερο στα περισσότερα σχολεία. Και στην περιοχή των Φούρνων οι φετινές προσλήψεις ειδικοτήτων είναι λιγότερες από πέρσι. Βέβαια, το γεγονός ότι προσλαμβάνονται ελάχιστοι συνάδελφοι ειδικοτήτων (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πληροφορική και Ξένες Γλώσσες) δεν είναι καινούριο φαινόμενο. Κάθε χρόνο, οι ώρες των προσληφθέντων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων δεν επαρκούν για να καλύψουν όλα τα σχολεία, ενώ οι ίδιοι οι συνάδελφοι αναγκάζονται να μεταφέρονται κάθε μέρα (ή και την ίδια) σε άλλο σχολείο του νησιού.
Η εικόνα στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, σαφώς και δεν είναι καλύτερη. Εκτός από τη μαθήτρια που δεν έχει στήριξη από ΕΒΠ, δεν έχει προσληφθεί εκπαιδευτικός ΕΑΕ για παράλληλη στήριξη στο 2ο Δ. Σχ. Ραχών, ενώ το Ειδικό Δ.Σχ. Ικαρίας υπολειτουργεί, χωρίς ΕΒΠ, φυσικοθεραπεία, κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο.
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ:
Το πρόβλημα των μεταφορών στο νησί παραμένει άλυτο, απειλώντας για ακόμη μια φορά πολλούς μαθητές με αποκλεισμό και κάνοντάς μας να αμφιβάλλουμε για την ασφάλεια των μεταφερόμενων παιδιών. Δεν είναι καινούρια κατάσταση η μετ’ εμποδίων μετακίνηση μαθητών με ακατάλληλα μέσα και η προσέλευση-αποχώρησή τους εκτός σχολικού ωραρίου, όπως για παράδειγμα στο 2ο Δ. Σχ. Ραχών και το 2ο Δ. Σχ. Αγίου Κηρύκου.
Από το 2016, 4 μαθητές από το Μηλιωπό και το Μονοκάμπι δεν μεταφέρονται στο Δ. Σχ. Καραβοστάμου, ενώ το δικαιούνται. Η ίδια κατάσταση ισχύει στο Δ. Σχ. και Νηπιαγωγείο Ευδήλου όπου οι μαθητές από την Αρέθουσα, το Αυλάκι και το Κεραμέ, αν και δικαιούνται δωρεάν μετάφορά, μεταφέρονται από τους γονείς. Αντίστοιχα, μαθητής από το Αμάλου, δε μεταφέρεται στο Δ.Σχ. Καρκιναγρίου. Στο Δ. Σχ. Ξυλοσύρτη, το λεωφορείο αφήνει τους μαθητές πάνω στον κεντρικό δρόμο καθώς δε μπορεί να προσεγγίσει το σχολείο, με αποτέλεσμα οι μαθητές να διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο. Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, μαθητής του Ειδικού Δ. Σχ. Ικαρίας δε μεταφέρεται καθόλου στο σχολείο και παραμένει σπίτι του!
ΥΠΟΔΟΜΕΣ:
Οι υλικοτεχνικές υποδομές των περισσότερων σχολείων παρουσιάζουν διαφόρων ειδών ελλείψεις, ενώ τα κτιριακά προβλήματα στα σχολεία μας είναι πολλά και χρόνια. Τα περισσότερα σχολεία αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα ή μικρότερα κτιριακά προβλήματα, που χρήζουν άμεσων επισκευών. Δεν ξεχνάμε πως σχολικές μονάδες της Ικαρίας συνεχίζουν να στεγάζονται σε προκατ, πως τα περισσότερα παιδιά κάνουν μάθημα, τρώνε μεσημεριανό κι αν βρέχει, κάνουν διάλειμμα και γυμναστική στην ίδια αίθουσα, πάνω στο ίδιο θρανίο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η έλλειψη αίθουσας για να στεγάσει το Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.) στο 2ο Δ.Σχ. Αγίου Κηρύκου, με αποτέλεσμα οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να κάνουν μάθημα πίσω από ένα παραπέτασμα μαζί με άλλη τάξη και να μην δέχονται σωστή και επαρκή ειδική διαπαιδαγώγηση.
Ο ΣΕΠΕ Ικαρίας & Φούρνων παλεύει για:
· Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.
· Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών (περισσότεροι από 33.000) που δουλεύουν στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών και μέτρα στήριξης των αναπληρωτών.
· Κάθε ειδικότητα να διδάσκει το επιστημονικό της αντικείμενο. Επαναφορά των ωρών ειδικοτήτων που έχουν περικοπεί και σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες που να καλύπτουν όλα τα σχολεία.
· Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Όλα τα παιδιά στις δομές που έχουν ανάγκη.
· Έγκαιρη, ασφαλή και δωρεάν μεταφορά των παιδιών από και προς το σχολείο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας! Κατάργηση της ισχύουσας ΚΥΑ 50025/2018.
· Ολοήμερο σχολείο με όλα το απαραίτητο προσωπικό και τις απαραίτητες υποδομές για σίτιση και ξεκούραση.
· Χρηματοδότηση των σχολείων, σύγχρονες υποδομές (χώρους εργαστηρίων και άθλησης) με κρατική ευθύνη. Αντισεισμική, αντιπυρική, αντιπλημμυρική θωράκιση.
Σε μια εποχή που οι δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας είναι κυριολεκτικά ασύλληπτες, δεν μπορούμε να δεχτούμε να κάνουμε μάθημα σε ακατάλληλες αίθουσες, να μην έχουν όλοι οι μαθητές τον εκπαιδευτικό, τη μόρφωση, την εκπαιδευτική δομή και τη μεταφορά που δικαιούνται, να υπάρχουν συνάδελφοι που κάνουν μάθημα μέχρι τα 67 τους χρόνια και την ίδια στιγμή χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί στις ουρές της ανεργίας και της αναπλήρωσης.
Με οργάνωση και αγώνα για τη διεκδίκηση των πραγματικών αναγκών μας «να κόψουμε το βήχα» της κυβέρνησης ότι τάχα επαναφέρει την κανονικότητα. Κανονικότητα στη στελέχωση των σχολικών μονάδων σημαίνει να μονιμοποιηθούν οι αναπληρωτές που τόσα χρόνια αναπληρώνουν τον εαυτό τους, τα κενά που προκύπτουν στην αρχή της χρονιάς να καλύπτονται άμεσα με μια φάση, κάθε παιδί να έχει τον εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης που έχει ανάγκη, το ολοήμερο να έχει τον υπεύθυνο δάσκαλο.
Για όλα τα παραπάνω την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου συμμετέχουμε στην μέρα πανελλαδικής δράσης για τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων, κάνουμε στάση εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του ωραρίου μας, ενημερώνουμε τους γονείς και όλους τους κατοίκους της περιοχής μας για τη συγκεκριμένη κατάσταση και καλούμε σε συντονισμένο αγώνα γιατί…
Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΟΛΩΝ!
Για το ΔΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη