αναπηρικό καρότσι
Σε μια δραματική επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, αναπληρωτής εκπαιδευτικός με αναπηρία περιγράφει τις δυσκολίες, την αβεβαιότητα και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει

Σε μια χώρα όπου τα σχολεία υποτίθεται ότι προάγουν την ενσυναίσθηση και τη συμπερίληψη, η καθημερινότητα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας εξακολουθεί να κρύβει σημαντικές δυσκολίες. Μία αναπληρώτρια εκπαιδευτικός κοινοποίησε πρόσφατα επιστολή της προς το Υπουργείο Παιδείας, αναδεικνύοντας τα σοβαρά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με ειδικές ανάγκες και τις πρακτικές αλλαγές που απαιτούνται άμεσα.

Προτεραιότητα στις προσλήψεις: Τα «ψίχουλα» των μορίων

Όπως καταγγέλλει η εκπαιδευτικός, το σύστημα μοριοδότησης για τους αναπληρωτές με αναπηρία εξακολουθεί να υποτιμά τη σημασία τους. Σήμερα, τα μόρια που λαμβάνουν για προτεραιότητα στον πίνακα υπολογίζονται ως 0,4 επί του συντελεστή αναπηρίας — ένα ποσό που χαρακτηρίζεται ανεπαρκές και μη αντιπροσωπευτικό.

Η ίδια ζητά τη δημιουργία ξεχωριστού πίνακα προσλήψεων για ΑμεΑ, με σαφή προτεραιότητα από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η καθημερινή πρόκληση στα σχολεία

Η ένταξη ενός εκπαιδευτικού με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον δεν περιορίζεται μόνο στην πρόσληψη. Το άγχος και η αβεβαιότητα ξεκινούν από την προσβασιμότητα της σχολικής μονάδας, την αποδοχή από τους συναδέλφους, μέχρι την εύρεση κατοικίας κοντά στη σχολική μονάδα και την κάλυψη των αναγκαίων μετακινήσεων. Όλα αυτά τα ζητήματα, που θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα, παραμένουν ανεκπλήρωτα, δημιουργώντας ένα κλίμα συνεχούς πίεσης και ανασφάλειας για τους αναπληρωτές.

Η τραγική ειρωνεία της «ενσυναίσθησης»

Η ίδια επισημαίνει ότι η εκπαιδευτική πολιτική προωθεί θεωρητικά δράσεις ενσυναίσθησης και συμπερίληψης στα σχολεία, ενώ στην πράξη δεν υπάρχει ουσιαστικός σεβασμός προς τους αναπληρωτές με αναπηρία. Τα παραδείγματα που φέρνει είναι σοκαριστικά: «Εάν δεν μπορείτε να πάτε όπου σας στείλουμε, παραιτηθείτε…», «Δεν μας αφορά το ζήτημα της προσβασιμότητας, σκεφτείτε πόσοι είστε…»

Η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός ζητά επίσημη και γραπτή απάντηση από το Υπουργείο, τονίζοντας ότι η αντιμετώπιση του ζητήματος δεν μπορεί να περιορίζεται σε προφορικές οδηγίες ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

Η επιστολή της αποτελεί ουσιαστική έκκληση για δράση και αναθεώρηση των πολιτικών προσλήψεων, με στόχο την πραγματική συμπερίληψη. Η εκπαιδευτικός επισημαίνει ότι κανένας εκπαιδευτικός με αναπηρία δεν επέλεξε το επάγγελμα για να αντιμετωπίζει ετήσια αβεβαιότητα και περιορισμούς στις επιλογές του, ενώ η χώρα υποχρεούται να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για όλους.

Αναλυτικά η επιστολή της εκπαιδευτικού

«Σε μια χώρα που στα σχολεία υποτίθεται καλλιεργείται η ενσυναίσθηση θεωρητικά, τα εμπόδια για τους εκπαιδευτικούς με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας είναι πολλά, σοβαρά και πρέπει ΑΜΕΣΑ να λυθούν !

Αρχικά με βάση όσα αναφέρετε ως υπουργείο Παιδείας τα μόρια που παίρνουμε για να έχουμε προτεραιότητα στον πίνακα είναι 0.4 x τον συντελεστή αναπηρίας (ψίχουλα δηλαδή). Αντιθέτως λοιπόν εάν θέλουμε να μιλάμε πραγματικά για συμπερίληψη πρέπει ΑΜΕΣΑ να αλλάξει αυτό και να υπάρχει ξεχωριστός πίνακας προσλήψεων για Αμεα με προτεραιότητα από Σεπτέμβρη.

Επίσης κάθε εκπαιδευτικός με οποιοδήποτε μορφή αναπηρίας ακόμα κι εάν προσληφθεί βιώνει απίστευτο άγχος αβεβαιότητας αναφορικά με το πόσο προσβάσιμη θα είναι η σχολική μονάδα; Θα τον αποδεχτούν οι συνάδελφοι;

Κάτι που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο!

Επιπρόσθετα πώς θα βρει σπίτι; Που θα βρει σπίτι;

Με ποιον τρόπο θα καλύπτει όταν χρειάζεται τις μετακινήσεις του; Και κατά πόσο είναι εφικτό να μην είναι κοντά στο σπίτι του; Πράγμα που επίσης θα έπρεπε να είναι δεδομένο καθώς συντρέχουν λόγοι υγείας.

Ωστόσο υλοποιούμε στα σχολεία δράσεις για συμπερίληψη και ενσυναίσθηση. Τραγική ειρωνεία την στιγμή που πρακτικά και όχι θεωρητικά μιλώντας κανείς δεν υπολογίζει τίποτα αναφορικά με όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω με αποτέλεσμα να μην υφίσταται ίχνος σεβασμού προς κάθε εκπαιδευτικό αναπληρωτή!

Οι απαντήσεις που μου δώσατε τηλεφωνικά τα προηγούμενα χρόνια είναι 2:

1. «Εάν δεν μπορείτε να πάτε όπου σας στείλουμε παραιτηθείτε αλλά από την στιγμή που είστε ανίκανη να μας το πιστοποιήσουν οι γιατροί σας»..

2. «Δεν μας αφορά το ζήτημα της προσβασιμότητας του σχολείου σας καθώς σκεφτείτε πόσοι πολλοί εκπαιδευτικοί με αναπηρία είστε.. θα καθόμαστε να ασχολούμαστε με έναν έναν;»

Ωστόσο συγνώμη αλλά όλα όσα αναφέρετε προφορικά κάνεις δεν έχει το θάρρος να μου τα δώσει γραπτώς και κανένα άτομο με αναπηρία δεν σπούδασε εκπαιδευτικός με την λογική να σκέφτεται κάθε χρόνο τι έχει να αντιμετωπίσει και εάν προσληφθεί γιατί δεν μπορεί να δηλώσει όλη την Ελλάδα!

Αυτή την φορά λοιπόν αναμένω γραπτώς την απάντηση σας.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Με εκτίμηση,

(Αναπλ. Εκπ/κος με Εγκεφαλική Παράλυση)»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κώστας Βλάσης
Ο Κώστας Βλάσης Υφυπουργός Παιδείας στο alfavita.gr: "Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων"
ΆΡΘΡΟ του υφυπουργού Παιδείας Κώστα Βλάση στο alfavita.gr για την «11η Σεπτεμβρίου, την "Πρωτοχρονιά" της εκπαιδευτικής κοινότητας»
Ο Κώστας Βλάσης Υφυπουργός Παιδείας στο alfavita.gr: "Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων"
PATRON
Πανεπιστήμιο Πατρών:Σε ένα μήνα όλα θα είναι UP - Το Welcome to UP 2025, «ανεβάζει» σε άλλη διάσταση τη φοιτητική εμπειρία
Σε ένα μήνα όλα θα είναι UP - Το Welcome to UP 2025, «ανεβάζει» σε άλλη διάσταση τη φοιτητική εμπειρία
Πανεπιστήμιο Πατρών:Σε ένα μήνα όλα θα είναι UP - Το Welcome to UP 2025, «ανεβάζει» σε άλλη διάσταση τη φοιτητική εμπειρία
Εκπαιδευτικός σε αίθουσα με βιβλία
Με 1.300 κενά ξεκινούν τα σχολεία στην Ανατολική Αττική
Παρά τις 816 προσλήψεις αναπληρωτών στην Α΄ φάση, τα κενά παραμένουν περισσότερα από 900 την παραμονή του αγιασμού, με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να...
Με 1.300 κενά ξεκινούν τα σχολεία στην Ανατολική Αττική
foto_education_pencils.jpg
Γονείς για σχολεία της Λάρισας: «Το μόνο που λείπει είναι το σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας»
Ανησυχούν οι γονείς στη Λάρισα για το «πρώτο κουδούνι» – Σοβαρές καταγγελίες από την Ένωση Γονέων για ελλείψεις και ανισότητες
Γονείς για σχολεία της Λάρισας: «Το μόνο που λείπει είναι το σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας»