Thumbnail

Και εκεί που συνέχιζα (μέσα στα νεύρα) την προετοιμασία μου στο 3ο κεφ. του μαθήματος «Διαχείριση Φυσικών Πόρων» που φέτος ως γνωστόν έχει μετονομαστεί σε «Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων», που ήταν μάθημα επιλογής της Β’ λυκείου αλλά φέτος διδάσκεται στην Α’ λυκείου και οι μαθητές θα κληθούν σε γραπτή εξέταση που το 50% των θεμάτων θα προκύψουν με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων και που θα πάει κι ο χασάπης, που έσφαξε το βόδι, που ήπιε το ποτάμι, που έσβησε το φούρνο, που έκαψε το ξύλο,που σκότωσε το σκύλο, που έφαγε τη γάτα, που έφαγε τον ποντικό, που πήρε το φιτίλι, μέσ’ από το καντήλι, που έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι…

 …έπεσα πάνω στο εξής σημείο:

 

όμπιασα. Τι εννοεί ο ποιητής; Έστω ο συγγραφέας. Είναι δεδομένο ότι αυτός που διαβάζει το μάθημα (ο καθηγητής που θα το διδάξει, ο μαθητής, η μάνα του μαθητή κτλ) γνωρίζει τι ακριβώς είναι η «οικολογική διαδοχή»; Είναι δηλαδή κάτι που «το γνωρίζει όλος ο κόσμος» που λέμε; Ή μπορεί κάποιος ν’ αρχίσει να υποθέτει ή ν’ αρχίσει να φαντάζεται περί τίνος πρόκειται.. Γιατί στη συνέχεια το κείμενο δεν εξηγεί τίποτα. Συνεχίζει και η ενότητα τελειώνει όπως βλέπετε παραπάνω, με το εξής: «Οι πλουτοπαραγωγικές ιδιότητες της χλωρίδας των πεδινών εκτάσεων πάντα καθόριζαν την ανάπτυξη αστικών, βιομηχανικών και πολιτιστικών κέντρων και αποτελούσαν σημείο διένεξης και αιτία εχθρότητας μεταξύ των λαών».

Σκιάχτηκα. Ένοιωσα υποδεέστερος σε σχέση με τους συγγραφείς του βιβλίου. Στη συνέχεια αφού ξεπέρασα το αρχικό σοκ θυμήθηκα ότι κάπου είχα ξανακούσει κάτι για την «οικολογική διαδοχή».

Βέβαια. Υπήρχε στο παλιό βιβλίο βιολογίας Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου, (με σήμα το βατραχάκι) εκείνο που διδάχθηκε 2 χρονιές (2000 και 2001).

Η «οικολογική διαδοχή» μάλιστα «έπεσε» και στις εξετάσεις του 2001.

Παραθέτω το σημείο από το παλιό βιβλίο βιολογίας Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου για να θυμηθείτε ή να μάθετε και εσείς τι ακριβώς είναι η «οικολογική διαδοχή» και να μη νοιώσετε "αγράμματοι" διαβάζοντας το μάθημα που… …έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι…

users.sch.gr/nmpantis

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αναπηρικό καρότσι
«Εάν δεν πάτε όπου σας στείλουμε, παραιτηθείτε»: Σοκαριστική επιστολή αναπληρωτή ΑμεΑ
Σε μια δραματική επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, αναπληρωτής εκπαιδευτικός με αναπηρία περιγράφει τις δυσκολίες, την αβεβαιότητα και τα εμπόδια...
«Εάν δεν πάτε όπου σας στείλουμε, παραιτηθείτε»: Σοκαριστική επιστολή αναπληρωτή ΑμεΑ
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Zαχαράκη: Eξετάζουμε να δοθεί βοήθημα σε εκπαιδευτικούς - Τις επόμενες μέρες νέες προσλήψεις αναπληρωτών
Τι είπε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, για τις νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών
Σοφία Zαχαράκη: Eξετάζουμε να δοθεί βοήθημα σε εκπαιδευτικούς - Τις επόμενες μέρες νέες προσλήψεις αναπληρωτών
Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη: "Θα είναι δύσκολο να έχεις μία σχολική χρονιά χωρίς κενά - Καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα ειδικά σχολεία"
Τόνισε ότι τον Αύγουστο πραγματοποιήθηκαν 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ από το 2019 έχουν διοριστεί συνολικά πάνω από 48.000 μόνιμοι
Σοφία Ζαχαράκη: "Θα είναι δύσκολο να έχεις μία σχολική χρονιά χωρίς κενά - Καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα ειδικά σχολεία"