Διαμαρτυρία για το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου
Διδάσκω για πρώτη φορά την Ιστορία της Γ΄ Γυμνασίου και έχω φτάσει στην Ενότητα 22 που αναφέρεται στο Μακεδονικό ζήτημα.
Αφενός, είναι απορίας άξιον το γεγονός ότι το θέμα αυτό εντάσσεται απλά στην ενότητα των βαλκανικών εξελίξεων, ενώ το Κρητικό ζήτημα αποτελεί ξεχωριστή ενότητα. Όπως και στην Κρήτη, έτσι και στη Μακεδονία ο επαναστατικός αναβρασμός είχε πολλές εκδηλώσεις (1822, 1854, 1878, 1896) με αποκορύφωμα τον Μακεδονικό αγώνα (1904-1908). Δεν κατανοώ, λοιπόν, την επιλογή του ενός και όχι του άλλου ζητήματος για πιο αναλυτική παρουσίαση.
Αφετέρου, θεωρώ εξοργιστική την τόσο σύντομη και τελείως απενοχοποιημένη αναφορά στη δράση των Βούλγαρων κομιτατζήδων στη Μακεδονία. Είμαι σε θέση, μάλιστα, να την παραθέσω αυτούσια (τόσο πολύ χώρο καταλαμβάνει !!!) : Γύρω στα 1898 οργανώθηκαν στη Μακεδονία ένοπλες ομάδες Βουλγάρων, που έμειναν γνωστοί ως «κομιτατζήδες» (σελ. 66, σχολ. βιβλ.). Αυτό. Και μόνον αυτό. Σε ποιο σημείο ακριβώς οι μαθητές θα μάθουν για την προσπάθεια αφελληνισμού των ελληνικών πληθυσμών της Μακεδονίας από τους Βούλγαρους κομιτατζήδες; Για την επιδίωξη του εκβουλγαρισμού τους με τη χρήση κάθε είδους καταπίεσης και βίας; Για τη σκόπιμη ανοχή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στις βιαιότητες αυτές;
Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι σαφώς μια επιτομή της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας του ελληνισμού και των παγκόσμιων εξελίξεων. Οι ενότητες αποτελούν περιλήψεις των γεγονότων και δεν γίνεται διαφορετικά, αφού οι μαθητές καλούνται να αποκτήσουν μια εικόνα από μια πληθώρα γεγονότων μεγάλης σπουδαιότητας (το αν η συγκεκριμένη ύλη είναι πρέπον και εφικτό να αφομοιωθεί είναι ένα άλλο ζήτημα) .
Είναι άλλο πράγμα, όμως, η λακωνικότητα χάριν μιας προσπάθειας κάλυψης όλης αυτής της ύλης και άλλο πράγμα η απόκλιση από την αλήθεια ή η απόκρυψή της. Όταν οι Βαλκάνιοι γείτονές μας σφετερίζονται την ιστορία και το όνομα της Μακεδονίας μας, εμείς επιλέγουμε για τους δικούς μας μαθητές την άγνοια ή την ημιμάθεια της ιστορίας της; Μια που αναμένεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μήπως να επέλθει και επαναξιολόγηση των διδακτικών εγχειριδίων;
Οι μαθητές μαθαίνουν στο βιβλίο των Αρχαίων της Β΄ Γυμνασίου: Ὥσπερ γὰρ ζώου τῶν ὄψεων ἀφαιρεθεισῶν ἀχρειοῦται τὸ ὅλον, οὕτως ἐξ ἱστορίας ἀναιρεθείσης τῆς ἀληθείας τὸ καταλειπόμενον αὐτῆς ἀνωφελὲς γίνεται διήγημα. (Πολύβιος)
Δάσκαλε, πού δίδασκες… Μπίνα Εύη, Φιλόλογος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη