Thumbnail
Η Πληροφορική, το παραμύθι, το κρυφό νόημα και οι Δούρειοι Ίπποι, του Κωνσταντίνου Δέδα

Η Πληροφορική, το παραμύθι, το κρυφό νόημα και οι Δούρειοι Ίπποι

 

Έχοντας αναλύσει και απομυθοποιήσει πλέον το παραμύθι  (http://tinyurl.com/kvvzapp), ήρθε η ώρα να αναδειχτεί η ύπαρξη του κρυφού νοήματος, πίσω από την επιμονή στη διασπορά του αναληθούς αξιώματος περί υπεραριθμίας των καθηγητών Πληροφορικής. Πριν συνεχίσουμε ας δούμε συνοπτικά τον πίνακα-απόδειξη του εξυπηρετούντος ιδιοτελείς σκοπούς διασπειρόμενου ψέματος :

Πλεονάσματα εκπαιδευτικών Πληροφορικής στη Βθμια εκπαίδευση

Ελλείμματα (οργανικά στην Αθμια εκπαίδευση και αίτια πρόκλησης λειτουργικών κενών στη Βθμια)

1488 στη Διάθεση ΠΥΣΔΕ

1282 οργανικά κενά από τα Δημοτικά σχολεία με ΕΑΕΠ

500 (κατ εκτίμηση) πλήρη λειτουργικά κενά που απαιτούνται για την κάλυψη του ωραρίου των οργανικά υπεραρίθμων (αδύνατη η εκτίμηση των ωρών που απαιτούνται καθώς έχουν ωράριο α’ ανάθεσης από 0 ως 11 ώρες και μπορεί να συμπληρώνουν με μαθήματα β΄ανάθεσης ή β’ειδικότητας)

500 πλήρη κενά (εν δυνάμει οργανικά για ομάδες σχολείων ή έστω λειτουργικά) από άνω των 3000 Δημοτικών σχολείων με Ολοήμερο πρόγραμμα (4 ώρες πληροφορικής έκαστο).

 

180 υπεύθυνοι και τεχνικοί υπεύθυνοι ΚΕΠΛΗΝΕΤ

 

396 αποσπασμένοι σε φορείς διοίκησης

 

Διευθυντικές θέσεις

Τελική εκτίμηση ΚΕΝΩΝ : 370

Επαλήθευση του αριθμού των κενών : Πρόσληψη 323 αναπληρωτών πλήρους ωραρίου και 56 αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου.

Ας συνεχίσουμε. Στις μέρες μας ακούγεται από σχετικούς και άσχετους η γνωστή στωική συνεπαγωγή «Δεν παράγουμε τίποτα, λογικό να καταρρεύσουμε». Αποφεύγοντας την παγίδα να αναλύσουμε τις οικονομικές και αναπτυξιακές πολιτικές που επέλεξαν οι πολιτικές ηγεσίες τα τελευταία 30-40-50 χρόνια, ας εστιάσουμε στο τι είναι εκείνο που μπορεί να ωθήσει μια οικονομία στην συμφέρουσα παραγωγή αγαθών. Και ως εκ θαύματος, γεννήθηκε η ανταγωνιστικότητα !!! Πάμε λοιπόν ένα νοητό ταξιδάκι μέχρι τα αμφιθέατρα των πρωτοετών φοιτητών διοίκησης επιχειρήσεων για να ακούσουμε το χιλιοπαιγμένο και χιλιοακουσμένο: «Η πληροφορική και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν το βασικό πυλώνα μείωσης του κόστους παραγωγής, χωρίς να χρειαστεί να προβούμε σε μειώσεις μισθών και προσωπικού, κάτι που συνολικά θα αδυνάτιζε την εγχώρια ζήτηση». Μάλιστα.

Ένα άλλο δεδομένο της εποχής μας είναι η ανεργία και ειδικά των νέων επιστημόνων. Δεκάδες χιλιάδες νέοι έχουν εγκαταλείψει τη χώρα κυνηγώντας την επαγγελματική τους Ιθάκη παγκοσμίως. Εκτός της δεδομένης απογοήτευσης αυτών των νέων, η χώρα χάνει τα μυαλά της μην αποκομίζοντας σχεδόν τίποτα. Δούλεψε ο Έλληνας φορολογούμενος για να σπουδάσει δωρεάν ένα άξιο παιδί και αυτό δε θα του ανταποδώσει τίποτα. Θα ανταποδώσει τις γνώσεις του στον Γερμανό, τον Ολλανδό, τον Αυστραλό φορολογούμενο.

