didaskalia-ellinikis-glwssas
Στην 5η χειρότερη θέση μεταξύ των χωρών που καταγράφονται, ο Έλληνας εκπαιδευτικός αμείβεται με λίγο περισσότερο από το μισό (!)  του μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Π.Ε.Κ.

Για μία ακόμη χρονιά, η έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, καταγράφει αυτό που οι Έλληνες εκπαιδευτικοί βιώνουν ως μία σκληρή πραγματικότητα στην καθημερινή τους ζωή.

Ότι είναι δηλαδή, από τους χειρότερα αμειβόμενους εκπαιδευτικούς μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.

Στην 5η χειρότερη θέση μεταξύ των χωρών που καταγράφονται, ο Έλληνας εκπαιδευτικός αμείβεται με λίγο περισσότερο από το μισό (!)  του μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Ο μισθός του νεοδιοριζόμενου Έλληνα καθηγητή είναι λιγότερος από το μισό του Ισπανού συναδέλφου του και αρκετά χαμηλότερος από αυτόν του Τούρκου.

Και αυτά σε μία περίοδο που το επάγγελμα του εκπαιδευτικού απαξιώνεται  όχι μόνον από τις ασφυκτικά περιοριστικές οικονομικές πολιτικές, αλλά και από άλλες αρνητικές εξελίξεις που αφορούν τους όρους και τις συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου.

Ως Π.Ε.Κ. έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στην γκρίζα ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος μας:

Στους αναπληρωτές και ωρομίσθιους συναδέλφους –που πλέον αποτελούν περίπου το  1/5 του συνολικού εκπαιδευτικού δυναμικού-  χωρίς σταθερή εργασία, με την αγωνία της απόλυσης και της επαναπρόσληψης κάθε χρονιά , που δεν ξέρουν σε ποιο σημείο της χώρας θα μετακινηθούν.

Στο πολύ σημαντικό ποσοστό συναδέλφων  - που σε ορισμένους νομούς αγγίζει το 50%-,  να μετακινούνται σε 2 η περισσότερα σχολεία, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο το πενιχρό εισόδημα.

Στο επίσης πολύ σημαντικό ποσοστό συναδέλφων που βρίσκονται μακριά από  τις οικογενειακές τους εστίες χωρίς ελπίδα να βρεθούν κάποια στιγμή οριστικά κοντά στις οικογένειές τους.

Με τον αγώνα για την εξασφάλιση στέγης να γίνεται κάθε χρονιά δυσκολότερος, ειδικά σε νησιωτικές και τουριστικές περιοχές.

Αυτή η  εικόνα απελπισίας δεν αφήνει ανέγγιχτη τη λειτουργία του σχολείου και πρέπει να ανατραπεί.

Η αποσπασματική εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου αποτέλεσε όχημα αδικαιολόγητα άνισης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών.

Είναι η περίοδος  που η ΟΛΜΕ οφείλει μαζί με τα άλλα μεγάλα αιτήματα του κλάδου να προτάξει τη διεκδίκηση για την μισθολογική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών.

Να διεκδικήσουμε αποφασιστικά και ανυποχώρητα μισθούς ανάλογους των Ευρωπαίων συναδέλφων μας, με ελάχιστο αίτημα τα 1000€ κατώτατο μισθό για τον νεοδιόριστο εκπαιδευτικό.

Μισθούς που ανταποκρίνονται στο σύνθετο έργο του εκπαιδευτικού.

Μισθούς που διασφαλίζουν επιτέλους, αξιοπρεπή διαβίωση.

Δεν πρόκειται για κλαδική ή συντεχνιακή  διεκδίκηση.

Η ανοχή της κοινωνίας στην απαξίωση του εκπαιδευτικού είναι εικόνα υποχώρησης της σημασίας της εκπαίδευσης.

Οι μισθολογικές απολαβές αποτελούν αποτύπωση του σεβασμού της πολιτείας απέναντι στο έργο του εκπαιδευτικού.

Είναι ζήτημα Παιδείας και Πολιτισμού, που αφορά την ίδια την ποιότητα της παρεχόμενης στους μαθητές μας εκπαίδευσης.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Π.Ε.Κ.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου