Οι εκπαιδευτικοί , ως βασικοί παράγοντες του εκπαιδευτικού συστήματος, βιώνοντας καθημερινά την εκπαιδευτική διαδικασία στην πράξη , σχηματίζουμε άποψη την οποία και οφείλουμε να καταθέτουμε , ως ελάχιστη συνεισφορά στο σχετικό προβληματισμό που αναπτύσσεται , στα πλαίσια της ελληνικής κοινωνίας . Μ’ αυτό το σκεπτικό παραθέτονται και οι παρακάτω σκέψεις .
Οι διαδικασίες αξιολόγησης που θεσμοθέτησε και υλοποιεί το Υπουργείο Παιδείας , οδηγούν σε υποβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης διότι δεν αντιμετωπίζουν κανένα από τα χρόνια , πραγματικά προβλήματά της , (υποχρηματοδότηση , έλλειψη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και σταθερού πλαισίου , σχολική αποτυχία , ακαδημαϊκός αποκλεισμός , αναντιστοιχία ανάμεσα στην εκπαίδευση και στις κοινωνικές ανάγκες κ.τ.λ.) , αλλά και διότι δεν έχουν τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας και άλλες παράλληλες πρωτοβουλίες του Υπουργείου, τότε πιθανολογούμε ότι βαθμιαία θα οδηγηθούμε (άμεσα ή έμμεσα) , σε παραπέρα ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, άρα σε αποκλεισμό μεγάλων τμημάτων των λαϊκών στρωμάτων από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από μονοπρόσωπα όργανα και η προσπάθεια ποσοτικοποίησης διαφόρων θεωρητικών και αφηρημένων δεικτών , χωρίς μάλιστα να λαμβάνονται υπόψη κοινωνικοί παράγοντες , θα οδηγήσουν στη γιγάντωση και στη θεσμική κατοχύρωση των πελατειακών δικτύων και της διαφθοράς , αλλά και στη συρρίκνωση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας ,αξιοκρατίας και δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας , στοιχεία ιδιαίτερα απαραίτητα για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία τους .
Έτσι θα διαμορφωθεί μια νέα , αναχρονιστική , ανορθολογική ,στρεβλή και επιφανειακή πραγματικότητα στα εκπαιδευτικά μας πράγματα .
Ο πολλαπλασιασμός των λεγόμενων «πειραματικών» ή «πρότυπων» σχολείων , θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια , σε σχολεία πολλών ταχυτήτων και σε διάσπαση του ενιαίου , ισότιμου και δημοκρατικού χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας , σε βάρος των μαθητών που προέρχονται από τα λιγότερο ευνοημένα κοινωνικά στρώματα .
Η πίεση που θα ασκηθεί μέσω της αξιολογικής διαδικασίας , είναι σίγουρο ότι άμεσα ή έμμεσα , θα μεταφερθεί και στους μαθητές , με αρνητικές συνέπειες για την πρόοδο και την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξή τους .
Όλο αυτό το συντηρητικό πλαίσιο θα οδηγήσει στην αύξηση της σχολικής αποτυχίας και του σχολικού αποκλεισμού .
Η εκπαίδευση θα προσανατολιστεί από το «είναι» στο «φαίνεσθε» .
Η ακύρωση της δημόσιας εκπαίδευσης ως δημοκρατικού μηχανισμού κοινωνικής κινητικότητας , θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη ταξική στεγανοποίηση , σε ακόμα μεγαλύτερη κοινωνική αδικία , σε ακόμα μεγαλύτερη διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής .
Είναι επιτέλους καιρός , να αρχίσει ένας σοβαρός , υπερκομματικός διάλογος για τη δημόσια εκπαίδευση πριν να είναι αργά .
Ιστορικά , η δημόσια εκπαίδευση ήταν , τις προηγούμενες τουλάχιστον δεκαετίες , ένας από τους ελάχιστους τομείς της δημόσιας διοίκησης που λειτούργησε αρκετά αποτελεσματικά , σε σχέση βέβαια και με τις επενδύσεις που έγιναν . Καταπολεμήθηκε ο αναλφαβητισμός και μειώθηκε το εκπαιδευτικό/μορφωτικό χάσμα ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς , ανάμεσα στις μεγάλες πόλεις και στην επαρχία .
Βοήθησε επίσης σε σημαντικό βαθμό στην ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας συνολικά , σε όλους τους τομείς και στη μείωση της απόστασης που μας χώριζε από τις άλλες αναπτυγμένες κοινωνίες της Ευρώπης και της Αμερικής .
Η δημόσια εκπαίδευση , με τα όποια προβλήματά της , κάλυψε το σύνολο της ελληνικής νεολαίας την περίοδο της μεταπολίτευσης .
Ήταν λαϊκή απαίτηση που κατακτήθηκε με αγώνες και συνέβαλλε αποφασιστικά στη υπέρβαση της μετεμφυλιακής μιζέριας .
Έτσι και σήμερα χρειάζεται σχέδιο ,αποφασιστικότητα και αγώνες για την προάσπιση και τη βελτίωσή της .
Δυστυχώς φαίνεται ότι για κάποιους αποτελεί περιττή καταναλωτική δαπάνη .
Ας μη τους αφήσουμε να μας οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