Tο Υπουργείο Παιδείας, μέσα από την αναθεώρηση του Π.Δ. 46/2016, επανέρχεται στο ζήτημα των Δημιουργικών Εργασιών, οι οποίες "καθιερώνονται ως υποχρεωτικές στο Γενικό Λύκειο, καθώς κρίνεται αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργική σκέψη και δράση".
Στο νέο σχέδιο Π.Δ. αλλάζει ο τρόπος υλοποίησης των Δ.Ε., όχι όμως η ουσία τους και η ουσιαστική τους στόχευση.
Συγκεκριμένα, γίνονται υποχρεωτικές και ορίζονται δύο θεματικοί πυλώνες (Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες και Καλλιτεχνική Παιδεία, - Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Πληροφορική και Φυσική Αγωγή. Την ευθύνη αναλαμβάνει ένας εκπαιδευτικός σε κάθε τμήμα, ο οποίος αναθέτει, επιβλέπει και αξιολογεί εργασίες, εντός του σχολικού ωραρίου.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά έχει τοποθετηθεί αναλυτικά (βλ. 18/16-01-2017). Σημείωνε πέρσι, ανάμεσα στα άλλα: "Η επιλογή του Υπουργείου να ξεπαγώσει το ΠΔ 46/2016 στο οποίο προβλεπόταν η εκπόνηση των εν λόγω εργασιών στα ΓΕΛ σε συνδυασμό με την προώθηση της εφαρμογής της τάξης μαθητείας στα ΕΠΑΛ στη δεδομένη χρονική στιγμή δείχνει την πρόθεσή τους να επιταχύνουν τους ρυθμούς εφαρμογής της αντιλαϊκής πολιτικής στην εκπαίδευση, να προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου, έτσι όπως έχει περιγραφεί και από τα πορίσματα του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία και υπαγορεύονται από την Ε.Ε. και τον ΟΟΣΑ. Δείχνει συνολικότερα την πρόθεση να ανοίξουν μέτωπα που αφορούν στις εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών και στα μορφωτικά δικαιώματα νεολαίας.
Πιο συγκεκριμένα για τις δημιουργικές εργασίες:
Ανοίγουν τον δρόμο για την προώθηση του Εθνικού Απολυτηρίου, στο οποίο σύμφωνα με το πόρισμα Λιάκου είχε ως απαραίτητη προϋπόθεση την εκπόνηση πραγματείας.
Για ποια καλλιέργεια του ερευνητικού πνεύματος μιλάει; Όταν μιλάμε για σχολεία χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές σε καλή κατάσταση ( εργαστήρια πληροφορικής και φυσικών επιστημών), όταν τα σχολεία έχουν ξεμείνει μέχρι και από φωτοτυπίες, όταν στην μεγάλη πλειοψηφία τους δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες,, όταν μιλάμε για ένα σχολείο όπου ο μαθητής είναι ήδη επιφορτισμένος με πάρα πολλές εργασίες στα επιμέρους μαθήματα.
Εντάσσει τις εργασίες στο portfolio του μαθητή, τον ατομικό φάκελο αξιολόγησης, που πέρα από το ότι θα ακολουθεί το παιδί στη ζωή του, εξατομικεύει το ζήτημα των επιδόσεων, της ανεργίας και της φτώχειας, αποσείοντας τις ευθύνες από το κράτος".
Οι εξελίξεις, αλλά και η περσινή εμπειρία στα σχολεία δικαίωσαν τις εκτιμήσεις αυτές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Νέο Λύκειο που παρουσιάστηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, η εκπόνηση εργασίας αποτελεί υποχρέωση των μαθητών στη Γ' Λυκείου, που μάλιστα θα είναι πανελλαδικού τύπου, θα βαθμολογείται από εξωτερικό αξιολογητή και θα παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης, στην πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο.
Ταυτόχρονα, στο προσχέδιο του ΙΕΠ για τη Β' Λυκείου, οι Δημιουργικές Δραστηριότητες προβλέπονται σαν 2ωρο υποχρεωτικό μάθημα, σε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα που βήμα-βήμα προωθεί ένα Λύκειο της μονομέρειας και της ημιμάθειας, με εξοβελισμό της Γενικής Παιδείας, εξεταστικού κέντρου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, με μείωση των μαθημάτων (7 υποχρεωτικά και 3 επιλογής, από 18 που υπάρχουν σήμερα).
Η υποκρισία του Υπουργείου για τη δήθεν καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος φαίνεται και από το παρακάτω γεγονός: στο προσχέδιο του ΙΕΠ για τη Β' Λυκείου συγχωνεύονται ή καταργούνται μια σειρά μαθήματα (Αρχαία Ελληνικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική, ενώ δεν προβλέπονται καν μαθήματα Αισθητικής Αγωγής).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των Φυσικών Επιστημών. Η κυβέρνηση αφού κατάργησε το 3ωρο των εργαστηρίων, άνοιξε τη συζήτηση για την ενοποίηση των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο, έρχεται τώρα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου να συγχωνεύσει τα μαθήματα της Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας σε ένα ενιαίο μάθημα με τίτλο «Ερευνητικά Προβλήματα Φ.Ε.»! Ερευνητική σκέψη τάχα στην Α και Β' Λυκείου και ταυτόχρονα κατάργηση των διακριτών αντικειμένων (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία) με αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, έτσι που κανένα παιδί να μην μπορεί να προσεγγίσει το φυσικό κόσμο παρά μόνο επιφανειακά, μακριά από τους νόμους που το διέπουν.
Απαιτούμε να ανακληθεί το νέο σχέδιο Π.Δ., όπως και η περσινή εγκύκλιος για τις λεγόμενες «δημιουργικές εργασίες». Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν οι “δημιουργικές εργασίες” η αφορμή για τη δημιουργία του ατομικού φακέλου-portfolio του κάθε μαθητή.
Η πολιτική των ταξικών φραγμών, των περικοπών και της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων δε φτιασιδώνεται με ψευδεπίγραφα σχέδια «δημιουργικότητας».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη