Thumbnail
Ας μη τους αφήσουμε να μας οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα!

Οι   εκπαιδευτικοί , ως  βασικοί  παράγοντες  του  εκπαιδευτικού  συστήματος, βιώνοντας  καθημερινά  την  εκπαιδευτική  διαδικασία  στην  πράξη , σχηματίζουμε  άποψη  την  οποία  και  οφείλουμε  να  καταθέτουμε , ως  ελάχιστη  συνεισφορά  στο  σχετικό   προβληματισμό  που  αναπτύσσεται , στα  πλαίσια  της  ελληνικής  κοινωνίας . Μ’  αυτό  το  σκεπτικό  παραθέτονται και  οι  παρακάτω σκέψεις .

     Οι  διαδικασίες  αξιολόγησης  που  θεσμοθέτησε  και  υλοποιεί  το  Υπουργείο Παιδείας , οδηγούν  σε  υποβάθμιση  της  ποιότητας  της  δημόσιας  εκπαίδευσης διότι  δεν  αντιμετωπίζουν  κανένα  από  τα  χρόνια , πραγματικά  προβλήματά  της , (υποχρηματοδότηση , έλλειψη  μακροπρόθεσμου  σχεδιασμού  και  σταθερού πλαισίου , σχολική  αποτυχία , ακαδημαϊκός  αποκλεισμός , αναντιστοιχία ανάμεσα  στην εκπαίδευση  και  στις  κοινωνικές  ανάγκες  κ.τ.λ.) , αλλά   και διότι  δεν  έχουν  τη  συναίνεση  της  εκπαιδευτικής  κοινότητας.

Αν  μάλιστα  λάβουμε  υπόψη  μας  και  άλλες  παράλληλες  πρωτοβουλίες του  Υπουργείου, τότε  πιθανολογούμε  ότι  βαθμιαία  θα οδηγηθούμε (άμεσα  ή  έμμεσα) , σε  παραπέρα  ιδιωτικοποίηση  της  δημόσιας  εκπαίδευσης, άρα  σε αποκλεισμό μεγάλων τμημάτων  των  λαϊκών  στρωμάτων  από το  εκπαιδευτικό  μας  σύστημα.

Η  αξιολόγηση  των  εκπαιδευτικών  από  μονοπρόσωπα  όργανα  και  η  προσπάθεια  ποσοτικοποίησης  διαφόρων  θεωρητικών  και  αφηρημένων δεικτών , χωρίς  μάλιστα  να  λαμβάνονται  υπόψη  κοινωνικοί  παράγοντες , θα  οδηγήσουν  στη  γιγάντωση  και  στη  θεσμική  κατοχύρωση  των πελατειακών δικτύων  και  της  διαφθοράς  , αλλά  και  στη  συρρίκνωση  κάθε  έννοιας παιδαγωγικής  ελευθερίας ,αξιοκρατίας   και   δημοκρατικής  λειτουργίας  της  σχολικής  μονάδας , στοιχεία  ιδιαίτερα  απαραίτητα  για  την  εύρυθμη  και  ομαλή  λειτουργία  τους .

Έτσι  θα  διαμορφωθεί  μια  νέα , αναχρονιστική  , ανορθολογική ,στρεβλή  και επιφανειακή  πραγματικότητα  στα  εκπαιδευτικά  μας   πράγματα .

Ο  πολλαπλασιασμός  των  λεγόμενων  «πειραματικών»  ή  «πρότυπων» σχολείων , θα  οδηγήσει  με  μαθηματική  ακρίβεια , σε  σχολεία  πολλών ταχυτήτων  και  σε  διάσπαση  του  ενιαίου , ισότιμου  και  δημοκρατικού χαρακτήρα  της  εκπαιδευτικής  διαδικασίας , σε  βάρος  των  μαθητών που  προέρχονται  από  τα  λιγότερο  ευνοημένα  κοινωνικά  στρώματα .

Η  πίεση  που  θα   ασκηθεί  μέσω  της  αξιολογικής  διαδικασίας , είναι  σίγουρο  ότι  άμεσα  ή  έμμεσα  , θα  μεταφερθεί  και  στους  μαθητές , με  αρνητικές  συνέπειες  για  την  πρόοδο  και  την  ομαλή  ψυχοσωματική ανάπτυξή  τους .

Όλο  αυτό  το  συντηρητικό  πλαίσιο  θα  οδηγήσει  στην  αύξηση  της  σχολικής  αποτυχίας  και  του  σχολικού  αποκλεισμού . 

Η  εκπαίδευση  θα  προσανατολιστεί  από  το  «είναι»  στο   «φαίνεσθε» . 

Η  ακύρωση  της  δημόσιας  εκπαίδευσης  ως  δημοκρατικού  μηχανισμού κοινωνικής  κινητικότητας , θα  οδηγήσει  σε  ακόμα  μεγαλύτερη  ταξική στεγανοποίηση , σε  ακόμα  μεγαλύτερη  κοινωνική  αδικία , σε  ακόμα μεγαλύτερη  διάρρηξη  της  κοινωνικής  συνοχής .

Είναι  επιτέλους  καιρός , να  αρχίσει  ένας  σοβαρός , υπερκομματικός διάλογος  για  τη  δημόσια  εκπαίδευση  πριν  να  είναι  αργά .

Ιστορικά , η  δημόσια  εκπαίδευση  ήταν , τις  προηγούμενες  τουλάχιστον δεκαετίες , ένας  από  τους  ελάχιστους  τομείς  της  δημόσιας  διοίκησης που  λειτούργησε  αρκετά  αποτελεσματικά  , σε  σχέση  βέβαια  και  με τις  επενδύσεις  που  έγιναν . Καταπολεμήθηκε  ο  αναλφαβητισμός και  μειώθηκε  το  εκπαιδευτικό/μορφωτικό  χάσμα  ανάμεσα  σε  πλούσιους  και  φτωχούς , ανάμεσα  στις   μεγάλες  πόλεις  και  στην  επαρχία .

Βοήθησε  επίσης  σε  σημαντικό  βαθμό  στην  ανάπτυξη  της  ελληνικής κοινωνίας  συνολικά  , σε  όλους  τους  τομείς  και  στη  μείωση της  απόστασης  που  μας  χώριζε  από  τις  άλλες   αναπτυγμένες κοινωνίες  της  Ευρώπης  και  της  Αμερικής .

Η  δημόσια  εκπαίδευση , με  τα  όποια  προβλήματά  της , κάλυψε   το  σύνολο  της  ελληνικής  νεολαίας  την  περίοδο  της  μεταπολίτευσης .

 Ήταν  λαϊκή  απαίτηση  που  κατακτήθηκε  με  αγώνες  και  συνέβαλλε  αποφασιστικά  στη  υπέρβαση  της  μετεμφυλιακής  μιζέριας   .

Έτσι  και  σήμερα  χρειάζεται  σχέδιο ,αποφασιστικότητα  και  αγώνες  για  την  προάσπιση   και  τη  βελτίωσή  της .

Δυστυχώς  φαίνεται  ότι  για  κάποιους  αποτελεί  περιττή  καταναλωτική  δαπάνη .

Ας μη τους αφήσουμε να μας οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα!

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο 2025: Ποιοι πρέπει να «τρέξουν» για έκπτωση στον λογαριασμό ρεύματος

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αναπηρικό καρότσι
Ελλείψεις και καθυστερήσεις «πνίγουν» την Ειδική Αγωγή - Οι γονείς απαιτούν στελέχωση και στήριξη
Tεράστια υποστελέχωση, μεγάλες καθυστερήσεις στις διαγνώσεις, απουσία κρίσιμων ειδικοτήτων και ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη
Ελλείψεις και καθυστερήσεις «πνίγουν» την Ειδική Αγωγή - Οι γονείς απαιτούν στελέχωση και στήριξη
ζοτα
Θρήνος στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο: Σκοτώθηκε ο Ντιόγκο Ζότα σε τροχαίο δυστύχημα
Ο Πορτογάλος επιθετικός των reds σκοτώθηκε όταν το όχημα στο οποίο επέβαινε με τον αδελφό του Αντρέ, έναν 26χρονο επαγγελματία ποδοσφαιριστή, βγήκε...
Θρήνος στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο: Σκοτώθηκε ο Ντιόγκο Ζότα σε τροχαίο δυστύχημα
Φρίκη στη Γάζα: Πολύνεκρη επίθεση σε καφέ με θύματα παιδιά, γυναίκες και καλλιτέχνες
Έγκλημα πολέμου στη Γάζα: Χτυπήθηκε καφετέρια με παράνομη βόμβα 230 κιλών (Vid)
Φρίκη στη Γάζα: Πολύνεκρη επίθεση σε καφέ με θύματα παιδιά, γυναίκες και καλλιτέχνες - Η βόμβα που χρησιμοποίησε η ισραηλινή αεροπορία είναι παράνομη...
Έγκλημα πολέμου στη Γάζα: Χτυπήθηκε καφετέρια με παράνομη βόμβα 230 κιλών (Vid)