Με περισσή λύπη, διαπιστώνουμε, ότι η μοναδική δράση της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση επίλυσης των δύο παραπάνω προβλημάτων, υπό το πρίσμα της πληροφορικής, είναι ο χαρακτηρισμός της Πληροφορικής ως δεξιότητα (skill) και όχι ως αυτόνομου επιστημονικού πεδίου. Μέχρι μια ηλικία (Δ ή Ε Δημοτικού), είναι ασφαλώς επιβεβλημένη η εξοικείωση με τον Η/Υ, όμως από ένα σημείο και μετά είναι απαραίτητη η Πληροφορική Παιδεία προκειμένου το παιδί να ξεφύγει από την παγίδα του να παραμείνει ένας ατέρμονος «γκατζετάκιας» με άψογο χειρισμό. Δυστυχώς, η εκάστοτε ηγεσία, συγχέει την επιστήμη της Πληροφορικής με τη χρήση των εφαρμογών της. Ευτυχώς για την «επιστήμη» της μαγειρικής, οι κορυφαίοι σεφ και οι κορυφαίοι καλοφαγάδες, δε συγχέονται…

Τι είναι εν τέλει αυτή η επιστήμη της Πληροφορικής? Για τους παλαιότερους θα κάνω μια απλή αναφορά στο μάθημα της «Λογικής». Ορθώς καταλάβατε τον παραλληλισμό που αυτονόητα γίνεται με την αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό. Η γνώση της θεωρίας των αλγορίθμων, δημιουργεί έναν πολίτη που αντιλαμβάνεται το αίτιο και το αιτιατό, το δεδομένο και το ζητούμενο. Μπορεί να τα διαχωρίσει και διαφεύγει από τις ατέρμονες ανακυκλώσεις (loops) που του σερβίρει η σύγχρονη παγίδα της υπερπληροφόρησης. Θέλει όμως εν τέλει το κράτος έναν τέτοιο πολίτη? Ρητορικό το ερώτημα…

Ας ξεφύγουμε για άλλη μια φορά από την πολιτική παγίδα και ας εστιάσουμε στο προκείμενο. Δυστυχώς, οι επιλογές του Υπουργείου Παιδείας προδίδουν το σχεδιασμό που έχουν χαράξει οι «υπεύθυνοι» για τον μελλοντικό Έλληνα εργαζόμενο. Αντί να εστιάσουμε στο να δημιουργήσουμε και να κρατήσουμε επιστήμονες που θα δημιουργούν τεχνολογία (μηχανικούς υπολογιστών σε απόλυτη συνεργασία με προγραμματιστές), προωθούμε την παραγωγή εργαζομένων με «δεξιότητες στους υπολογιστές». Αντί να ισχυροποιήσουμε την παρουσία μας στην αγορά του λογισμικού που επιβιώνει σε όλο τον κόσμο (ανεξάρτητα κόστους μισθοδοσίας) γιατί μειώνει το κόστος παραγωγής σε επιχειρήσεις όλου του οικονομικού φάσματος, ενισχύουμε τις πολυεθνικές με τη δημιουργία χρηστών-καταναλωτών συσκευών-έτοιμων προγραμμάτων. Άραγε τι θα έλεγαν οι περισσότεροι γονείς σήμερα αν γνώριζαν ότι τα παιδιά τους μπορούν να εργάζονται για ξένες επιχειρήσεις (τουλάχιστον μέχρι να δημιουργήσουν τις δικές τους στην Ελλάδα) από απόσταση και χωρίς να χρειάζεται να ξενιτευτούν ? Γνωρίζουν τις επαγγελματικές διεξόδους που δίνουν επαγγελματικές ιστοσελίδες «πλατφόρμες» εύρεσης εργασίας, σε επιστήμονες πληροφορικής ?

Να συνοψίσουμε ?

1.    Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που οδήγησε στην πλήρη αποδόμηση του παραγωγικού ιστού της χώρας ? Το αυξημένο κόστος παραγωγής, εξαιτίας του ακριβού νομίσματος και της ελεύθερης διακίνησης αγαθών με τη συμφωνία της G.A.T.T., με λίγα λόγια η μειωμένη ανταγωνιστικότητα.

