Thumbnail
σχετικά με τις ανακοινώσεις ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ για τις διαγραφές στελεχών

ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

www.paremvasis.gr  

9–7–2014

Η αξιολόγηση και οι υποστηρικτές της διχάζουν τον κλάδο!

(σχετικά με τις ανακοινώσεις ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ για τις διαγραφές στελεχών)

Ενώ το εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται μπροστά στην κρίσιμη και ιστορική μάχη της αξιολόγησης, η ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ αναλώνεται στο αγαπημένο της σπορ : καταγγέλλει όλους τους υπόλοιπους στη ΔΟΕ –εκτός φυσικά από την αδελφή παράταξη ΔΑΚΕ. Για ποιο λόγο αυτή τη φορά; Για την απόφαση που πήρε η 83η Γ.Σ. της ΔΟΕ σχετικά με τα μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης και τις διαγραφές των στελεχών που θα αποδεχτούν το ρόλο του αξιολογητή. Στο ίδιο μήκος κύματος (σύμπτωση;) και η ανακοίνωση που δημοσίευσε η ΔΑΚΕ. Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις ανακοινώσεις πρόκειται για «σταλινικού τύπου απόφαση», από «κήρυκες του μίσους» που διψούν για «αίμα στην αρένα», «απαράδεκτη και διχαστική απόφαση», η οποία  «πρέπει άμεσα να απαξιωθεί στην πράξη από τους συναδέλφους της βάσης πριν καταστρέψει την ενότητα που τόσο έχει ανάγκη ο κλάδος αυτή την περίοδο».

Για την 83η ΓΣ της ΔΟΕ, όσα αποφάσισε και (κυρίως) όσα δεν αποφάσισε, έχουμε τοποθετηθεί δημόσια και αναλυτικά. Σε σχέση ωστόσο με τα ζητήματα που βάζουν οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις από την πλευρά μας επισημαίνουμε τα εξής :

1.                  Στην απόφαση της 82ης ΓΣ. της ΔΟΕ, που ψηφίστηκε από τις ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ – ΔΑΚΕ, πέρσι, τον Ιούνιο του 2013 διαβάζουμε μεταξύ άλλων:

«Κανένας συνάδελφος να μην αναλάβει το ρόλο του αξιολογητή (…) Θα διαγράφονται από μέλη των Συλλόγων εκείνα τα στελέχη εκπαίδευσης που θα δράσουν ενάντια και αντίθετα με τις αποφάσεις του Κλάδου. Τα θέματα διαγραφών θα εξετάζονται σε κεντρικό επίπεδο με βάση τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του Κλάδου». (όλη η απόφαση εδώ: http://www.doe.gr/014/dv1164.pdf)

Επίσης, από το κείμενο υπογραφών του ΔΣ της ΔΟΕ (ψηφισμένο από ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ-Παρεμβάσεις-ΕΡΑ - Δεκέμβρης 2013) που συγκέντρωσε το 93,5% των υπογραφών του κλάδου διαβάζουμε : «…Κανένα στέλεχος εκπαίδευσης να μην αναλάβει ρόλο αξιολογητή. Δεν έχουν θέση στα σωματεία όσοι στηρίξουν και αναλάβουν ρόλο αξιολογητή»

Σημειώνουμε ακόμη ότι και αρκετές Γ.Σ. Συλλόγων έχουν πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.

Ώστε λοιπόν όταν ψηφίζουν οι ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ διαγραφές στελεχών δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αλλά όταν η πλειοψηφία αλλάζει χέρια, τότε πρόκειται για «σταλινική απόφαση» που οδηγεί «στο διχασμό του κλάδου»!

2.                  Τι είπε η ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ στο συνέδριο γι αυτή την απόφαση; Λευκό, μετά μάλλον υπέρ και τελικά κατά, ανάλογα με τις ερμηνείες που έδιναν οι εκπρόσωποί της και αντίστοιχα οι ομιλητές του ΠΑΜΕ. Αυτά προκύπτουν από τα πρακτικά της ΓΣ -δεν πρόκειται για δική μας ανάγνωση…

3.                  Οι πραγματικοί συσχετισμοί της 83ης ΓΣ όπως καταγράφηκαν στις εκλογές του Ιουνίου του 2013 για το Δ.Σ. της ΔΟΕ είναι οι εξής: σε σύνολο 599 αντιπροσώπων, ΔΑΚΕ – 166 αντιπρόσωποι, ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ – 139. Επομένως, ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ, διέθεταν την –έστω οριακή– πλειοψηφία της 83ης Γ.Σ. και μπορούσαν να περάσουν τις προτάσεις τους, αρκεί βέβαια οι αντιπρόσωποί τους να ήταν παρόντες και να υπερψήφιζαν αυτές τις προτάσεις. Και αν πράγματι, ο μέγας κίνδυνος του «διχασμού του κλάδου» ήταν πρόδηλος, που ήταν οι αντιπρόσωποι της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ που εκλέχτηκαν από τη βάση του κλάδου για να την εκπροσωπήσουν στη Γ.Σ. της ΔΟΕ;

Ο σύγχρονος μεσαίωνας έχει ανάγκη τους ιεροεξεταστές του…

Σε ρόλο ιεροεξεταστή μετατρέπει το θεσμό του διευθυντή και του σχολικού συμβούλου το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την αξιολόγηση. Δημιουργείται ένα απόλυτα αυταρχικό και συγκεντρωτικό σύστημα, μια πυραμίδα όπου οι κάτω υποτάσσονται στους επάνω, με τον εκπαιδευτικό στη βάση της.

Όλος ο διοικητικός μηχανισμός, διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειάρχες ανακηρύσσονται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας σε αξιολογητές που ασκούν το νέο τους ρόλο σε καθεστώς ασφυκτικού ελέγχου, αυταρχισμού και υποταγής, ανταγωνισμού και κανιβαλισμού. Η αξιολόγησή τους καθορίζει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού, τη διατήρηση της εργασίας ή την απόλυσή του, οδηγεί στη χειραγώγησή και την υποταγή του.

Γι’ αυτό να μείνουν στην άκρη τα δάκρυα περί διχασμού του κλάδου!

Το κράτος και η συγκυβέρνηση που εκπροσωπεί η πλειοψηφία ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ στο συνδικάτο, διχάζουν τον κλάδο. Αυτοί και μόνο αυτοί. Τον διχάζουν γιατί τον διαχωρίζουν σε αξιολογητή και αξιολογούμενο. 

Η επίθεση που ασκεί ο κυβερνητικός συνδικαλισμός  στην απόφαση του συνεδρίου είναι εντυπωσιακή και εξηγήσιμη! Καθόλου δεν ενδιαφέρεται για τους εκατοντάδες διευθυντές και διευθύντριες που διάλεξαν ήδη την όχθη του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Ενδιαφέρεται μόνο για εκείνους τους διευθυντές/ντριες που θα αποφασίσουν και θα διαλέξουν τη θέση του αξιολογητή αν η μάχη χαθεί και η αξιολόγηση γίνει καθεστώς! Γιατί αλλιώς δεν εξηγείται τόση επίθεση σε μια απόφαση που ήδη αποτελεί θέση του κλάδου από την 82η Γ.Σ., το κείμενο των υπογραφών και τόσες αποφάσεις Γ.Σ. Συλλόγων.

Εκτός αν το πρόβλημα του κυβερνητικού συνδικαλισμού είναι η πολιτική, κομματική και συνδικαλιστική σχέση που έχει με τα ανώτερα κλιμάκια της διοίκησης (περιφερειακούς, διευθυντές εκπ/σης, σχολικούς συμβούλους). Εδώ να υπενθυμίσουμε την ανακοίνωση της ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ (5/4/2014), αμέσως μετά τα σεμινάρια των σχολικών συμβούλων όπου καλούσε τους συλλόγους να προχωρήσουν σε διαγραφές τους: «Η Δημοκρατική Συνεργασία  δηλώνει ότι   οι σχολικοί σύμβουλοι  που έλαβαν μέρος στο  σεμινάριο 4-4-2014 μέρα απεργίας,  έθεσαν τους εαυτούς τους  εκτός κλάδου. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να   λάβει γι αυτό όλα τα μέτρα που προβλέπονται. Είναι, επίσης,  αυτονόητο ότι δεν έχουν θέση ούτε στη   δημοκρατική μας παράταξη γιατί δεν σεβάστηκαν την ιστορία της, τις αρχές και   τις αξίες της».

Η επίθεση από την ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ στην απόφαση της 83ης ΓΣ δεν αφορά την ενότητα του κλάδου αλλά την ενότητα των δικών τους παρατάξεων. Η ενότητα των δικών τους παρατάξεων διακυβεύεται μια και δικά τους στελέχη αρνούνται να πάρουν θέση με τη μεριά του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση.

Η μόνη ενότητα που μπορεί να συσπειρώσει τη βάση των εκπαιδευτικών, είναι η ενότητα στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Σε αυτή την ενότητα συμπαρατάχτηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα, οι 58.500 εκπαιδευτικοί που υπέγραψαν το κείμενο της ΔΟΕ, οι χιλιάδες σύλλογοι διδασκόντων σε όλη τη χώρα που υπέγραψαν πρακτικά άρνησης συγκρότησης ομάδων εργασίας και αντιστάθηκαν στις εκθέσεις και τις φόρμες αξιολόγησης, οι χιλιάδες που μπλόκαραν τα σεμινάρια επιμόρφωσης στελεχών σε όλη την Ελλάδα, αυτοί που στάθηκαν απέναντι στα ΜΑΤ στο Υπουργείο κλείνοντας το δρόμο στα ταξί και τα πούλμαν με τους αξιολογητές, οι διευθυντές που απήργησαν και απείχαν τόσο από τα σεμινάρια όσο και από την εξ αποστάσεως επιμόρφωση. Αυτή η ενότητα οικοδομήθηκε μέσα στη φλόγα του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – αυτή η ενότητα και αυτός ο κόσμος απαιτεί μια αγωνιστική κατεύθυνση και ένα αγωνιστικό προσανατολισμό από το συνδικάτο.

Οι Παρεμβάσεις θα επιμείνουν σε αυτό το δρόμο του αγώνα για την ανατροπή της επίθεσης, θα συμβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις ώστε να παρθούν οι αναγκαίες αποφάσεις από τις Γ.Σ. και το Δ.Σ. της ΔΟΕ, όπως επιδίωξαν και στην 83η ΓΣ αντιπροσώπων: «Μπλοκάρουμε – ακυρώνουμε τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης και την εκπόνηση σχεδίων δράσης χρησιμοποιώντας όλες τις μορφές αγώνα, δε δεχόμαστε κανένα αξιολογητή στην τάξη, καλούμε σε μαζικές παραιτήσεις διευθυντών σχολείων και σχολικών συμβούλων που θα οργανωθούν πανελλαδικά από τη ΔΟΕ και τοπικά από κάθε σύλλογο με τη δέσμευση όλων όσων συμμετέχουν στις λίστες διευθυντών και σχολικών συμβούλων ότι δε θα δεχθούν να αναλάβουν τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Τα στελέχη της εκπ/σης που παραβιάζουν τις αποφάσεις του κλάδου, σ’ αυτό το τόσο κρίσιμο ζήτημα, δεν έχουν καμία θέση στο συνδικαλιστικό μας κίνημα και διαγράφονται από τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.– ΕΞΩ ΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΜΑΣ. Η Δ.Ο.Ε. και κάθε τοπικός σύλλογος οργανώνουν συλλογή υπογραφών των εκπαιδευτικών που θα δηλώνουν ότι δεν θα συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης».  Στην κατεύθυνση αυτή προτείνουμε την «κήρυξη απεργιακού αγώνα διαρκείας που θα ξεκινά με τριήμερη απεργία, η οποία θα εκδηλωθεί στο διάστημα μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη και με εισήγηση για τη συνέχισή της με επαναλαμβανόμενες απεργίες που θα αποφασίζονται από τις Γ.Σ. των Συλλόγων. Πρότεινουμε ταυτόχρονα η συγκεκριμένη πρόταση να απευθυνθεί σε όλη την εκπαίδευση και τους χώρους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στην κατεύθυνση του πανεργατικού-παγκοινωνικού ξεσηκωμού καθώς και μια σειρά από μέτρα (απεργιακές επιτροπές, συντονισμός, απεργιακά ταμεία, καταλήψεις κ.ά.) για την επιτυχία της απεργίας διαρκείας».

Σε αυτή την προσπάθεια και σε αυτό τον αγώνα θα κριθούν όλες οι συνδικαλιστικές δυνάμεις του κλάδου. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φοιτητές
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
Φοιτητικές kινητοποιήσεις στο Βιολογικό του Πανεπιστημίου Πατρών - Αντίσταση στην τρομοκρατία και υποστήριξη των καταγγελιών για κακοποίηση
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση