Thumbnail

"...Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος βρέθηκε στη Λέρο και σε συζήτηση με εκπαιδευτικούς παραδέχτηκε ότι ήταν εγκληματικό λάθος η κατάργηση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τόνισε ότι αυτός δεν το ψήφισε..."

Με αφορμή αυτή τη δήλωση του Υπουργού , κάποιες σκέψεις που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση γενικότερα , αλλά και ειδικότερα με αφορμή πάλι την κατάργηση του 6ου ΕΠΑΛ Πειραιά .

Γενναία η απόφασή σου Υπουργέ να μην ψηφίσεις την κατάργηση ειδικοτήτων , εξίσου 

γενναία όμως θα ήταν και μια απόφαση επαναφοράς των καταργημένων ειδικοτήτων , άλλωστε τώρα ασκείς εξουσία και τυπικά τουλάχιστον τη δυνατότητα την έχεις να αποκαταστήσεις ειδικότητες και καθηγητές  · και απ’αυτό θα κριθείς εξάλλου κι όχι από τις προθέσεις και τα φουσκωμένα λόγια .

Όλοι οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας , και φαντάζομαι κι εσύ , κατά καιρούς τονίζατε την ανάγκη στροφής των νέων στην επαγγελματική εκπαίδευση λέγοντας περίπου « τι θες να πας σε πανεπιστήμια και καθηγητικές σχολές , ω νέε μου , και δεν πιάνεις το κατσαβίδι ; για να μένεις άνεργος ;» , αυτά περίπου άκουγα νεότερος εγώ και ίσως σωστά .

Απ’την άλλη όμως έρχεστε και καταργείτε ειδικότητες εκεί κατεξοχήν που οι νέοι μαθαίνουν το κατσαβίδι ακριβώς , και όχι μόνο · κλείνετε και σχολεία όπως το 6ο ΕΠΑΛ Πειραιά , απόφαση που ελήφθη κατ’αρχάς από τον προηγούμενο υπουργό με τη μορφή της συγχώνευσης , και προ ολίγου ολοκληρώθηκε από σένα που έβαλες και την Ταφόπλακα με το ΦΕΚ της κατάργησής του , από σένα που τώρα λες ότι είναι τάχα εγκληματικό λάθος η κατάργηση ειδικοτήτων , όταν πίσω από τις κάμερες άλλα πράττεις αγαπητέ !

Το εν λόγω σχολείο λειτουργούσε για τουλάχιστον 30 χρόνια , ημερίσιο απογευματινό στο κέντρο του Πειραιά , με ωράριο που εξυπηρετούσε όσους μαθητές , ενήλικες κατά το πλείστον , εργάζονταν τα πρωινά , άρα εκ των πραγμάτων τα πρωινά ΕΠΑΛ απέκλειαν τη δυνατότητα φοίτησης σ’αυτούς , και ταυτόχρονα τριετούς φοιτήσεως όταν στα βραδινά ΕΠΑΛ η φοίτηση είναι τετραετής .

Μα θα μου πεις · « το σχολείο δεν είχε πολλούς μαθητές !» , ναι σύμφωνοι ! δεν είχε ! από την άλλη όμως δεν κάνατε και εξακολουθείτε να μην κάνετε καμιά προσπάθεια ενίσχυσής της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης , ώστε οι μαθητές να είναι περισσότεροι . Δε θα μπορούσε , ας πούμε , σε συνεργασία με επαγγελματικούς φορείς και σωματεία , με την αγορά εν ολίγοις , οι πολλοί καλοί μαθητές και αριστούχοι απόφοιτοι των Λυκείων αυτών , αν όχι και οι μη αριστούχοι , να προσλαμβάνονταν και να εργάζονταν κανονικά σε επιχειρήσεις ; κι όχι με όρους μαθητείας τάχα που ασπιρίνι είναι αφού μετά αφήνονται  στη μοίρα τους άνεργοι ;

Μα κι αυτό αν δεν μπορούσε να γίνει , δε θάπρεπε το πρόγραμμα σπουδών στα ΕΠΑΛ να συμβαδίζει με την αγορά εργασίας ; Έχοντας μόνο μια μικρή επιφύλαξη γιατί δε γνωρίζω το νέο πρόγραμμα σπουδών , θα πω ότι αυτό που γίνεται μέχρι στιγμής είναι να προσφέρονται αντικείμενα μάθησης που διόλου εφόδια είναι , ακούς για παράδειγμα έμπειρους καθηγητές Πληροφορικής να σου λένε ότι η Pascal ( γλώσσα προγραμμματισμού ) είναι πλέον ξεπερασμένη ως επαγγελματικό εργαλείο όταν χρησιμοποιείται κατά βάση και ζητείται από επιχειρήσεις η Java , κάτι που διαπιστώνεται και από τους απόφοιτους όταν πια αναζητούν δουλειά σχετική μ’αυτόν τον τομέα. Οπότε; ποια η λύση γι’αυτούς ; να δώσουν, έχουν δεν έχουν , λεφτά σε ΙΕΚ για να μάθουν κάτι χρήσιμο που το δωρεάν σχολείο δεν τους τόμαθε .

Και κάτι ακόμα , γιατί δεν επιτρέπεται σε πτυχιούχους τομέων να έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκ/ση ; Αυτό βέβαια δεν είναι καίριο όσο τα παραπάνω , όμως θα μαρτυρούσε ειλικρινή την πρόθεση του Υπουργείου να μην κλείσουν τα Επαγγελματικά Σχολεία , αλλά να γίνουν κι απ’αυτή την πλευρά ελκυστικότερα για τους πολλούς .

Με όλα αυτά λοιπόν και δε θα αποψιλώνονταν τα σχολεία αυτά από μαθητές – αντίθετα ! πρώτη ζήτηση θα είχαν , περισσότερο κι απ’τα γενικά !- και το επίπεδο εκπαίδευσης θα ανέβαινε αφού θα υπήρχε και διάθεση για μάθηση όταν ο άλλος θα έβλεπε χειροπιαστά το αποτέλεσμα των κόπων των άλλων  να αμείβεται ! Ενώ τώρα σου λέει ο άλλος · « γιατί να πάω να σπουδάσω 3 ή 4 χρόνια Πληροφορική  ας πούμε ; για να πάω μετά να δουλεύω σεκιουριτάς ή διανομέας ; » και τ’αποτέλεσμα , άδειες τάξεις , αδιάφοροι μαθητές , καταλήψεις «από τα κωλόπαιδα τους μαθητές που αυτοί φταίνε και καλά κάνουν και τα κλείνουν και λούμπεν σχολεία τα ΕΠΑΛ , για περιθωριακούς» , αντιλήψεις που καλλιεργούνται για καταστάσεις  που οι Απάνω τις στρώνουν και τις στήνουν δεκαετίες τώρα , είτε από αδιαφορία , ανημπόρια ή σκοπιμότητα.

Καλές οι εξαγγελίες του υπουργείου κύριε Λοβέρδε για δράσεις περί κοινωνικού σχολείου , σεξουαλικής αγωγής , παιδικής παχυσαρκίας και άλλων τέτοιων , και μακάρι να γίνουν ουσιαστικά· όμως γι’αυτά διψάει η αυλή μας ; αυτά μας καίνε ; ή τα πιο πάνω που σου έθιξα ;

Απόφοιτος του 6ου ΕΠΑΛ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πρύτανης πανεπιστημίου της Γλασκώβης
Απαγόρευση εισόδου στη Γαλλία για πρύτανη Πανεπιστημίου - Παρείχε στη Γάζα ιατρικές υπηρεσίες
«Με εμποδίζουν να εισέλθω στην Γαλλία» - Θα απευθυνόταν στη γαλλική Γερουσία για να περιγράψει την εμπειρία του ως γιατρός στη Γάζα
Απαγόρευση εισόδου στη Γαλλία για πρύτανη Πανεπιστημίου - Παρείχε στη Γάζα ιατρικές υπηρεσίες
Πλανήτης Γη
«Ένας καλύτερος κόσμος αν...»
Σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία κανένα πολιτικό σύστημα, ούτε καμία κοινωνική μεταρρύθμιση ή επανάσταση δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν σταθερές...
«Ένας καλύτερος κόσμος αν...»