2.    Η επιστήμη της Πληροφορικής μπορεί να μειώσει το κόστος παραγωγής ? Ασφαλώς, θα μας το πουν και οι πρωτοετείς φοιτητές διοίκησης επιχειρήσεων.

3.    Αποτελεί η αγορά του λογισμικού ένα ακόρεστο επαγγελματικό καταφύγιο ? Ασφαλώς, καθώς συνδέεται με την προσφορά λύσεων μείωσης του κόστους παραγωγής σε όλο το φάσμα της οικονομικής-βιομηχανικής δραστηριότητας.

4.    Ενισχύει την επιθυμία των μαθητών με κλίση στην Επιστήμη της Πληροφορικής το Υπουργείο ? Προφανώς όχι, εξαφανίζοντας τις ώρες Πληροφορικής από τα Γενικά Λύκεια και μειώνοντάς τις και από τα Επαγγελματικά-Τεχνικά.

5.    Έχει θέση η επιστήμη της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο, δηλαδή ως μάθημα Γενικής Παιδείας? Ασφαλώς, καθώς μεταξύ άλλων, η θεωρία των αλγορίθμων και ακολούθως ο προγραμματισμός, οξύνουν την κριτική ικανότητα του νέου, βοηθώντας τον στο να ταξινομεί τα δεδομένα σε αίτια και αιτιατά με όλα τα θετικά επακόλουθα.

6.    Μα το υπουργείο αυξάνει τις ώρες στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια !!! Ναι αλλά αφήνει τη «δουλειά» μισή κατ αυτόν τον τρόπο. Εξοικειώνει το παιδί με τη χρήση του υπολογιστή (λόγω ηλικίας δεν μπορείς να προχωρήσεις παρά μόνο μέχρι απλό εκπαιδευτικό αντικειμενοστραφή προγραμματισμό στο Γυμνάσιο) και κόβει από το παιδί τη δυνατότητα να ικανοποιήσει την περιέργειά του ανακαλύπτοντας τις θεωρητικές βάσεις της Πληροφορικής προκειμένου να καινοτομήσει («κύριε εγώ θα γίνω μεγάλος χάκερ»). Στην ουσία δημιουργεί ένα χρήστη-καταναλωτή γραμματέα χαμηλών προσόντων.

7.    Στο Πανεπιστήμιο όμως δε θα γίνει αυτό που ζητάς από το Λύκειο? Όχι καθώς θα έχει χαθεί ένα πολύ σημαντικό χρονικό διάστημα στο οποίο θα πρέπει να καλυφθούν τα κενά του Λυκείου, σε συνδυασμό με το ότι για την επιστήμη της Πληροφορικής, η παύση και αποχή 3 ετών, είναι καταδικαστική για την παρακολούθηση των τεχνολογιών αιχμής.

8.    Εν τέλει, το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών πού οδηγεί? Στην πληροφορική ημιμάθεια. Στη δημιουργία καταναλωτών και όχι καινοτόμων επιστημόνων. Στην εκροή χρημάτων από τη χώρα και όχι στην εισροή λόγω προσφοράς πληροφορικής γνώσης-καινοτομίας.

Και οι Δούρειοι Ίπποι? Θα τους αφιερώσω μονάχα τον επίλογο. Θα σας στεναχωρήσουμε. Οι αυτοεκπληρούμενες προφητείες δε θα πιάσουν. Βλέπεις είναι προκλητικό να εξισώσεις το «ουσιαστικά προσόντα» με τον επίμαχο παράγοντα. Και αν είναι μόνο ένστικτο επιβίωσης, είναι ίσως αναμενόμενο και κατανοητό. Εκτός αν έχει να μας πει κάτι η «Φάρμα των Ζώων» του Όργουελ…

Δέδας Κωνσταντίνος ΠΕ19

Πηγές:

1. http://tinyurl.com/kvvzapp (με τις πηγές του)

2. http://tinyurl.com/nlqgm22 (αφορά τη διόρθωση των υπευθύνων ΚΕΠΛΗΝΕΤ από 116 σε 180)

 http://edu.klimaka.gr/ekpaideytikoi-anakoinvseis/prokyrhxeis-thesewn/1770-prokhryxh-ypevthynos-keplhnet.html

3. http://tinyurl.com/ntysolz

4. http://tinyurl.com/o7l2ugc

5.http://tinyurl.com/oo7uhoz (ακόμα και για ενα εστιατόριο!!!)

http://www.semifind.gr/default.asp?pid=1239&langid=53&mdl=seminars&semid=4207

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα