Thumbnail
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-  

Τηλ.:  2651048830, 2104535235, 2105731768,

2104954478, 2441020773, 6977244295, 6932942156,

6944126716, 6977743862, 6974706370, 6932046005 

Fax: 2651048830

[email protected]

http://www.pesea.gr

Πειραιάς, 18-06-2014

Αρ. Πρωτ.: 63

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

για τη συμμετοχή στην Εκδήλωση του Κ.Κ.Ε.

σχετικά με την Εκπαίδευση των Ατόμων με Αναπηρία

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- συμμετείχε -με τον Ταμία του επιστημονικού σωματείου Γιώργο Γαλάνη την Τετάρτη (18 Ιουνίου 2014 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων) στην εκδήλωση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κ.Κ.Ε. και του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας του Κ.Κ.Ε. για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν Ειδικής Αγωγής και για την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Στην τοποθέτησή του Ταμίας του Π.Ε.Σ.Ε.Α. ανέφερε ότι το Σχέδιο Νόμου δεν αποτέλεσε αντικείμενο ενός δημοκρατικού και ουσιαστικού διαλόγου, ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τους ενδιαφερόμενους επιστημονικούς και συλλογικούς φορείς για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων της ειδικής εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το Σχέδιο Νόμου που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας παλινδρομεί μεταξύ του διαχωριστικού μοντέλου και της προοπτικής της ένταξης/συνεκπαίδευσης, υιοθετώντας το ξεπερασμένο ιατρικό μοντέλο εις βάρος της παιδαγωγικής της ένταξης έχοντας τη λογική ότι η ειδική αγωγή αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική εκπαίδευση. Φαίνεται ο ηγετικός πυρήνας του Υπουργείου Παιδείας να αγνοεί τις εξελίξεις στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος, που τονίζουν ότι οι δομές της ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να αποτελούν κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης και ότι η ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της γενικής εκπαίδευσης. Έρχεται σε αντίθεση με την όποια προσπάθεια εναρμόνισης της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος με την πολιτική της ένταξης και των ίσων ευκαιριών (Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία 2006), που απαιτεί από την πολιτεία να εκπαιδεύει παιδαγωγούς για όλους τους μαθητές.

Επίσης ο εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- επισήμανε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κ.Κ.Ε. και στο Τμήμα Παιδείας και Έρευνας του Κ.Κ.Ε. την ανάγκη απόσυρσης του νομοσχεδίου ειδικής αγωγής τονίζοντας ότι διαφαίνεται η πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να μπουν όσοι εργάζονται στις δομές της ειδικής αγωγής σε διαδικασία διαθεσιμότητας και κινητικότητας και υπογραμμίζοντας ότι σε δυο-τρία χρόνια η αναλογία μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα είναι ένας (1) προς ένα (1) με μισθούς των 300 ευρώ. Ακόμη καυτηρίασε την εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας με την οποία θεσμοθετεί διαρκώς και νέες διαγνωστικές και αξιολογικές επιτροπές προσθέτοντας και νέα εμπόδια στο δικαίωμα πρόσβασης των αναπήρων μαθητών και μαθητριών στα γενικά και τα ειδικά σχολεία κάνοντας «κόλαση» τη ζωή τόσο των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία όσο και των οικογενειών τους.

Ο Γενικός Γραμματέας της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε. στην κεντρική του εισήγηση επισήμανε «ότι: α) το νέο νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή φέρει την ταξική σφραγίδα της στρατηγικής της Ε.Ε., β) το ζήτημα της Πρόνοιας και της Ειδικής Αγωγής συνδέεται με τον πολιτικό σχεδιασμό στην οικονομία και τον ποιον αυτός εξυπηρετεί, γ) η καπιταλιστική κρίση επιτάχυνε τις αντιδραστικές αλλαγές και στη ζωή των ατόμων με αναπηρία. Οι ανάπηροι και οι οικογένειές τους είναι θύματα της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής, και δ) απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές, οι ολοκληρωμένες –και συγχρόνως ανοιχτές προς επικαιροποίηση- θέσεις του Κ.Κ.Ε. για το συγκεκριμένο ζήτημα έρχονται να σηματοδοτήσουν το διεκδικητικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο πρέπει να κινηθούν  γονείς και εργαζόμενοι και την ανάγκη συμπόρευσής τους στον αγώνα εφ’ όλης της ύλης που δίνουν η εργατική τάξη και οι σύμμαχοί της».   

Ο Πρόεδρος                          Ο Γενικός Γραμματέας

Τ.Υ                               Τ.ΣΦΡ.                                      Τ.Υ.

Μηνάς Ευσταθίου                         Λευτέρης Ρατσιάτος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
πιερρακακης στον αντεννα
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο
Ερωτηθείς αν υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση των social media σε παιδιά ηλικίας μέχρι 15-16 ετών, είπε ότι το θέμα της σχέσης των παιδιών με το...
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο